{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
797 visninger | Oprettet:

Håbløs afhængig hest {{forumTopicSubject}}

Min hoppe er simpelthen håbløs afhængig af min den anden hest og det er et mareridt at træne med hende. - Det er nogen gange med livet som indsats! =o)

Jeg har øvet og øvet med hende på alle tænkelige måder og nu aner jeg snart ikke mine levende råd. - HVAD skal jeg gøre? Og hvordan kan jeg gøre det?

Øver både med at hun kommer ud og træner og tager også min anden hest væk fra hende så hun lærer at han kommer tilbage.

Forstår virkelig ikke hvorfor hun ikke bliver mindre afhængig af ham.

Laver en masse horsemanship og det reagerer hun super godt på. - Men det fungerer kun når min anden hest også er der.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Håbløs afhængig hest
  • #1   28. jan 2009 Taz Team Chrystal Child . - God ide, men har prøvet den af et par gange. Hun render igennem hegnet hver eneste gang og gør skade på sig selv. Så jeg tør ikke prøve igen.

Hun er fuldstændig panisk, spærer øjnene op så de næsten er helt hvide og hun begynder at svede fuldstændig uhæmmet når hun ikke er sammen med min den anden hest. og det er ved at være en belastning faktisk.

• #2   28. jan 2009 hmm, den kan være svær, har du en hal til rådighed???

Anita W

• #3   28. jan 2009 Karina & Willie McLeod *Heste sælges!* . Jeg har prøvet et naturprodukt fra Horsepower, mene rjeg det hedder?, og der var ingen reaktion overhovedet. Det var ellers det dyrlægen anbefalede, det som skulle være bedst.

Jeg har haft mine heste skilt ad på et tidspunkt hvor min vallak kom en tur til Kbh. - Så opstod der det problem at min hoppe knyttede sig så voldsomt til en helt anden hest. - Og den stakkels pige som havde hesten endte med at blive helt bange for sin hest, turde ikke ride på den, fordi hendes hest knyttede sig lige så meget til min og fik præcis samme adfærd.

I sommers prøvede jeg så at lukke en ældre hoppe ind på marken til mine to. - Mener at 2 heste er for lidt på en mark da de er flok dyr så tænkte det måske ville hjælpe på min hoppe. Men så skete det samme; I løbet af den time de gik sammen havde min hoppe knyttet sig så voldsomt til den anden hoppe at pigen med hoppen ikke ville have sin hest ind på marken igen da hun allerede der kunne mærke det gav problemer. *HJÆLP*

• #4   28. jan 2009 anita team Ahorn W ; Jep, har hald til rådighed. *s'

• #5   28. jan 2009 HalD? Ha ha. . stavefejl er skabt af djævlen. *g*

Der skulle stå HAL selvfølgelig. *g*

• #6   28. jan 2009 det er jo meget normalt reaktions mønster - folk instinkt...

Du har bare en hest, der her et særdelels veludvikler folk instinkt...

Jeg ved ikke hvordan man bedst griber sådan noget an, har aldrig haft sådan et problem.

Men som Taz skriver - afvænning.....

Lære din hest at verdenen alene, ikke er livsfarligt, trods dens naturligt medfødte instinkter faktisk siger dette....

• #7   28. jan 2009 *Anne Forsberg - Ville være halv uden Coco * - Ja, ved godt det er et normalt reaktionsmønster hvis hesten skal følge dens instinkter. og Franqueza's instinkter ER særdeles veludviklet, det er jeg ikke i tvivl om. *g*

Opgiver heller ikke, bliver ved med at træne, men hold da op hvor er jeg blevet træt af det her de sidste par dage.

Kan bare se hvordan de andre bare kan sætte sig op på deres hypper og ride. - Jeg kan slet ikke ride, for det vil være livsfarligt.

• #8   28. jan 2009 hej camilla
    det er fordi hun ikke har fået den der AHA oplevelse af at være sammen med mennesker en endnu, (hun har ikke fundet sin mening i livet med alene mennesker) og den kontakt hun bedst kan lide er sammen med ludvig, eller en anden ligestillet, altså en hest. hun er "bare" meget sensitiv, alt efter som jeg kender hende. og derved så skal der virkelig arbejdes med hendes tillid. men lad være med at lukke hende ind i en boks og gå osv som der bliver foreslået, det vil virkelig ødelægger mere end du ønsker. få evt en underviser på, men det er jo noget af det jeg ville kunne hjælpe dig med hvis du vælger at kommer her op med dem, som jeg ved du overvejer. og når jeg siger underviser, så mener jeg en der har forstand på adfærd, for der er SÅ meget i det med hende grundet hun er så følsom/sensitiv som hun er. og det er rigtig svært at få hjælp til her i et forum, for det er "jo ikke bare" almindeligt separations angst, men noget der stikker dybere. mener jeg ud fra sådan som jeg har set hende, den ene gang smiley og så skal du huske på at hun er super intelligent og har sikkeret fundet ud af hvad der virker smiley
    venligst tina

