998 visninger
|
Oprettet:
Meget nervøs og stresset hoppe?? {{forumTopicSubject}}
Ja overskriften siger jo sig selv, jeg har i går købt mig en smuk hoppe og da jeg var oppe og kigge på hende var opmærksom med rolig.
jeg ved godt det måske kun kan være mig,
men hun går i løsdrift med to andre (en hoppe og en vallak)
når jeg trækker hende ind er hun endelig rolig nok, men så snart hun ikk kan se de andre går du helt amork og stresser rundt hun er ikk intresseret i det foder jeg blander til hende og til sidst stikker hun så af fra mig.
mit spørgsmål er så. skal hun har lidt mere tid til og falde til eller hvad gør jeg forkert. (bonusviden fik hende lørdag )
jun 2006
Følger: 64 Følgere: 65 Heste: 5 Emner: 289 Svar: 2.388
nov 2008
Følger: 52 Følgere: 50 Heste: 3 Emner: 11 Svar: 240
Måske du skal starte i det små, altså med at skille hende fra flokken.. hun skulle helst ikke blive afhængig jo..
Så gradvis tilvænning til at være alene vil nok være et godt bud på en begyndelse
dec 2011
Følger: 53 Følgere: 84 Heste: 14 Emner: 168 Svar: 1.168
Men prøv og find ud af om hun elsker at få redt man, evt, red hendes man osv, så hun føler sig tilpas.
Og evt. lav tillidsøvelser, da det lyder som om hun ikke føler sig helt tryg ved dig endnu.
okt 2007
Følger: 20 Følgere: 28 Heste: 2 Svar: 82
Jeg gav hende 3 uger hvor jeg ikke tog hende ud hvor hun fik mad på folden, efter de 3 uger var der ingen ting, tror simpelthen hun havde brug for lige at falde til.
Så måske har hun også bare lige brug for at falde til.
dec 2009
Følger: 22 Følgere: 21 Heste: 4 Emner: 65 Svar: 1.908
Ind og vær der til hun er bafe lidt rolig om det så et med godbidder og så ud igen..
Det kan tage LAAANG tid..
Men når det et sagt så kan det rette foder eller et tilskud hjælpe på det..
Jeg brugte linamix til min, det indeholder hørfrøolie som hjælper hesten med at være i balance..
Ellers er der tilskud som relax animo fra blue hors eller no stress fra solanum
sep 2009
Følger: 56 Følgere: 63 Heste: 1 Emner: 621 Svar: 11.295
apr 2004
Følger: 114 Følgere: 173 Heste: 11 Emner: 311 Svar: 624
Meget nervøs og stresset hoppe??