{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
779 visninger | Oprettet:

''løber'' i trav {{forumTopicSubject}}

herrow people.
når jeg rider trav på min traver, kan jeg simpelthen ikke få hende til at sænke farten smiley har endelig fået styr på hende i skridt, men hun går så også til biddet der og så har jeg mere kontrol over hende. hvordan kan få hende til at sænke farten? evt. gå til biddet i trav.
( Hold det venligst i en pæn tone tak smiley jeg er 14. jeg er ikke voksen. Og jeg ved ikke alt om heste endnu smiley )

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ''løber'' i trav
  • #1   25. aug 2013 Får du undervisning?

• #2   25. aug 2013
    Hesten kan ikke gå til biddet i trav, før den er afslappet i traven.
    Jeg ville bremse med en halv parade, øges farten forsat eller reagere hesten ikke, så ned i en parade. Frem i skridt, når den skridter afslappet så frem i trav og igen, hvis hesten er ivrig, så ned i skridt.

Det vigtige her, er ikke at sidde og holde hesten tilbage hele tiden i traven. Kontakten skal være let. Samt at time eftergiften og presset der øges i stopsignalet hvis hesten ikke reagere. Også at huske og give efter i paraden, gerne meget tydeligt.

• #3   25. aug 2013 okay fokes har aldrig fået undervisning. Kigger på hvordan andre folk rider, og får tips af forskellige. Skal nok snart til at gå til undervisning. smiley
    halve parader er jeg ikke helt sikker på hvad er :s
    åh gud nej Sabine jeg vil ikke knække hestens hals ;p

• #4   25. aug 2013 Min erfaring med travheste er, at det stresser dem at ''straffe'' dem med at sætte dem helt ned i skridt igen.

Halve parader om og om igen. Sæt dig helt igennem i den halve parade, hesten skal tilbage og vente, og lige så snart den gør det, så slipper du igen. Det kan tage meget, meget lang tid før hesten forstår det, men med de travheste jeg har redet, har det klart været det der har fungeret bedst. Det der med at sætte den helt ned i skridt, har jeg ofte oplevet bare stresser dem yderligere, og når man så sætter dem i trav igen, så traver de lige hurtigt frem ad.

Ellers skal du nok have trænet balance på hesten, noget longearbejde og sådan. Nedsidning vil jeg heller ikke anbefale på en traver der løber, for den har temmelig sikkert ikke musklerne til at bære dig ordenligt, på samme tid med at den har ryggen med.

Lad den gå hvor den vil med hovedet, det eneste jeg vil råde dig til er evt at holde hænderne ude på hver sin side af hestens hals, og så lidt længere nede end normalt, så kan du lede hovedet lidt ned ad - ikke for at få den i holdning, blot for at få den til at sænke halsen en smule.

• #5   25. aug 2013 Du må jo selv om, om du vil have undervisning smiley men måske det kunne hjælpe jer lidt smiley
    Men prøv hver gang den traver hurtigt så få den ned i skridt(hvor den også skal slappe af) og så få den i trav, og hvis den traver hurtigt så få den ned i skridt og slappe af igen smiley Måske det hjælper? smiley
    Og så ros den rigtig meget når den går afslappet! Og du må heller stoppe med at ride imens det går godt smiley Så i begge får en god oplevelse smiley

• #6   25. aug 2013 Læs lidt om hvad en halv parade er, det er efter min mening en fuldstændig uundværlig ting at kunne, når man rider smiley

• #7   25. aug 2013 Jeg tror faktisk du skal lytte til Smut.'s råd lige præcis her. Det lyder som om hun er større erfaring med travere på det punkt. smiley

• #8   25. aug 2013
    En halv parade er forskellig alt efter hvem der laver den, de laves forskelligt. Man kan vel sådan for at gøre det simpelt sige, at det er et halvt stop, man stoppe hesten halvt og giver ikke et helt stopsignal.

Men laver man det med lænd og sæde, så skal hesten lige have lært det først, før man kan forlange at den reagere på det :o).

Jeg har altid gjort det med tøjlerne, har fungeret fint her.

• #9   25. aug 2013 Sabine: det kunne være fedt smiley
    jeg går i gang med læsningen!

• #10   25. aug 2013
    Igen, det er jo ikke noget hesten er født med den ved. Så som med alt andet skal man lære hesten hvad det signal betyder, så hvis hesten aldrig er redet sådan ved den jo ikke hvad den skal.

Korrekt og korrekt, om man siger gulerod for at få hesten til at stoppe, ligger pres i munden eller klemmer med lår er for mig et fedt - bare det virker efter hensigten og fungere med resten af tingene.

Kommentér på:
''løber'' i trav

Annonce