• #9   28. jan 2009 okay, jeg ville lukke den i hallen, lade den skabe sig så meget den vil, og først tage den ind når den slapper af, evt, give lidt godbidder undervejs, men ellers bare lade den skrige og hyle, den holder jo næsten op på et tidspunkt, dette ville jeg gøre i flere dage i træk, og når den begynder at slappe lidt af, det gør den på et tidspunkt, når den ikke bare kommer tilbage til den anden, først der ville jeg begynde at træne lidt, men ikke før, så lærer den gradvist at det ikke er farligt at være alene, men at du er der, og skal være dens støtte, ikke en anden hest, men dig.
    Det kan tage noget tid de første par gange, så tag en stol med ind i hallen, stil den midt i det hele, og læs en god bog, mens du diskret ser din hyp opføre sig som en der mangler mors skørter :-)))
    Jeg kan næsten garentere dig, at hvis du sidder og lader som ingenting, går det snart over, hved det kan være svært, men det er nødvendigt at den lærer at stole på at du er god nok, og at det kan være fint nok at være alene en gang i mellem.

Held og lykke.

Anita W

• #10   28. jan 2009 Hej Tina!

Tænkte nok du var kvinden der kunne hjælpe i denne sag! =o)

Trænede, (forsægte i hvert fald) hende i dag. - Vi skal have skabt en bedre kontakt igen det er jeg godt klar over. Hun er blevet lidt forsømt de sidste par måneder grundet hele situationen. Men har aldrig oplevet noget så voldsomt med hende som i dag. Hun tændte fuldstændig af og skumsvedte helt uhæmmet. I stalden og på gå ture er hun simpelthen så nem. - Selv på gåture uden Ludvig følger hun bare roligt med. Men så snart hun skal trænes så går hun amok. Hun havde godt nok også et par dårlige oplevelser med hende berideren i sommers, men det har aldrig været så slemt som nu.

Og ja, Queza har helt sikkert fundet ud af hvad der virker! =o)

• #11   28. jan 2009 Tina F: Min mor og jeg talte om at vi gerne ville have dig til at komme en tur ned til os og hestene. Så ville vi gerne prøve at se hvad det er du laver, måske min mor så kan forstå hele princippet i det. Sådan et lille "kursus". Vi er selvfølgelig godt klar over at du ikke kan udrette ret meget på en time eller to og det er også kun udelukkende for at se hvad det er.

MEN, efter i dag så er jeg ikke sikker på det er en god ide. - Tænker her på at du er gravid og der skal ikke ske dig eller babyen noget. Sikkerheden kommer i første række og så kan det måske blive nødvendigt at vente til du har født og er klar igen. . ?

• #12   28. jan 2009 jeg vil også tro det handler om det hun har oplevet i sommeres smiley og for hende virker det jo at "tænde af" så slipper hun for den "grimme" ridehal. og derfor, et godt råd, lad være med bare at lukke hende i hallen og "skabe" sig. en hest er et flok dyr, så det at lade hende være alene hos "løven" er at forværre situationen og til sidst får du bare en apatisk hest ud af det. en hest uden tillid til dig og med en slukket gnist i øjet. og hvis du så sætter dig på en stol og kigger eller lader som ingen ting, er det jo dig der er løven, du sidder i rovdyrstilling således, og ligner en der venter på at angribe, altså på heste sprog. og igen effekten er en apatisk hest.
    hun skal finde ud af at det er sjovt og dejligt at være på en træning plads, om det er hallen eller ridebanen uden for. vil anbefale dig akademisk ridekunst som vi har snakket om, der bliver hun ikke presset til noget hun ikke er parat til psykisk eller fysisk. hvilket hun er blevet af den beridder. og hun er bare så klog at hun kan sige fra smiley så jeg vil sige skide godt Queza smiley

• #13   28. jan 2009 vi kan jo give det en chance smiley jeg kommer gerne, og viser det sig jeg ikke kan træne af sikkerheds grunde for babyen, så skal i ikke betale andet en kørslen. kunne det være en løsning?? vil meget gerne "tegne og fortælle" og er sikker på i nok skal få noget ud af det uanset hvad smiley

• #14   28. jan 2009 hvad med at få hende til at stole på dig. istedet for at afskære hende andre heste ???

Grunde til at hun vil være sammen med de andre er jo fordi hun ikek stoler på at det er sikkert at være sammen med dig

• #15   28. jan 2009 jeg har lige skrevet til dig privat smiley

• #16   28. jan 2009 Tina, det passer jo ikke, jeg har haft mange problem heste, og de er altid endt med at komme til mig, og har vænnet sig til at være alene, sammen med mennesker, og ingen af dem har tabt gnisten, tvært i mod.

og nej, når man sidder og kigger i en bog eller laver noget andet, er man ikke i angrebs position, hvor har du dog det fra???

men pyt, vi ønsker nok det samme, men bruger forskellige metoder.

Anita W

• #17   28. jan 2009 Tina F : Ja, tror du har ret. Men er også helt overbevist om at det sagtens kan "fjernes" fra hende, hvis man kan bruge det ord.

Ja, det kunne helt sikkert være en løsning. Vi vil meget gerne have dig herned en tur og afprøve det. Og er det helt umuligt at gennemføre så betaler vi selvfølgelig kørslen.

Jeg ringer til dig så snart jeg har mulighed for at finde en dag. Skal lige over weekenden for vi har rygende travlt med at gøre restauranten klar til at åbne igen til vinterferien.

Men så vil jeg helt sikkert glæde mig til at du kommer. - og min mor også! =o)

• #18   28. jan 2009 fæhestens sadel sælges; Fuldstændig korrekt. Hun stoler ikke på mig. Og det er det jeg så ihærdigt forsøger at få hende til. =o)

Og det er jo utrolig vigtigt at din hest stoler på sin ejer/rytter, så håber helt bestemt det bliver bedre. .

• #19   29. jan 2009 Anita: det er netop grundet den tone du lige har lagt for dagen, at denne dialog ikke bliver en dialog men en mudderksatning. og derved kan vi jo ikke få en faglig snak ud af det. jeg kunne aldrig finde på at spørge dig, hvor har du dog det fra???? og det er grundet sådan en tone jeg aldrig deltager i disse forumer.
    men nu kender jeg hesten der bliver spurgt til og derfor svare jeg, og det er ud fra det jeg siger som jeg gør. blandt andet. men jeg vil ikke stå til ansvar over for dig, om hvorledes jeg anbefaler at træne osv. eller for den sags skyld hvor jeg er udannet og har min viden fra. men havde du brugt en anden indgangvinkel (tone) havde du måske fået et svar af mig, der gjorde at vi to kunne veksle erfaringer på faglig vis.

• #20   29. jan 2009 Camilla: har selv problemet omvendt.. nosey stoler ikke på andre heste, og slet ikke hvis jeg er der, så laver hun ikke andet at prøver at holde dem væk fra mig helt panisk.. men efter jeg har fået undervisning med hms principper kan jeg virkelig mærke en forskel.. kan kun anbefale det

• #21   29. jan 2009 camilla, du siger bare til. og kender godt det med travlhed på en restaurant, vi har også haft en cafe en gang smiley

jeg vil også glæde mig til at jer og hesten igen. og så håber jeg at jeg kan hjælpe jer smiley

venligst tina

• #22   29. jan 2009 tina
    Jeg undskylder at du misforstår mig, jeg må have udtalt mig på en forkert måde, det jeg mente var, hvordan kan du sige at det at side på en stol kan virke som en angrebs stilling, det var slet ikke for at kritisere dig? opfattede du det sådan?? så vil jeg da virkelig sige undskyld, det var slet ikke min mening, som jeg jo også skrev, vi vil jo nok det samme, men bruger forskellige metoder, længere var den ikke smiley

held og lykke med barn m.m

Anita W

• #23   29. jan 2009 Anita: helt okay. du starte bare med at sige at jeg lyver og slutter af med at spørge, hvor har du dog det fra.
    men undskyldning modtaget smiley

ja vi ønsker det sammen, bare med forskellige metoder.

• #24   29. jan 2009 he he, jeg skrev nu at det ikke passer, ikke at du lyver:-) men jeg mener at jeg oplever det anderledes, jeg får ikke en apatisk hest ved at lukke dem i hal alene, med mig eller en anden i hallen, de støtter sig til os, og bruger os.

Knus Anita W

• #25   29. jan 2009 Ville også gøre som Taz skriver..

• #26   29. jan 2009
    '
    min hest er bare også sådan, jeg tog den med på efterskole og der blev den bare afhængelig af en anden. og når jeg kom hjem i weekenderne var hun stadig lige så afhænglig af den gamle igen, jeg har opgivet at få den til at lade være. der er godtnok ike noget når jeg rider på den og er til stævner UDEN den. men når de begge to er med til stævner så står hun og sveder og hidser sig fuldstændigt op og vælter rundt i boksen.
    så nu er de begge to ikke med til stævner mere. /:

Kommentér på:
Håbløs afhængig hest

Annonce