{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
850 visninger | Oprettet:

Hest afhængig af pony {{forumTopicSubject}}

Hej alle heste glade mennesker:)
Har købt mig en ny hest, for to måneder siden, og han er bare dejlig. Men han er vist blevet lidt for glad for min gamle pony, så hvis jeg trækker ham ind i boksen for at gøre ham klar til at ride uden ponyen, går ham helt amok og stejler i sin boks. Hvilket jeg synes er virkeligt farligt. Hvad kan jeg gøre så han stopper med det og jeg ikke behøver at tage den gamle pony med ind.? Det skal lige siges der intet er, når vi først er ude, kan sagtens ride tur på ham selv.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hest afhængig af pony
  • #4   1. okt 2013 HAHA Arne! smiley

• #5   1. okt 2013 Prøv at tage ham ind, hvis han står pænt bare 1min, så skal han ud igen, og så øg tiden. Selvfølgelig er det lidt svært hvis han skaber sig konstant når han kommer ind...

• #6   1. okt 2013 Kigger lige med, min pony har også samme problem:)

• #7   2. okt 2013 Synes din ide virker god jeanne J, så tror jeg giver den et forsøg og ellers håbe det går over når han er blevet mere vant det hele smiley

• #8   2. okt 2013 Nu er jeg måske led, men da jeg fik Koda hjem var han kun 6 måneder gammel, så han knyttede sig naturligvis hurtigt til min søsters pony. Men det vi gjorde var at sadle op hvor han kunne se ham, sætte Koda på fold og så red vi væk fra ham. Han gik TOTAL bananas de første gang, men fandt jo hurtigt ud af at han ville vende tilbage igen. Så begyndte vi at lade ham blive ude, mens ponyen kom ind i stalden og så ignorerede vi den dårlig adfærd fra dem begge. Til sidst var de total ligeglade med om den ene forsvandt og Koda vidste at skulle Lukas ind, så betød det hø til ham på folden smiley

• #9   2. okt 2013 Ja det vigtige er bare at belønne ham for god opførelse, så han kun får en reaktion når han gør det godt, altså = at han står stille, så skal han belønnes med at komme ud. Håber det virker, kan godt tage lang tid. smiley

• #10   2. okt 2013 Ja havde det samme bøvl i dag med ham, men hjalp da lidt med noget rugbrød indtil det så var spist op. Sys bare det sjovt at der intet er når vi kommer ud af stalden og så rider af sted alene. Ved ikke om det er stjerne nykker eller han er bange for at være selv i stalden

• #11   2. okt 2013
    Det kaldes seperationsangst og er ikke særligt rart for hesten.
    Heste er jo flokdyr, så for dem betyder det at blive efterladt og være alene ikke gode ting.

Tag små skridt, start med at gå fem meter væk fra folden ( dvs. start med at gå til hvor hesten ikke panikker ), så tilbage på folden. Måske du efter en uge kan trække 20 meter. Pointen er aldrig og bryde grænsen og lade hesten opleve at være bange, så ryger den bare tilbage i det gamle mønster.

• #12   3. okt 2013 Takker for de gode råd smiley

Kommentér på:
Hest afhængig af pony

Annonce