{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
818 visninger | Oprettet:

Lytter ikke til kommandoer {{forumTopicSubject}}

Jeg er igang med at lære min hest tricks, men hun reagerer slet ikke på stemme-kommandoen, men kun på mine bevægelser/fagter. Jeg kan selvf. godt træne hende uden, men jeg synes det vil være mest praktisk hvis hun lyttede til kommandoer. Har i nogle råd til at få hende til at reagere på stemmen?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lytter ikke til kommandoer
  • #3   31. maj 2013 Min hest gøøør smiley skide træls at ride rundt og ens mor kommer ud og siger "skriiitdeeee", hvorefter hesten slår ned i skidt, fordi hun lige skal give en besked -.- MEN han har lært helt tilbage fra sine føl-dage, at reagere på stemmen. Min mor startede med at longere ham inden han blev tilredet og hun bruger mest stemmen til at styre hestene. Jeg bruger mere min krop og armbevægelser, men har haft rigtig svært ved at koble ham fra stemmen og over på på mine signaler.
    Men kunne forestille mig, at det er det, der skal til. Lig tricksene på hylden for en tid og træn lidt intensivt med at give hvert signal en lyd.
    Har nogle andre heste, hvor jeg har separeret lydende til at have en lyd til at bakke, gå frem, til siden, stoppe osv. smiley så vil de med tiden altid vide, hvad der skal ske, det vigtige er bare, at du får signalerne og lydende adskilt

• #4   31. maj 2013 Træn stemmekommandoen i longe til start.

Min lytter udelukkende til stemme.
    Laver stortset kun stemmesignaler.

• #6   1. jun 2013 Der er en rigtig god grund til at hun gør som hun gør.
    Du har sikkert indlært komandoen ved at bruge både fagter og stemme, men da heste jo komunikerer naturligt ved hjælp af kropssprog, så er det hvad din hest ser efter.
    Den har ikke lært at din stemme betyder noget specielt, så den ved faktisk ikke hvad den skal gøre når du bare siger komandoen.

Du kan eventuelt træne det på denne måde:
    Du siger komandoen lige inden du kaver bevægelsen, så din hest efter noget tid, forbinder netop det ord du bruger som "Nu beder hun mig om at gøre sådan her". Så ved den, at når du siger komandoen, så vil du efterfølgende gennemføre den med kropssprog.
    På et tidspunkt kan du helt fjerne dit kropssprog da tanken om Ord=Kropssprog bliver 'indbygget hos hesten smiley

Kommentér på:
Lytter ikke til kommandoer

Annonce