841 visninger
|
Oprettet:
Lytter slet ikke til mine signaler! {{forumTopicSubject}}
Hej (-:
Ja, min pony er begyndt at gøre alt det modsatte, hvad jeg ville have hende til!
Eksempel når vi er ude at ride, og jeg drejer hende den ene vej, tager hun den anden..
Det er virkelig irriterende, for det plejer hun bare ikke at gøre, og jeg føler at jeg river og flår i hende, utrolig meget!
(Det skal lige siges, at vi ikke rider med bid, men med hackemore)
Er bare blevet lidt i tvivl om, det er mig der gør noget forkert, siden hun ikke forstår mine signaler?
Hun har lige lært at bakke, fra ryggen af.. og det er hun ret god til (-: Men det er sku' også det eneste..
Skal jeg måske til at have underviser?
sep 2008
Følger: 260 Følgere: 281 Heste: 1 Emner: 402 Svar: 6.285
Ja, du skal helt klart have en underviser
jul 2005
Følger: 55 Følgere: 62 Heste: 5 Emner: 359 Svar: 4.362
Hvad gør du, når du beder hende om, at dreje?
aug 2010
Følger: 9 Følgere: 7 Heste: 2 Emner: 92 Svar: 1.993
aug 2005
Følger: 60 Følgere: 67 Heste: 5 Emner: 47 Svar: 397
En anden idé er at skifte hackamoren ud med bid. Det er et modefænomen for tiden at ride bidløst. Det betyder ikke at det altid er det bedste for ens hest... Jeg rider selv med hackamore og cordeo om Hawas part bruger mest bid. Min fungere med det hele, men man skal huske at et hackamore IKKE er en blidere måde at ride end bid.
Enhver metode er lige så stærk eller blid som hånden der holder tøjlen! Personligt mener jeg ikke man bør ride med hackamore med mindre man er absolut erfaren rytter. Mit argument er at hesten kan blive signal forvirret. Hackamoren fungere ved et hårdt tryk over næseryggen. I samme sekund hesten udføre det signal man har givet det skal man stoppe trykket. Man kan IKKE ride med hackamore med en støt kontakt som man ellers har på almindelige bid. Hesten forstår ikke hvorfor det bliver ved med at gøre ondt når den gør det rigtige. Derfor bliver den døv på signalerne og man skal være hårdere og hårdere før den reagere.
Den måde man skal bruge hackamore på er ved KUN at give signaler når hesten skal bruge dem. Ellers skal den hænge løst. Og nøjagtig når hesten reagere, stopper signalet så den forstår det var det rigtige den gjorde... I princippet burde vi også ride sådan med almindeligt bid... Men det er de færreste der gør det.
Lytter slet ikke til mine signaler!