{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
672 visninger | Oprettet:

Jer med ungheste 3-4 års {{forumTopicSubject}}

Kæresten & jeg har en dejlig 3 års, som er redet ca 2 gange om ugen i skridt & trav.. Vi har galoperet et par gange..

Lige pt holder hun sommerferie & skal først igang igen til efteråret smiley
Vi har på ingen måder travlt med hende, men da jeg ikke har fået undervisning i mange år, har jeg overvejet at få noget undervisning på hende, men hvor tidlig starter i op med jeres, for synes måske stadig hun er for rå/ung til at vi kan begynde &/ forlange for meget af hende..

Vil helst tage det hele stille & roligt, da vi jo gerne vil hun nyder at blive brugt & holder for evigt smiley

Håber der er nogen der har lyst til at fortælle hvad i har gjort smiley

Mvh Charlotte

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jer med ungheste 3-4 års
  • #1   15. jul 2013 Du kan jo evt. starte undervisning men bare sige til underviseren hvad du ønsker.
    Fx at den skal lære og komme ned og slappe af. og alle sådanne "små" ting smiley

• #2   15. jul 2013 Undervisning er altig godt, lige meget alder. Syntes helt klart du skal begynde undervisning når i går igang igen. Der er jo ingen der siger i behøver at begynde på f.eks sidebevægelser & den slags. I kan jo bare starte med du skal sidde rigtig, heste hoved skal være pacceret korrekt & sådan.

• #3   15. jul 2013 jeg siger det samme som gøg og gokke. jeg skal ha undervisning på min tile fteråret, simpelthen for at blive guidet i den rigtige retning.. nogle gange er det smadder godt med andre øjne end ens egne og dem man såen lige omgås i det daglige..

min hun er kun reddet i skridt og trav en gang indtil videre og hun er knapt 3. (3 i aug) og jeg sys selv hun er ret tidlig på den, men hun nyder det, så hun må jo være klar.. smiley ørene er HELT fremme og hun pruster osv. smiley
    men min er så smart indrettet at hun selv siger fra og til.. ja, jeg ved det lyder underligt, men lytter meget til hendes sprog. spurgte hende i dag om hun var klar på at lave noget.. og BUM, så stak hun af på folden..
    så ved jeg at hun ikke har en dag, hvor hun skal rides, men bare nusses og evt trænes i horsemanship.. smiley blev så i dag til massage og en gå tur.. smiley

De dage, hvor jeg har sagt, så skal vi hjem og lave noget og hun har haft lyst og mod på det.. har hun været nem og lige til.. smiley så lyt endelig til din hest.. den kan fortælle dig RIGTIG meget.. smiley

• #4   15. jul 2013 Nu er det mange år siden mine var så unge smiley Men vi fik undervisning / hjælp til tilridning fra de var 3 år. Vi tilred dem selv men hjælp fra min underviser. Så skete der en masse, så min underviser ikke kom osv og Glorija blev virkelig styk og farlig. Så da hun var 4 fik jeg ene undervisning mandag-fredag også fik hun lov at komme med på en lille skovtur med de ældre heste en dag i weekenden. Det gjorde vi i 1-1½ måned til der var styr på hende og derefter fik hun to gange om ugen. (1 spring og 1 dressur) Vi sprang ikke højt eller red meget dressur og der blev taget hensyn til hun var ung, men vi fik grundtingene på plads og fik alle de løjer hun kunne pillet fra. (bl.andet har hun flere gange væltet med mig fordi hun ville ud af hegnet)

• #5   15. jul 2013 Louise, det lyder godt nok vildt.. smiley
    det værste min har fundet på med rytter indtil videre er at gå 3 skridt baglæns.. smiley
    håber hun er god fin i dag.. smiley og håber at I har fået tjekket sadlen på hende..

• #6   15. jul 2013 jeg har en tre år som blev gjort klar til kåring, jeg red undervisning en gang i mellem, for at få at på plads

• #7   15. jul 2013 Problemet med os var manglende erfarring og hjælp. Vi fik en pony som var ifol og skulle ikke have føllet da vi ikke engang havde haft pony i 1 år. men der skete en masse med ham der skulle have føllet og vi endte med at købe det. Vi havde ikke mulighed for at skille det fra moren før hun var knap 3 og moren blev solgt. Så det var ikke sadlen eller andet udstyr men manglende viden og uopdragenhed der var galt. Idag er hun den flinkeste lille hest der findes. selv min nevø på 3 kan trække, børste og ride hende uden problemer.. Vi havde bare start problemer og derfor vil jeg til hver en tid råde folk til at få hjælp inden det går for vidt som det gjorde med os.. Men heldigvis fandt vi en ny underviser som jeg stadig rider ved som kunne hjælpe os over det og videre smiley

• #8   15. jul 2013 Min er 3 år, og jeg har kun været oppe og ligge på ham 1 gang smiley

Om 1½ mdr, begynder jeg lige så stille tilridningen, også får han pause igen til december og frem til febura/marts.
    Også rider jeg ham nogle gange om ugen frem til Juli/august, hvor han igen får lidt ferie, og så er vi på den igen.
    Men det bliver i hans tempo, så dette kan nå at ændre sig smiley
    For jeg har heller ikke noget vi skal nå smiley
    Kun at jeg igen til næste år stiller ham til kåring smiley

Held og lykke smiley

• #9   15. jul 2013 Undervisning er altid en god ide også selvom hesten er ung. Min blev redet til som
    3 års og er nu i ridning igen efter han har stået et år. Jeg skal sættes igang af ham der rider min og så er planen at jeg skal have ham ud og undervise mig når det hænger sammen. Blot for at blive guidet i den rigtige retning og for at han kan rette på mig hvis jeg gør noget jeg bør gøre anderledes.

Kommentér på:
Jer med ungheste 3-4 års

Annonce