{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
753 visninger | Oprettet:

Hest der bliver ved med at smide rytter af. {{forumTopicSubject}}

Min undervisers hest er en lit speciel hest. Når man rider den og den synes man forlanger lidt for meget af den prøver den at smide rytteren af. I starten så lykkedes det den ikke med mig men så fandt den en måde hvor jeg så røg af (uden sadel) så lagde vi sadelen på, hun forsøgte men fandt så ud af at jeg sad fast (troede den li den dag) Men i dag så begyndte hun at blive voldsommere i sine krumspring og blive ved selv når jeg ikke forlangte noget af hende og så røg jeg af til sidst.

Hun har blevet tjekket i hoved og røv. Vi kontakter nok Hesteviskeren Tormod for mere hjælp men tænker at få en sekond upinion af kiropraktor også for at være endnu mere sikker på at der ikke er noget fysisk!

Men hvis der igen påvises at der INTET er med hesten (at den har ondt) Hvordan løser vi problemet med bukkeriet?

(Hun bukker i galop, i trav, i skridt. Så det at få hende drevet fremover hjælper INTET)

Håber på nogle brugbare råd smiley

Kh TT

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hest der bliver ved med at smide rytter af.
  • #1   5. okt 2013 ik kæmp med den, men fint ud af hvad problemet er.
    salden?, bid?, ryggen ell.
    den lider måske og prøver at fortælle jer det smiley

• #4   5. okt 2013 hvis/når den er tjekket for ALT, og det viser sig at være en rytterfejl som er skyld i hestens reaktion, så har jeg set Shane(s rytter) arbejde med en hest der havde misforstået rytterens ønsker
    dette løste de ved at få hesten ud af balance (dreje den rundt) når den begyndt på ballade

• #5   5. okt 2013 men det er jo super vigtigt at man kan læse hesten med det samme, både når den begynder på konfliktadfærden, men også når den stopper igen, så man ikke forvirre den endnu mere

• #6   5. okt 2013 sådan en hest har jeg også redet på. han var elevhest på en rideskole. En gang imellem tog jeg så timer på ham, bare for at holde ham i ørerne. Og jeg fik altid noget af en ridetur. Men somregle så fik han altså sporerne i siden, og så var det overstået i den time. Han havde fundet ud af hvordan han slap for at lave mere end han selv gad. og især fordi han var et stort brød af en hest, så skulle der ikke så meget til. Så var det godt at nogle gode ryttere tog ham en gang imellem.
    din hest lyder til at have fundet ud af at slippe for arbejdet, på en dårlig måde. jeg kan ikke sige hvad du skal gøre. Men han skal ikke slippe for at lave noget.

• #7   5. okt 2013 Var det også den der sparkede dig ved hovrensning?
    Synes det lyder besynderligt at underviser ikke har styr på sin hest OG at hun udsætter dig for fare gang på gang.
    Det lyder som en hest der har kæmpe psykiske mén og ikke skal bruges til elever, eller som en hest der har ganske ondt.

• #8   5. okt 2013 anja n: Hvis din bedste ven ikke gad lave det du gad og lave; slår du så også bare ham/hende og lader være med at lytte fordi at h*n skal lave det DU vil? Nej vel?

• #9   5. okt 2013 Ja for mig at se er det en hest der meget meget kraftigt prøver på at fortælle at der er noget galt som virkelig er ubehageligt.

Og ikke bare nøjes med en kiropraktors ord, men få min. 2 forskellige ud, og skal være 2 virkelig dygtige, og eller bare en fra dyrlægen af som har taget lidt kurser

• #10   5. okt 2013 Hvorfor lader hun andre ride den, når der er så mange problemer med den? Synes ikke det er så smart af en underviser at lade eleverne ride på sådan en vanskelig hest. Men er den overhovedet undersøgt for noget?

• #11   5. okt 2013 Min underviser har haft hende undersøgt men hun vil gøre det igen da hestens opførsel tilsiger at der jo burde være noget. Mht. røntgen ved jeg ikke. Sagen er den at hesten ikke laver unoder i særlige tilfælde, (der er ingen tegn på at den gør ting fordi noget gør ondt på den i situationen) havde den det, havde jeg været hurtig ude med at sige at den har ondt men i dette tilfælde tvivler jeg lidt. Hun startet ud i sin tid med at lave bukkespring for at genfinde balancen i trav/galop (hvis volten blev for lille) så røg der nogle af og så begyndte hun at gøre dette oftere. Det startet fint med os helt til hun fik mig af første gang og så har forsøgene øget samt at det lykkedes hende de sidste to gange smiley
    Kathrine - Ja det er samme hest.... Jeg skal dog ikke undervises på hende foreløbig før vi ved hvordan vi skal "løse problemet" om det nu viser sig at hun har ondt eller om det er fordi hun har lært at slippe af med rytter på denne måde... Jeg er selv den der ALTID siger at hesten har ondt og tvivler aldrig på det, men med hende så tvivler jeg netop fordi hun ikke skaber sig i de situationer hvor det burde gøre ondt (hvis hesten har ondt) men pludselig skaber sig når hun finder det for godt...

• #12   5. okt 2013 Er den tjekket for Kissing Spine ved røntgen?

• #13   5. okt 2013 Det behøver jo ikke være smerterelateret (naturligvis skal det undersøges) - det KAN jo også være elendig ridning........

• #14   5. okt 2013 k A - Så du tænker det er jeg der rider elendig og at min underviser ikke ville påpege at det er rytterfejl eller hvad? smiley

• #15   5. okt 2013 Ja fx...jeg kender ikke dig eller din underviser og jeg siger ikke, det absolut er sådan...men bare, at det ku være en mulighed.....

• #16   5. okt 2013 Så er det underlig at den også smider andre ad... Men vi er vel alle nogle elendige ryttere smiley

• #17   5. okt 2013 Tja, heste med indgroede dårlige vaner/maner holder jo ikke bare sådan lige op...det kræver jo længere tids konsekvent opdragelse. Så det er såmænd ikke så underligt endda....

Jeg siger ikke, det er elendig ridning - jeg siger bare, at det KU være en mulighed.

Men det er da en rigtig god ide at undersøge dyret og udelukke smerter smiley

Kommentér på:
Hest der bliver ved med at smide rytter af.

Annonce