797 visninger
|
Oprettet:
Håbløs afhængig hest {{forumTopicSubject}}
Min hoppe er simpelthen håbløs afhængig af min den anden hest og det er et mareridt at træne med hende. - Det er nogen gange med livet som indsats! =o)
Jeg har øvet og øvet med hende på alle tænkelige måder og nu aner jeg snart ikke mine levende råd. - HVAD skal jeg gøre? Og hvordan kan jeg gøre det?
Øver både med at hun kommer ud og træner og tager også min anden hest væk fra hende så hun lærer at han kommer tilbage.
Forstår virkelig ikke hvorfor hun ikke bliver mindre afhængig af ham.
Laver en masse horsemanship og det reagerer hun super godt på. - Men det fungerer kun når min anden hest også er der.
jan 2008
Følger: 53 Følgere: 39 Heste: 3 Emner: 57 Svar: 432
Hun er fuldstændig panisk, spærer øjnene op så de næsten er helt hvide og hun begynder at svede fuldstændig uhæmmet når hun ikke er sammen med min den anden hest. og det er ved at være en belastning faktisk.
dec 2004
Følger: 263 Følgere: 247 Heste: 22 Emner: 444 Svar: 4.037
Anita W
jan 2008
Jeg har haft mine heste skilt ad på et tidspunkt hvor min vallak kom en tur til Kbh. - Så opstod der det problem at min hoppe knyttede sig så voldsomt til en helt anden hest. - Og den stakkels pige som havde hesten endte med at blive helt bange for sin hest, turde ikke ride på den, fordi hendes hest knyttede sig lige så meget til min og fik præcis samme adfærd.
I sommers prøvede jeg så at lukke en ældre hoppe ind på marken til mine to. - Mener at 2 heste er for lidt på en mark da de er flok dyr så tænkte det måske ville hjælpe på min hoppe. Men så skete det samme; I løbet af den time de gik sammen havde min hoppe knyttet sig så voldsomt til den anden hoppe at pigen med hoppen ikke ville have sin hest ind på marken igen da hun allerede der kunne mærke det gav problemer. *HJÆLP*
jan 2008
jan 2008
Der skulle stå HAL selvfølgelig. *g*
feb 2006
Følger: 323 Følgere: 368 Heste: 5 Emner: 414 Svar: 2.879
Du har bare en hest, der her et særdelels veludvikler folk instinkt...
Jeg ved ikke hvordan man bedst griber sådan noget an, har aldrig haft sådan et problem.
Men som Taz skriver - afvænning.....
Lære din hest at verdenen alene, ikke er livsfarligt, trods dens naturligt medfødte instinkter faktisk siger dette....
jan 2008
Opgiver heller ikke, bliver ved med at træne, men hold da op hvor er jeg blevet træt af det her de sidste par dage.
Kan bare se hvordan de andre bare kan sætte sig op på deres hypper og ride. - Jeg kan slet ikke ride, for det vil være livsfarligt.
nov 2007
Følger: 25 Følgere: 23 Heste: 2 Emner: 3 Svar: 155
det er fordi hun ikke har fået den der AHA oplevelse af at være sammen med mennesker en endnu, (hun har ikke fundet sin mening i livet med alene mennesker) og den kontakt hun bedst kan lide er sammen med ludvig, eller en anden ligestillet, altså en hest. hun er "bare" meget sensitiv, alt efter som jeg kender hende. og derved så skal der virkelig arbejdes med hendes tillid. men lad være med at lukke hende ind i en boks og gå osv som der bliver foreslået, det vil virkelig ødelægger mere end du ønsker. få evt en underviser på, men det er jo noget af det jeg ville kunne hjælpe dig med hvis du vælger at kommer her op med dem, som jeg ved du overvejer. og når jeg siger underviser, så mener jeg en der har forstand på adfærd, for der er SÅ meget i det med hende grundet hun er så følsom/sensitiv som hun er. og det er rigtig svært at få hjælp til her i et forum, for det er "jo ikke bare" almindeligt separations angst, men noget der stikker dybere. mener jeg ud fra sådan som jeg har set hende, den ene gang og så skal du huske på at hun er super intelligent og har sikkeret fundet ud af hvad der virker
venligst tina
dec 2004
Det kan tage noget tid de første par gange, så tag en stol med ind i hallen, stil den midt i det hele, og læs en god bog, mens du diskret ser din hyp opføre sig som en der mangler mors skørter :-)))
Jeg kan næsten garentere dig, at hvis du sidder og lader som ingenting, går det snart over, hved det kan være svært, men det er nødvendigt at den lærer at stole på at du er god nok, og at det kan være fint nok at være alene en gang i mellem.
Held og lykke.
