{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
930 visninger | Oprettet:

Lytter ikke til kommando {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg efterhånden fået indøvet et par ting med min hest. Fx bakke, flytte bagpart, smile og næsten løfte ben. Mit problem er bare at hun ikke lytter til stemmekommandoer, kun håndtegn og helst berøring.

Hvis jeg fx skal have hende til at bakke, behøver jeg bare pege mod hendes bringe og så bakker hun. Men hvis jeg bare sige 'bak', som jeg har brugt hver gang jeg har trænet det, så gør hun intet. Da jeg gerne vil lære hende at bakke selvom jeg står væk fra hende, kun med stemmen, så er det jo et lille problem at hun ikke forstår stemmekommandoen.

Hvordan kan jeg lære hende at lytte mere til min stemme? Hvis det overhovedet kan lade sig gøre. Eller er hun måske bare en hest der har brug for en fysisk kommando, og som nok bare aldrig lærer noget udelukkende på stemmen?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lytter ikke til kommando
  • #1   12. nov 2011 Har forsøgt rigtig meget, og især med bakke. Men hun forstår det slet ikke, hun står bare og kigger, men reagerer så snart jeg flytter min hånd mod hendes bringe. smiley

• #2   12. nov 2011 Det reagerer hun heldigvis fint på. smiley men vil gerne have hende til at gøret det udelukkende på kommando, så jeg fx kan stå bag hende, langt fra hende osv. og stadig få hende til at bakke. smiley

• #3   12. nov 2011 Er du en af dem der snakker meget til din hest? Måske kan den ikke skelne mellem alle dine lyde, og så kommando-lyde... så mpske skal du være mere stille?

Prøv at indlære eks. "bak" igen helt forfra og brug minimal kropssprog, og sig lyden rigtig højt, bestemt og gentag flere gange, og brug godbidder måske? for at forstærke.

• #5   13. nov 2011 helene S - hmmm.. det kan godt være jeg snakker meget, ja. smiley eller nej, det synes jeg ikke selv. men jeg har altid førhen lært at snakke meget til hesten for at gøre den rolig, opbygge tillid osv. - så det kan godt være jeg engang imellem snakker meget. smiley Men synes jeg prøver at holde det nede i træningen, især i træning fra jorden, hvor jeg som regel kun siger kommandoer og ros.

Jeg bruger i forvejen godbidder. jeg kan prøve at indlære det på ny, det kan være det hjælper.

Maja Bak - Det ved jeg, og det er også derfor hun reagerer meget på mit kropssprog. Men jeg vil bare gerne lære hende at lytte til min stemme også, så det er det jeg søger hjælp til. smiley

• #7   13. nov 2011 jamen det er indlæringen der så er misset der smiley
    Hvis en hest skal lære en ny komando skal du give den ny komando først og derefter den gamle. I starten skal de komme lige efter hinanden, men så med mere mellemrum. En klog hest (og en motiveret hest) til deraf hurtig koble ordet "bak" til det næste der kommer og deraf koble det til at bakke

• #8   14. nov 2011 Som Maya siger, start med ny kommando, sig fx 'bak' og peg så på bringen , forlæng tiden mellem de to kommandoer med tiden. smiley

Kommentér på:
Lytter ikke til kommando

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce