{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
686 visninger | Oprettet:

Nær hesten ikke vil på fold :( {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Har en skøn islænder dreng, på omkring 2 år.
Laver jordtræning med ham, ellers er det jo bare hygge når han ikke er så gammel endnu (:

Han er simpelthen så tillidsfuld, at lige meget hvad jeg udsætter ham for (pressinger på jorden eller over ham, blabla - alt muligt) så springer han bare lige ud i det.

MEN når vi så har hygget/trænet så er han simpelthen så svær at få med ud på folden igen. Undtagen hvis han lokkes derud på godbidder. har vitterlig ingen lyst til at skulle kæmpe med ham, og få en dårlig afslutning smiley de sidste par gange måtte jeg endda finde alternative veje ind til folden - som det holder jo heller ikk i længden.

Har i kære hestemennesker nogen forslag til hvordan jeg kan gøre turen til folden sjov igen?

ps. skal lige siges han har det super godt med de andre heste på løstdriften (:

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nær hesten ikke vil på fold :(
  • #1   23. sep 2013 hhyg da med ham derud nus ham gi ham en god bid og gp med ind på folden og gi ham et par der os

• #2   23. sep 2013 Står han alene?
    -For hvis han ikke gør, så tag nogen af hans "venner" ud først, og derefter ham? smiley

• #3   23. sep 2013 Tænker om han har fået stød ved leddet, blevet klemt eller om passagen er smal?

Nogen gange kan de også høre eller fornemme stødet i tråden og så bliver de meget afvisende overfor at gå nær hegnet/leddet - hvilket jo egentlig er forståeligt..

Men ville prøve at slukke stødet og træne det ca 10 min hver gang, altså bare gå fem og tilbage, indtil hesten er 100% tryg ved det..
    Så sætte strøm til og træne med strømmen sat til..

• #4   23. sep 2013 han står ikke alene nej (: og hvad mener du med jeg skal tage han venner ud? han skal ind på folden.

Altså problemet opstår faktisk ikke henne ved leddet, men mere 10-20 meter før, når jeg endelig får ham 2-3 meter foran leddet går han direkte ind, uden problemer. og tvivler på han er bange for hegnet for når han skal ud, står han gladelig og venter foran leddet, og er med næsen lige ved at rører ved hegnet hver gang..

men tak for jeres svar (: det godt at hører hvad andre kan bidrage med af forslag, når man er kørt lidt død i det.. vi må bare øve, øve og øve lidt mere :b

• #5   23. sep 2013 *han skal ikke ud af folden, men ind på folden

Kommentér på:
Nær hesten ikke vil på fold :(

Annonce