{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
841 visninger | Oprettet:

Lytter slet ikke til mine signaler! {{forumTopicSubject}}

Hej (-:
Ja, min pony er begyndt at gøre alt det modsatte, hvad jeg ville have hende til!
Eksempel når vi er ude at ride, og jeg drejer hende den ene vej, tager hun den anden..
Det er virkelig irriterende, for det plejer hun bare ikke at gøre, og jeg føler at jeg river og flår i hende, utrolig meget! smiley
(Det skal lige siges, at vi ikke rider med bid, men med hackemore)

Er bare blevet lidt i tvivl om, det er mig der gør noget forkert, siden hun ikke forstår mine signaler?
Hun har lige lært at bakke, fra ryggen af.. og det er hun ret god til (-: Men det er sku' også det eneste..

Skal jeg måske til at have underviser?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lytter slet ikke til mine signaler!
  • #1   11. sep 2012 HVis din hest med hackamore ikke lytter til dine signaler, så er der virkelig noget galt. En hackamore er meget hård, så det undrer mig hesten bare kan trække den anden vej.

Ja, du skal helt klart have en underviser smiley

• #2   11. sep 2012 Hvis du ikke får undervisning, så ville det være et godt start punkt, at begynde der. smiley

Hvad gør du, når du beder hende om, at dreje?

• #3   11. sep 2012 jep din hest har nogle signal problemer, som en ridelærer hurtigt vil kunne hjælpe dig med smiley

• #4   11. sep 2012 Undervisning! Selv de dygtigste topryttere får masser af undervisning. Hvis du ikke kan finde en uddannet så undersøg om en dygtig rytter i området kan hjælpe dig lidt...
    En anden idé er at skifte hackamoren ud med bid. Det er et modefænomen for tiden at ride bidløst. Det betyder ikke at det altid er det bedste for ens hest... Jeg rider selv med hackamore og cordeo om Hawas part bruger mest bid. Min fungere med det hele, men man skal huske at et hackamore IKKE er en blidere måde at ride end bid.
    Enhver metode er lige så stærk eller blid som hånden der holder tøjlen! Personligt mener jeg ikke man bør ride med hackamore med mindre man er absolut erfaren rytter. Mit argument er at hesten kan blive signal forvirret. Hackamoren fungere ved et hårdt tryk over næseryggen. I samme sekund hesten udføre det signal man har givet det skal man stoppe trykket. Man kan IKKE ride med hackamore med en støt kontakt som man ellers har på almindelige bid. Hesten forstår ikke hvorfor det bliver ved med at gøre ondt når den gør det rigtige. Derfor bliver den døv på signalerne og man skal være hårdere og hårdere før den reagere.
    Den måde man skal bruge hackamore på er ved KUN at give signaler når hesten skal bruge dem. Ellers skal den hænge løst. Og nøjagtig når hesten reagere, stopper signalet så den forstår det var det rigtige den gjorde... I princippet burde vi også ride sådan med almindeligt bid... Men det er de færreste der gør det.

Kommentér på:
Lytter slet ikke til mine signaler!

Annonce