Anita W
jan 2008
Tænkte nok du var kvinden der kunne hjælpe i denne sag! =o)
Trænede, (forsægte i hvert fald) hende i dag. - Vi skal have skabt en bedre kontakt igen det er jeg godt klar over. Hun er blevet lidt forsømt de sidste par måneder grundet hele situationen. Men har aldrig oplevet noget så voldsomt med hende som i dag. Hun tændte fuldstændig af og skumsvedte helt uhæmmet. I stalden og på gå ture er hun simpelthen så nem. - Selv på gåture uden Ludvig følger hun bare roligt med. Men så snart hun skal trænes så går hun amok. Hun havde godt nok også et par dårlige oplevelser med hende berideren i sommers, men det har aldrig været så slemt som nu.
Og ja, Queza har helt sikkert fundet ud af hvad der virker! =o)
jan 2008
MEN, efter i dag så er jeg ikke sikker på det er en god ide. - Tænker her på at du er gravid og der skal ikke ske dig eller babyen noget. Sikkerheden kommer i første række og så kan det måske blive nødvendigt at vente til du har født og er klar igen. . ?
nov 2007
hun skal finde ud af at det er sjovt og dejligt at være på en træning plads, om det er hallen eller ridebanen uden for. vil anbefale dig akademisk ridekunst som vi har snakket om, der bliver hun ikke presset til noget hun ikke er parat til psykisk eller fysisk. hvilket hun er blevet af den beridder. og hun er bare så klog at hun kan sige fra så jeg vil sige skide godt Queza
nov 2007
aug 2007
Følger: 179 Følgere: 187 Heste: 4 Emner: 1.012 Svar: 8.121
Grunde til at hun vil være sammen med de andre er jo fordi hun ikek stoler på at det er sikkert at være sammen med dig
nov 2007
dec 2004
og nej, når man sidder og kigger i en bog eller laver noget andet, er man ikke i angrebs position, hvor har du dog det fra???
men pyt, vi ønsker nok det samme, men bruger forskellige metoder.
Anita W
jan 2008
Ja, det kunne helt sikkert være en løsning. Vi vil meget gerne have dig herned en tur og afprøve det. Og er det helt umuligt at gennemføre så betaler vi selvfølgelig kørslen.
Jeg ringer til dig så snart jeg har mulighed for at finde en dag. Skal lige over weekenden for vi har rygende travlt med at gøre restauranten klar til at åbne igen til vinterferien.
Men så vil jeg helt sikkert glæde mig til at du kommer. - og min mor også! =o)
jan 2008
Og det er jo utrolig vigtigt at din hest stoler på sin ejer/rytter, så håber helt bestemt det bliver bedre. .
nov 2007
men nu kender jeg hesten der bliver spurgt til og derfor svare jeg, og det er ud fra det jeg siger som jeg gør. blandt andet. men jeg vil ikke stå til ansvar over for dig, om hvorledes jeg anbefaler at træne osv. eller for den sags skyld hvor jeg er udannet og har min viden fra. men havde du brugt en anden indgangvinkel (tone) havde du måske fået et svar af mig, der gjorde at vi to kunne veksle erfaringer på faglig vis.
aug 2007
Følger: 179 Følgere: 187 Heste: 4 Emner: 1.012 Svar: 8.121
nov 2007
jeg vil også glæde mig til at jer og hesten igen. og så håber jeg at jeg kan hjælpe jer
venligst tina
dec 2004
Jeg undskylder at du misforstår mig, jeg må have udtalt mig på en forkert måde, det jeg mente var, hvordan kan du sige at det at side på en stol kan virke som en angrebs stilling, det var slet ikke for at kritisere dig? opfattede du det sådan?? så vil jeg da virkelig sige undskyld, det var slet ikke min mening, som jeg jo også skrev, vi vil jo nok det samme, men bruger forskellige metoder, længere var den ikke
held og lykke med barn m.m
Anita W
nov 2007
men undskyldning modtaget
ja vi ønsker det sammen, bare med forskellige metoder.
dec 2004
Knus Anita W
aug 2008
Følger: 31 Følgere: 32 Heste: 3 Emner: 461 Svar: 2.748
apr 2007
Følger: 122 Følgere: 118 Heste: 6 Emner: 39 Svar: 254
'
min hest er bare også sådan, jeg tog den med på efterskole og der blev den bare afhængelig af en anden. og når jeg kom hjem i weekenderne var hun stadig lige så afhænglig af den gamle igen, jeg har opgivet at få den til at lade være. der er godtnok ike noget når jeg rider på den og er til stævner UDEN den. men når de begge to er med til stævner så står hun og sveder og hidser sig fuldstændigt op og vælter rundt i boksen.
så nu er de begge to ikke med til stævner mere. /:
Håbløs afhængig hest