Når en nær mister en nær.. {{forumTopicSubject}}
Hvordan håndterer man det?
Min lillesøsters (13 år) part blev for nogle dage siden aflivet grundet forfangenhed..
Hun kommer hjem fra en dansecamp i Polen imorgen tidlig, og jeg ved det vil gøre enormt ondt..
Hun har haft det rigtig svært det sidste års tid, og jeg ved hesten har været stedet hun altid følte sig glad og hel. Stedet hun kunne være sig selv..
Hun har ikke fået det at vide før imorgen, for hun som nævnt har været i Polen, og mine forældre ikke ville have at hun skulle være helt knust de sidste dage på lejren, for der var ingen mulighed for at rejse hjem før tid..
Men jeg fik det at vide da det skete..
Jeg kendte knapt nok hesten, men jeg ved hvor meget hesten betyder for min søster..
Det er så meget flash back til dengang jeg selv mistedet Lille Lyn.
Jeg havde heller ingen venner da jeg lærte Lille Lyn at kende, og Lille Lyn hjalp mig også enormt meget og gav mig så meget selvtillid og tro på verden..
Men da jeg blev revet fra hende, så knustes min verden virkelig..
Jeg vil ikke have hun skal igennem sådan en smerte..
Jeg kan simpelthen ikke klare tanken om det..
Jeg vil så gerne gøre noget, men jeg ved ikke hvad..
Ved ikke om hun skal være i fred..
Eller om hun skal så meget ud som muligt..
Eller hvad der skal gøres...
Jeg har indtil videre købt chokolade, karameller og en bøtte is ..
Chokoladen og karamellerne lægger jeg på hendes seng med et kort, hvor jeg prøver at fortælle hende om det at miste og skriver ting, som at de nærmeste jo altid vil være husket, at det var bedre hun fik fred, at hun ikke må opgive heste fordi hun kan noget særligt osv.
Og på søndag vil jeg bede hende komme med mig ud som min "assistent" når jeg skal ud og undervise, for jeg ved hun længe har ønsket at se mig undervise, men jeg har aldrig gidet have hende med..
Hun skal jo ikke være assistent, men bare sidde og se på (det har jeg også lovet pigen der skal undervises) men..
Samt har jeg tænkt mig i næste uge at tage hende i biffen og på hendes yndlingscafe, og generelt på tur i København, så hun kan få tænkt på noget andet..
Men jeg føler slet ikke det er nok..
Jeg vil så gerne gøre noget, for det er virkelig ren flash back..
Det her er nok mest sådan et "jeg trænger til at komme ud med følelserne" indlæg, men hvis nogen af jer kan komme med gode råd til, hvordan jeg skal håndtere det så fortæl endelig..
Jeg har det simpelthen så skidt med det..
maj 2009
Følger: 60 Følgere: 109 Heste: 1 Emner: 312 Svar: 4.406
Som sagt håber jeg din søde søster klarer den, og jeg sender varme tanker til jer..
Held og lykke..
apr 2008
Følger: 24 Følgere: 24 Heste: 2 Emner: 188 Svar: 418
har ingen gode råd
Men blev abre helt paf over det du ville hgøre for din søster
sep 2008
Følger: 260 Følgere: 281 Heste: 1 Emner: 402 Svar: 6.285
Men når jeg ser tilbage på det, så gavnede det mig virkelig ikke at jeg lå i sengen i så mange uger..
Jeg lavede jo intet andet, og stod kun op for at gå på toilettet eller en sjælden gang imellem spise..
Det vil jeg ikke have hun kommer ind i.
sep 2008
Isprinsessen:
Hahah jamen tak da, men det der føler jeg slet ikke er godt nok..
Kan slet ikke beskrive hvor elendigt jeg har det, og vil så gerne gøre noget..
sep 2008
Tak
Den med lyset var faktisk en rigtig god idé..
Jeg så også forleden en film, hvor damen havde mistet sit barn, og så var der en der for at hjælpe hende tog hende ud et sted, hvor hun skulle sende en ballon til vejrs. For den ballon symboliserede livet, som man måtte sige farvel til fordi det fløj væk. Men at det fløj til himlen hvor det har det godt..
Overvejede lidt at lave den med søster når jeg tror hun er klar..
Så hun kan få sagt farvel..
maj 2009
sep 2008
Og så ved jeg at hun rigtig længe har forsøgt, at få lov til at komme med mig ud når jeg skulle ting, men har ikke rigtig gidet have hende med, så derfor tror jeg hun vil blive glad for det forhåbentlig..
Og vil så gerne være der for hende hvornår end hun får brug det..
maj 2009
okt 2007
Følger: 50 Følgere: 46 Heste: 3 Emner: 435 Svar: 3.028
men virkelig søde tanker du har, for at hjælpe hende! og jeg håber virkelig at det virker. held og lykke med det
sep 2008
Som søskende har man jo skænderier, og min lillesøster og jeg har haft rigtig mange.
Vi har i perioder haft det virkelig elendigt sammen, og så sent som dagen før hun tog afsted til Polen havde vi kæmpe skænderi og det var virkelig slemt.
Men min indstilling til det er, at når en søster er i en krise, så lægger man alle skænderier m.m. bag sig og er der for hinanden ..
Så ja, jeg har ikke været den bedste søster før, men jeg vil så gerne rette op på det nu hvor hun er i en krise for det er der hun har brug for mig, og det er der hun vil opdage at hun har en søster hun altid kan regne med..
Ligesom med venner. Ægte venner er ikke dem man går rundt og har det sjovt med, men dem som bliver hos en i krisetid.
sep 2008
- Jeg har et gavekort dertil, og jeg har ikke mange penge for tiden så..
- Med en så stor skærm vil hun blive mere opslugt af filmen, og dermed forhåbentlig tænke mindre på hesten..
okt 2007
Følger: 50 Følgere: 46 Heste: 3 Emner: 435 Svar: 3.028
aug 2007
Følger: 179 Følgere: 187 Heste: 4 Emner: 1.012 Svar: 8.121
Giv hende plads til at være ked af det, men lad hende vide at du er der for hende, og lad hende bestemt vide at du tænker på hende og gerne vil støtte... det jeg kan huske mest fra da jeg varked af det var at jeg var bange for at miste mindet, derfor er det også vigtigt at snakke om det når man er klar, ligesom man finder ud af at man sagtens kan huske og have det minde
apr 2006
Følger: 63 Følgere: 89 Heste: 1 Emner: 88 Svar: 3.488
apr 2007
Følger: 96 Følgere: 110 Heste: 4 Emner: 443 Svar: 8.280
- og så vil jeg mene at det ikke er den bedste timing med at slæbe hende med ud til din undervisning.
sep 2008
Hun er en utrolig sej pige, og klarer det meget bedre end jeg frygtede.
Hun har indstillingen, at det er bedst sådan, og hun ved hesten har det langt bedre nu.
Jeg bragte op om hun havde lyst til at komme med til undervisning, og det blev hun ellevild for
Men tusind tak
maj 2009
sep 2008
maj 2009
Når en nær mister en nær..