{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.973 visninger | Oprettet:

Hest der bliver kremeret {{forumTopicSubject}}

Der har været så meget alle steder omkring hvad man vælger når vores kære dyr skal herfra.

Jessica skal kremeres når den tid engang kommer, og jeg fandt lige en video af en hest der bliver det. Videoen er stille og rolig.

http://www.youtube.com/watch?v=ghQasvKMDpI

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hest der bliver kremeret
  • #1   1. jun 2012 Jeg håber bare aldrig at mine heste dør ^^,

• #2   1. jun 2012 Det har jeg aldrig tænkt over, men det da egentlig en god ide. Så kan man endda få den begravet hvis det er hvad man ønsker.

• #3   1. jun 2012 Synes det ser meget roligt ud.

• #4   1. jun 2012 Men er det ikke dyrt? Så noget om det med hunde, mener det også var ret dyrt?

• #5   1. jun 2012 Hvis bare de var udødelige.. smiley

Jeg vil ikke hverken slagte eller at Daka skal have hende, eller Zoo for den sags skyld smiley

Koster mellem 10 og 15 tusind.

• #6   1. jun 2012 Hestens ånd er jo ved dig, og ikke i asken smiley Jeg ville ikke slæbe rundt på aske fra en afdød hest.

• #7   1. jun 2012 jeg må indrømme jeg ikke ved hvad jeg syntes om det. synes det lyder underligt men kan måske alligevel godt forstå nogle folk. eller ja jeg ved det ikke smiley

• #9   1. jun 2012 Min hest er min bedste ven. Er I også ligeglade med hvad der sker med jeres forældre n¨år de stiller træskoene?
    Dér bruges væsentlig flere penge.

• #11   1. jun 2012 Jeg ville godt have min hest i Zoo når han engang skal fra denne verden, da det går videre til dyr der skal havde mad. Men ellers måtte det blive daka, da jeg ikke ville kunne gi så mange penge for det.

Og når det bliver hentet af Daka, hvad sker der så enlig med dem ? Det har jeg aldrig været 100% sikker på smiley ?

• #12   1. jun 2012 Det er et fedt for mig. Mine forældre/familie betyder da ikke mere end min hest, ej heller min kæreste for den sags skyld.

Der står inde på Dakas hjemmesid hvad der sker med dem smiley

• #13   1. jun 2012 Hmm altså om Daka brænder hesten, eller sådan på videoen er vidst hip som haps., ville godt nok aldrig give mellem 10 og 15.000 for at få brændt hesten., Det da for sindsygt...

• #14   1. jun 2012 Når de bliver hentet af daka så bliver de oftest brugt som brændsel smiley

• #15   1. jun 2012 linette; Jeg er fuldstændig enig med dig, i ALT! MIn hest betyder også alt for mig, mere end nogen/noget andet. Min skal også krameres smiley

• #16   1. jun 2012 Stille og rolig video, og alligevel gør den noget ved en.
    Kremeres tror jeg ikke jeg ville vælge, at den grund at det er så dyrt.
    Generelt set, bryder jeg mig heller ikke om måden. At skænke sit dyr til flammerne på den måde. Se det blive ædt op.
    Jeg ved ikke hvad jeg ville vælge, ville ønske man kunne begrave heste.. ):

• #18   1. jun 2012 Har altid synes det der med at brænde folk og nu dyr, er noget værre miljøsvineri. Mennesker kan vi da bare smide ned i jorden (kan også meget bedre lide idéen med det) smiley
    Dyr kan man slet ikke sammenligne med mennesker. Ja en hest kan være ens bedste ven! Forstår sådan set godt hvor højt man kan elske sin hest (det siger jeg som en der kan finde på at knytte sig til heste fra et computerspil. Ja jeg knytter mig lidt for meget til ting). Men når det så er sagt synes jeg lige så godt man kan gøre sin bedste ven til nytte, og gøre andre glade. Jeg vil da blive lidt trist hvis min bedste ven endte med at svine mit miljø til. Så hellere se tilbage på at den da gjorde nogle sultne løver og dyrepassere glade f.eks.
    De 15000 ville jeg meget hellere bruge på en ny bedste ven (hvis man så i forvejen har råd til en ny bedste ven, så en ny sadel til ens nye bedste ven der ligger super godt, og kan holde mange år i fremtiden). Så hellere komme videre og se tilbage på de gode ting man havde sammen. Hvorfor stå og glo på sin hests grav i sin have, og tænke på dens død.
    Så er jeg sådan set også en rimelig grådig person når det gælder lige det. Jeg vil da ud i fremtiden når jeg står og har brug for penge så jeg f.eks. kan betale en dyrelægeregning for min nye hest, hvorfor brugte jeg dog de penge på at få min hest brændt?

