667 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Hidser sig op til stævne?? Hidser sig op til stævne??

Hej jeg har part på en pony ved navn Vivaldi. Idag var vi til vores første spring stævne på høsterkøb rideklub. Vi kom i god tid så han kunne se det hele an, men da alle de andre trailer,børn,heste og flere mennersker begyndte han at stresse og hidse sig helt op!!! Vi red første klasse som bare var en bom på jorden det gik fint, men han stoppede 2 gange og var pænt hidsig. Men i det jeg kommer ud af banen vil man over hovedet ikke slappe af jeg kunne slet ikke styre ham! Jeg gav lidt løse tøjler for at se om det ville hjælpe. Men han travede bare videre ude på pladsen mellem ponyer/heste.. Jeg fik mange kommentarer fra folk om at jeg ikke kunne ride ham og styre ham. Det satte sig ret hårdt på mig så ville høre om der er nogen her inde som ved hvad der kunne få ham til at slappe helt af både på banen og udenfor banen. smiley Han for cool mix og placid som skulle hjælpe, men synes ikke det virkede. Han har været til stævne før og det var på hjemme bane da det er der vi normalt træner spring hos min ride lære.

Mvh En Mie som virkelig har brug for hjælp!!

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hidser sig op til stævne??
  • #1   1. maj 2013 Hvis det er et nyt sted for ham er det altså meget normalt, hvis han ikke er vant til stævner osv?

• #3   1. maj 2013 Sådan er der rigtig mange der til stævner er min fornemmelse. Det er jo et helt nyt sted og atmosfæren er helt i top.
    Jeg har ikke den store erfaring på det område, men kunne forestille mig det vil hjælpe at tage den med til at stævn, men uden at stille op og så vise ham det hele, uden der er nogen form for pres på ham?:-)

• #4   1. maj 2013 Han kender stedet meget og er kommet der de sidste 5 år?? smiley

• #5   1. maj 2013 Nu har jeg lige været inde og se din profil, for synes din part lød lidt bekendt - og sørme om det ikke var ham, jeg havde i tankerne :o)
    Kender Vivaldi fra hans gamle ejer, han er en super dejlig pony. Så vidt jeg husker har han altid været sådan, når han kom ud et nyt sted hvadenten det var et sted han kendte eller et helt nyt. Så mit bedste råd vil være bare at komme ud nogle forskellige steder jævnligt - eventuelt uden det behøver være i forbindelse med stævne men bare så han kan komme ud og kigge smiley

• #6   1. maj 2013 Det er jo klart han bliver stresset.

Ligepludselig er der en masse nye ting omkring ham, nye lyde, nye dufte og larm - en hest reagerer meget på sine omgivelser. Hvis han ikke er vant til at komme med ud er det klart, han bliver stresset. smiley

Du skal ikke forvente så meget af ham - jeg ville slet ikke ride de første gange, hvis jeg skulle til stævne. Blot tage hesten med og trække lidt rundt, rose den og give den godbidder og en god oplevelse med stævner.
    Når du så er kommet så langt hesten kan håndteres fra jorden ville jeg prøve at få lov til at deltage med at skridte rundt imellem springene. Husk at stop og giv godbid engang imellem. Jo bedre hesten bliver, kan man bygge mere og mere på, altså trav, galop osv.
    Og til sidst kan man deltage i klasserne .. smiley

• #7   1. maj 2013 Mie og Vivaldi -
    Men normalt er der jo ikke mennesker, heste, larm og rumstering omkring ham i hverdagen. Derfor reagerer han naturligt nok på det.

• #9   4. maj 2013 Rigtig mange heste hidser sig op til stævner, fordi de kan mærke du bliver nervøs, og/eller stævne stemningen. Læste i dit andet forum at den nægter at springe nogengange. Så grunden til den hidser sig så meget op, kan jo være fordi hvis den er i forevejen bliver nervøs af at springe, så bliver ekstra nervøs når det også er stævne smiley

Kommentér på:
Hidser sig op til stævne??

Annonce