{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
557 visninger | Oprettet:

Løsdrift og dækken? {{forumTopicSubject}}

Nu er det sådan, at det sted jeg har hest, har besluttet sig for, at de vil lave løsdrift indtil stalden. Hvilket jeg synes er super duper smiley

Men fungerer det så anderledes med dækken? Han går med et regndækken med fleece i lige nu, og jeg vil også gerne have han skal gå med vinterdækken på til vinter.
Så skal han vel bare beholde dækkenet på om natten også?

Og nå ja, er der andet, man skal forholde sig til, når man har hest i løsdrift? Det er trodsalt første gang jeg skal prøve dét smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Løsdrift og dækken?
  • #1   24. sep 2012 Det eneste der kan være en ulempe er hvis der er noget i løsdriften som de kan rive det i stykker på.. smiley

• #2   24. sep 2012 Vores går i løsdrift og går med dækken uden problemer smiley
    Men du skal være meget opmærksom om din hest fryser. Det er væsentligt koldere om natten i en løsdrift end det er i en stald.
    Vi blev i hvert fald overrasket over hvor meget nogle af hestene havde brug for at få på. Så i år er vi startet med dækkenerne lidt før og er væsentligt mere obs på det. Hos os er der ikke "regndækken" og "vinterdækken". Det er de færreste heste som kan gå ude hele døgnet og regulere sig fra + 15 grader og ned til -20 på det samme dækken! Så observer og tjek din hest og forbered dig på at du skal investere i flere dækkener smiley

Men GLÆD dig til løsdriften! Det er intet mindre end fantastisk for dem smiley

• #3   24. sep 2012 Det kan sagtens lade sig gøre smiley

Man skal bare huske at have dæknet af HVER DAG så hestens pels kan få luft

• #4   24. sep 2012 min går i løsdrift og med dækken...

hav et par ekstra at skifte med, hæng dem med indersiden ud så de får luft når ikke de er i brug...
    hold godt øje med foderstand, da de bruger mere energi når de går i løsdrift
    altid stråfoder til rådighed, da de ellers kommer til at fryse
    nyd det at der er meget mindre arbejde med at holde rent
    jeg skifter ikke dækkne hver dag og han får ikke dæknet af hver dag... men ihvartfald hver 3. dag får han skiftet dækken... og han pels er fin og han holder fint huld og fint varme (går pt med tyndt regn)

Kommentér på:
Løsdrift og dækken?

Annonce