{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
813 visninger | Oprettet:

træne hund + hest {{forumTopicSubject}}

jeg kunne godt tænke mig at få min hund med på skovtur

så jeg ville gerne høre jer ad som rider tur og har hund med
om i har nogle gode fif til at vænne hund og hest til hinanden??

min hund er i forvejen super godt opdraget og hesten er ret kold overfor nye ting så tror ikke det er noget problem

men vil gerne lige have nogle fif hvordan i startede det op smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  træne hund + hest
  • #1   4. jun 2013 min er bare blevet vænnet til vovser i stalden og de har været med ude på ridebanen og sådan smiley

• #2   4. jun 2013 Udover at de skal vænnes til hinanden, så skal du osse lige have tjek på lydigheden fra hesteryg. Selvom hunden normalt er top-lydig, er det nemlig ikke sikkert at den af sig selv forstår at kommandoerne betyder det samme og stadig er gældende når de gives fra hesteryg.
    Så start hjemme på banen, lær hunden at gå på plads ved siden af hesten i passende afstand, at komme når du kalder osv.

Og husk så på at hunde IKKE må være løse i skoven, så du skal osse selv have øvet dig i at styre både hest og hundesnor.

• #3   4. jun 2013 jeg ville lære hest og hund at når jeg sidder deroppe at jeg kan klappe på låret og hunden hopper med forbenene op mod hestens skulder så jeg kan give snor på / tage snor af hvis det skulle være nødvenndigt... kan selvfølgelig dække hende af / kalde på plads / indkald og alt det der 100% sikkert

• #4   4. jun 2013 men indkaldet er jo ikke nødvendigvis 100% sikkert når du sidder i sadlen;)

Min tæve er særdeles lydig. Alligevel tog det altså liiiige lidt træning at lære hende lydigheden fra hesteryg. Hun kommer altid når jeg kalder, så det virkede upåklageligt. Men hunden skal jo osse kunne gå på plads når nogen skal passeres o.l. og det er altså noget der lige skal læres når plads pludseligt ikke er ved siden af et menneskeben.

-og snor af/på er ligegyldigt i skoven... der skal snoren være på hele tiden. Uanset hvor lydig hunden er må den ikke være løs i skoven.

Kommentér på:
træne hund + hest

Annonce