Nervøs og meget opmærksom pony! {{forumTopicSubject}}
Hej HG!:-) Jeg har en pony. Han hedder Belci Hood<3
Nåmen nu til mit spørgsmål! Siden min veninde kom til at lukke vores hegn ud til til vores store fold..Han plejer jo bare at kunne galopere derudaf! Men ja han rendte ind i vores hegn, hvor han flækkede tre pæle! Det er ca 2 måneder siden!...
Siden den dag, har han været så ude af fokus, meget opmærksom og får et meget stort chok over ingenting! Og nu tænker i sikkert: Ingenting....en hest kan da ikke blive bange uden at der sker noget, som får hesten til at blive bange! MEN JO! Og det har skadet meget af hans spring-træning og min ridning! Det bekymre mig utrolig meget! Jeg har mistet noget tillid til ham og det har han også med mig! Jeg elsker ham sindsygt højt! Kan bare ikke holde det ud mere! Før var det bare sådan at, hvis det fløj en fugl op skete der intet!! Som jeg sagde før! Jeg elsker ham sindsygt højt og savner de dage hvor jeg
bare kunne ride en tur eller tage på ridebanen!:'(
HJÆLP MIG! JEG SAVNER DEN RIGTIG BELCI!<3
maj 2007
Følger: 72 Følgere: 62 Heste: 2 Emner: 26 Svar: 260
nov 2010
Følger: 69 Følgere: 69 Emner: 195 Svar: 2.553
Det bedste jeg kan forslå er at træne 'farlige ting'. altså ligge farlige ting ud på banen, ryste med farlige ting, gå en masse ture (med en anden hest også), og evt. bruge klikkertræning under dette. Det er super godt.
Du skal selvfølgelig ikke rose ponyen når den er bange, men når den står stille roser du.
jan 2009
Følger: 51 Følgere: 46 Heste: 2 Emner: 201 Svar: 1.948
aug 2006
Følger: 70 Følgere: 69 Emner: 213 Svar: 3.007
nov 2010
Det er korrekt at jo mere rolig man selv er, jo mere smitter det af på hesten, men nogle heste er altså meget varme af sind, hvilket andre måske ikke er.
Det kan også skyldes noget i fortiden som sidder i hesten. Så nogle gange kræver det altså bare træning, selvom man selv er rolig som menneske iblandt hesten.
feb 2012
Følger: 13 Følgere: 12 Heste: 3 Emner: 42 Svar: 89
nov 2010
Men hvis jeg var dig ville jeg starte med at træne noget tillidstræning med ponyen
aug 2007
Følger: 32 Følgere: 32 Heste: 9 Emner: 138 Svar: 734
Jeg har haft 4 heste liggende under en stald der væltede i orkanen 99 og hvor de blev savet fri en efter en med motorsave af redningsfolk.
En ud af de 4 heste gik i chok (organer var ved at stå af og alle muskler/nerver kørte på hende) og måtte behandles af dyrlæge dagligt de efterfølgende dage.
Hun blev aldrig helt sig selv igen, men blev på ingen måde så ængstelig som du beskriver din
Når du beskriver din pony, så tænker jeg lidt over i smerter.
Hun er løbet ind i hegn hun ikke så og har knækket 3 pæle - det er ikke så voldsomt, men derfor kan hun sagtens have forrykket noget i både nakke, ryg og lænd.
Og har hun ondt eller ikke føler hun kan reagere prompte på evt fare uden, at få smerter - så vil hun blive som du beskriver.
Jeg ville, hvis jeg var dig, få en fys/osteopat ud til hende - og hvis du gerne vil gøre endnu mere, så kan jeg anbefale dig en clairvoyant som jeg har brugt gentagende gange på mine heste, samt mig selv.
Hun vil kunne gå ind og skabe ro/tillid mellem jer igen.
Jeg bruger selv Karin Wyrtz (fys/osteopat) på mine heste - hun kører ud og kan virkelig udrette mirakler.
Inge Elmholdt som er healer/clairvoyant kan du google på navnet - hun er ikke decideret hesteekspert, men hun kan sit kram og jeg har flere gange fået bekræftet de fysiologiske ting hun har fundet, af både alm dyrlæge, samt kiro/dyrlæge Tove Due. Og rent psykologisk kan hun virkelig gå ind og skabe en kontakt, som giver både dig og hesten et fantastisk grundlag for fremtidig samarbejde og forståelse af hinanden.
Jeg håber du og din pony finder roen igen - det gør ondt, at se sin pony miste fodfæstet....men godt du gør noget for hende.
Pøj pøj med det.
feb 2012
Følger: 13 Følgere: 12 Heste: 3 Emner: 42 Svar: 89
Nervøs og meget opmærksom pony!