Jer med ungheste 3-4 års {{forumTopicSubject}}
Kæresten & jeg har en dejlig 3 års, som er redet ca 2 gange om ugen i skridt & trav.. Vi har galoperet et par gange..
Lige pt holder hun sommerferie & skal først igang igen til efteråret
Vi har på ingen måder travlt med hende, men da jeg ikke har fået undervisning i mange år, har jeg overvejet at få noget undervisning på hende, men hvor tidlig starter i op med jeres, for synes måske stadig hun er for rå/ung til at vi kan begynde &/ forlange for meget af hende..
Vil helst tage det hele stille & roligt, da vi jo gerne vil hun nyder at blive brugt & holder for evigt
Håber der er nogen der har lyst til at fortælle hvad i har gjort
Mvh Charlotte
okt 2009
Følger: 71 Følgere: 53 Heste: 7 Emner: 197 Svar: 2.413
Fx at den skal lære og komme ned og slappe af. og alle sådanne "små" ting
feb 2012
Følger: 104 Følgere: 68 Heste: 2 Emner: 30 Svar: 179
dec 2012
Følger: 27 Følgere: 26 Heste: 2 Emner: 135 Svar: 1.799
min hun er kun reddet i skridt og trav en gang indtil videre og hun er knapt 3. (3 i aug) og jeg sys selv hun er ret tidlig på den, men hun nyder det, så hun må jo være klar.. ørene er HELT fremme og hun pruster osv.
men min er så smart indrettet at hun selv siger fra og til.. ja, jeg ved det lyder underligt, men lytter meget til hendes sprog. spurgte hende i dag om hun var klar på at lave noget.. og BUM, så stak hun af på folden..
så ved jeg at hun ikke har en dag, hvor hun skal rides, men bare nusses og evt trænes i horsemanship.. blev så i dag til massage og en gå tur..
De dage, hvor jeg har sagt, så skal vi hjem og lave noget og hun har haft lyst og mod på det.. har hun været nem og lige til.. så lyt endelig til din hest.. den kan fortælle dig RIGTIG meget..
jan 2004
Følger: 9 Følgere: 80 Heste: 6 Emner: 307 Svar: 3.676
dec 2012
Følger: 27 Følgere: 26 Heste: 2 Emner: 135 Svar: 1.799
det værste min har fundet på med rytter indtil videre er at gå 3 skridt baglæns..
håber hun er god fin i dag.. og håber at I har fået tjekket sadlen på hende..
jul 2005
Følger: 105 Følgere: 100 Heste: 4 Emner: 352 Svar: 1.924
jan 2004
Følger: 9 Følgere: 80 Heste: 6 Emner: 307 Svar: 3.676
feb 2010
Følger: 84 Følgere: 79 Heste: 4 Emner: 18 Svar: 233
Om 1½ mdr, begynder jeg lige så stille tilridningen, også får han pause igen til december og frem til febura/marts.
Også rider jeg ham nogle gange om ugen frem til Juli/august, hvor han igen får lidt ferie, og så er vi på den igen.
Men det bliver i hans tempo, så dette kan nå at ændre sig
For jeg har heller ikke noget vi skal nå
Kun at jeg igen til næste år stiller ham til kåring
Held og lykke
dec 2011
Følger: 25 Følgere: 24 Heste: 2 Emner: 10 Svar: 458
3 års og er nu i ridning igen efter han har stået et år. Jeg skal sættes igang af ham der rider min og så er planen at jeg skal have ham ud og undervise mig når det hænger sammen. Blot for at blive guidet i den rigtige retning og for at han kan rette på mig hvis jeg gør noget jeg bør gøre anderledes.
Jer med ungheste 3-4 års