{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bæring og afskub
  • #1   28. apr 2013 En god ide er at lærer hesten det fra jorden først smiley
    Hvad mener du med afskub? At den skal træde mere ind under sig?
    Det kan "let" arbejdes med fra jorden af. Det er svært fra ryggen

• #3   28. apr 2013 Hmm, jeg træner sjældent dicideret afskub, det er jeg ikke så interesseret i. Så det kan jeg ikke hjælpe med.

Bæring træner jeg ved at lære hesten, at gribe frem til tyngdepunktet med det bagben, jeg arbejder med. Her starten af uddannelsesfasen af hesten, arbejder jeg altid med en bøjning/stilning, og har derfor et indvendige hhv. et udvendige bagben. Det bagben der skal bære til tyngdepunktet, driver jeg frem med en tilsvarende schenkel. Skal jeg have indvendige bagben frem til tyngdepunktet, giver jeg altså en schenklehjælp, når indvendige bagben skal gribe frem.
    Starter oftest i frem og ned, og senere laver jeg små indkortninger, hvor jeg sørger for at holde det bærende bagben fremme til hånden. Lader hesten tage få skridt i indkortningen, og sender den så frem og ned igen.
    Jo stærkere og bedre hesten bliver, jo bedre og længere indkortninger kan jeg lave smiley

• #5   28. apr 2013 temposkift, overgange og overtrædninger, så bliver bagparten aktiveret og skaber både afskub og bæring

• #6   28. apr 2013 Hesten skal ud og gå La dressur nu

• #7   28. apr 2013 Og afskib mener jeg mest mer power i øgninger smiley

• #8   28. apr 2013 Forstår heller ikke helt hvorfor at folk mener, at afskub er irrelevant :S
    Det er da super vigtigt, at hesten har den rigtige power og gode bagben til at flyve rundt på banen med.

Masser af halve parader og tempo skift for afskub. Kort den helt ind, rid meget frem, kort ind igen og rid frem igen. Så har du faktisk både trænet bæringen og afskubbet smiley

• #9   28. apr 2013 Tempo veksling, overtrædninger og volter hvor man skubber bagparten ud:)
    Øgning op af langside ved B eks. halvparade så man lige for hesten til at træde ind under sig;)
    God fornøjelse med det hele:)

• #10   28. apr 2013 Masser af tempovekslinger for afskub. Små volter, samling og masser af versader - hvor de skal ind og tage godt fat med specielt indvendige bagben - for bæring smiley

• #11   28. apr 2013 Halve parader er din ven. smiley det er igennem de halve parader du laver en hest. Så dybt ind i den halve parade og så lade hesten gå igen. Ny halv parade og frem igen. Husk at nuancere dine halve parader hele tiden og at den halve parade sker for sæde og den udvendige tøjle, det indvendige ben rider frem. smiley nogle uger med dette og du kan allerede mærke forandringer!

Kommentér på:
Bæring og afskub

Annonce