{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
656 visninger | Oprettet:

Meget fremadgående hest {{forumTopicSubject}}

Jeg har problemer med min hoppe, hun er meget fremadgående, og det kan bare ikke gå stærkt nok for hende. Jeg laver halve parader på hende hele tiden stor set og hun sætter tempoet ned et par skridt og så sætter hun tempoet op igen. Nogle der har gode råd til sådan en hest? Udstyret passer så det er ikke grunden til det, og hun bliver redet uden spore og pisk.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Meget fremadgående hest
  • #1   29. maj 2013 Prøv at samle hende lidt og lav en masse 10 og 20 meter volter hvis du prøver a lave tempo skift ville det nok også hjælpe. O husk lav en masse øvelser så hun ik kan kede sig. smiley

• #2   29. maj 2013 hun SKAL svare for dine hjælpere uanset om det er frem eller tilbage..
    og er en halv parade ikke nok så lav en hel parade.
    og lav mange overgange. hvis hun løber i traven så er en halv parade måske ikke nok, men helt ned i skridt med hende, hun må ikke løbe om hjørner med dig..

og så er det vigtigt at du lader hende ride sig lang i skridten, hun skal lære at søge din tøjle, så det ikke er dig der søger hendes bid.. smiley

og så er det altid et hit at have en underviser eller en veninde elle rnogen stående på jorden og kigge mens man rider, det er tit lettere at se nogle løsninger når man ser på ekvipagen udefra smiley

Klap smukke only fra mig! smiley

• #3   29. maj 2013 ved ikke hvor velredet din hest er og hvor længe den har været redet osv. men tror du ikke den bliver mere opmærksom på dit sæde med tiden ?

• #4   29. maj 2013 Min gjorde ligesådan. Fordi hun var tilredet for hårdt. Hun endte med at fare rundt på banen. Når jeg tog i tøjlen havde hun lært det som "gå til bidet, nu!"-agtigt i stedet for at stoppe... Få hesten ti at slappe af i skridt og ros hende meget når hun ikke sætter tempoet op. Her hjælper det ikke at ride mere eller hårdere.

• #5   29. maj 2013 Min hun er fuldkommen det samme. Det var galop løb i både trav og galop....
    Chandra er SÅ svær at ride! Det har taget mig så lang tid, men idag er hun fin, fordi jeg har øvet alle de ting smiley
    Jeg har øvet så mange overgang, parader og masser mere.
    Du kan godt lave 10 og 20 M volter, men ikke får mange af gangen. Hestens ribben kan ikke klare rigtig mange i træk.

• #6   1. jun 2013 Du skal have stopsignalet på plads først!
    Start med at øve det i skridt og ned til parade. Lad ikke hesten stå så længe at den bliver alt for utålmodig, og selv begynder at gå frem. Det er vigtigt at det er dig der bestemmer hvornår I går frem igen, så hvis hesten selv begynder at gå frem, må du stoppe igen, men det skal helst ikke ske. Husk masser af ros når den stopper, og slip omgående presset når hesten reagerere på din anholdende hjælp. Når hesten stopper lydigt for din anholdende hjælp i skridt, kan du ride langsomt frem i trav. Inden hesten har fået al for meget fart på, måske kun efter få travtrin, lægger du en overgang til skridt. Igen husk at slippe presset omgående når hesten reagerer ned i tempo, og masser af ros. Fortsæt med at træne overgangene på denne måde, indtil du fornemmer at hesten venter på din hjælp. Så kan du forsætte lidt frem i traven, og regulere tempoet via dine halve parader. Overgangene nedad kan du ikke træne for meget. Pas også på at du ikke "overfalder" hesten med din fremaddrivende hjælp, hvis den bliver i tvivl, og derfor ikke prompte reagere fremad. Den må gerne "spørge om lov" først smiley
    Galop venter du med indtil du har 100% styr på tempoet i skridt og trav, og hesten er lydig for dit stopsignal. Igen gælder det om kun at ride ganske korte sekvenser af galop, inden du laver en overgang nedad. F.eks. bare en enkelt cirkelvolte inden du tager ned i trav igen. Det kan mange gange hjælpe at lave overgangene det samme sted de første 100 gange, så ved hesten hvad der kommer, og vil reagerer på en finere og finere hjælp.
    Hvis hestens eget tempo er 100% og du vil ende med at ride 80%, skal du ikke ride mere end 60-70% det første lange stykke tid. De 60% er hvor hesten venter på din hjælp og de 70% er hvad du max tillader den at gå. Jo hurtigere hesten flytter benene, jo mindre kontrol har du over tempoet. Når hesten selv byder til mere rummelighed i bevægelsen, er det vigtigt at du kender forskellen og tillader dette.
    God arbejdslyst smiley

Kommentér på:
Meget fremadgående hest

Annonce