818 visninger
|
Oprettet:
Lytter ikke til kommandoer {{forumTopicSubject}}
Jeg er igang med at lære min hest tricks, men hun reagerer slet ikke på stemme-kommandoen, men kun på mine bevægelser/fagter. Jeg kan selvf. godt træne hende uden, men jeg synes det vil være mest praktisk hvis hun lyttede til kommandoer. Har i nogle råd til at få hende til at reagere på stemmen?
apr 2007
Følger: 33 Følgere: 32 Heste: 6 Svar: 2.452
Men kunne forestille mig, at det er det, der skal til. Lig tricksene på hylden for en tid og træn lidt intensivt med at give hvert signal en lyd.
Har nogle andre heste, hvor jeg har separeret lydende til at have en lyd til at bakke, gå frem, til siden, stoppe osv. så vil de med tiden altid vide, hvad der skal ske, det vigtige er bare, at du får signalerne og lydende adskilt
jun 2012
Følger: 32 Følgere: 35 Heste: 1 Emner: 46 Svar: 307
Min lytter udelukkende til stemme.
Laver stortset kun stemmesignaler.
mar 2011
Følger: 4 Følgere: 7 Heste: 3 Emner: 104 Svar: 1.739
Du har sikkert indlært komandoen ved at bruge både fagter og stemme, men da heste jo komunikerer naturligt ved hjælp af kropssprog, så er det hvad din hest ser efter.
Den har ikke lært at din stemme betyder noget specielt, så den ved faktisk ikke hvad den skal gøre når du bare siger komandoen.
Du kan eventuelt træne det på denne måde:
Du siger komandoen lige inden du kaver bevægelsen, så din hest efter noget tid, forbinder netop det ord du bruger som "Nu beder hun mig om at gøre sådan her". Så ved den, at når du siger komandoen, så vil du efterfølgende gennemføre den med kropssprog.
På et tidspunkt kan du helt fjerne dit kropssprog da tanken om Ord=Kropssprog bliver 'indbygget hos hesten
Lytter ikke til kommandoer