Så ja jeg er ikke helt med på idéen i det der. Men fair nok at I vil bruge 15000 på at få brændt jeres heste når de dør smiley

• #19   1. jun 2012 Forstår ikke helt hvorfor det skal være SÅ dyrt :S Min afdøde dyr, må heller end gerne komme til DAKA, så gør de gavn selv efter deres død smiley

Hva angår mig selv, så havde min plan hele tiden været at blive kremeret, og så skulle mine unger tvinges til at skiftes til at have mig stående på kaminhylden *gnæææææk gnæææk* desværre er det ikke lovlig *suk*

• #20   2. jun 2012 Hestene ved Daka, bliver ikke brugt til andet end kødben mel, og derefter bliver de brændt.. De bliver ikke lavet til sæbe og hvad folk ellers tror.. Så hestene bliver alligevel brændt, det koster bare ikke 10/15.000 kr at få gjort..

• #21   2. jun 2012 Team damgård - de bliver også brugt til at lave biogas smiley hvilket er CO2 neutralt, så syns det er en fin ordning smiley

• #22   5. jun 2012 Imponerende hvad folk bruger deres penge på....

TRO MIG jeg Elsker mine heste, men hvis de en dag skal væk er det enten slagtet/tigermad eller DAKA....

• #23   3. jul 2012 Er jeg den eneste der ikke forstår at man vil lade sin hest blive spist af flammerne jeg vil nok ikke vælge at min hest bliver spist af flammerne? Ville have det dårligt hvis det var den løsning jeg valgte(og jo min pony betyder også alt bare ikke ligeså meget som min familie men efter min familie er det min pony)!
    Men hvis man vil have dem i ens baghave så print et billed ud med en af dens hårtotter..

• #25   13. jul 2012 Min ene kat blei kremmeret. Jeg føler ofte han er der i huset og render rundt af og til.. Den urne skal en dag smides ud et helt særligt sted og tænderne skal jeg have i en mindeperle.

• #26   1. okt 2012 kan godt mindes min hest uden at have hans akse her, jeg besøger heller ikke gravsteder, det har jeg ikke brug for, jeg mindres fint mine elskede uden en sten at glo på. Synes det er makabert. Men det syner jeg også trangen til en sten at passe er.

• #27   1. okt 2012 Hold da op.. Det er da godt nok ikke hvad jeg ville bruge 10-15.000 kr på.
    Det er da for åndsvagt.

Tænk på at du bruger 10.000 på en DØD hest istedet for f.eks. at donere pengene til wspa og hjælpe 100 LEVENDE dyr.

Eller i det mindste bare dropper kremeringen og skåner miljøet..

Suk..

• #28   1. okt 2012 Og tænk at du kan sige din hest betyder mere end dine forældre og kæreste..
    Det var da trist..

• #29   12. okt 2012 Altså, jeg har hørt om det før og har nogle venner som har tænkt sig at gøre det med deres heste og kan godt se det.

Jeg ville dog stadig selv ønske min hest skulle gå i et med jorden og lade det gå naturens vej. Der giver det min sjæl fred at vide at min bedste ven skal have fred dernede.
    Min hest er et af mine tætte familie medlemmer og jeg ønsker lige ledes det samme skulle ske for min familie, dog fungerer det ikke sådan (mener jeg)

Det er sådan at jeg selv har angst for ild og at sende min afdøde hest afsted, som alligevel ikke kan mærke smerte længere, ville det stadig på en eller anden måde skræmme mig...

Det er noget værre svineri, men der er ting her i verden som er værre end det.
    smiley

Kommentér på:
Hest der bliver kremeret

Annonce