{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
723 visninger | Oprettet:

hjælp til galop {{forumTopicSubject}}

ja har problemer med at få min hest i galop på ridebanen smiley han kan godt ude på markerne men problemet er bare at han tager bidet når jeg ride på markerne smiley så har ikke lyst til at ride der ude smiley men hvordan har i lært jeres ung heste og galoper på ride banen smiley

og så er han bange for høje lyde smiley hvordan vænner man dem til lyde smiley ??
vil være rigtig glad for jeres hjælp smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp til galop
  • #1   22. apr 2013 Det kan være nemmere hvis du indøver et galop-signal i longen, før du går igang fra ryggen:)

• #2   22. apr 2013 ja det tænkte jeg også men han har ikke lært at gå i longe men vi er i gang smiley
    og kun noget til skridt smiley

• #3   22. apr 2013 Hvis du stadig kan ride på markerne skal du ride ham på en kontrolleret volte i trav og så give signal til anspring, husk indvendig schenkel er vigtigst ! , så er det om at få ham til at blive på en volte, og så øve,øve,øve smiley .

• #4   22. apr 2013 da han tager bidet når jeg rider på marken er jeg ikke tryk ved at ride på marken smiley

• #5   22. apr 2013 Jeg kender ikke dine kompetencer, men måske ville det være en idé, at få hjælp af en mere erfaren rytter, da en unghest kræver erfarne og rolige hænder.

Øve galopanspring: lære den det via longearbejde, hvor den lærer en mundtlig kommando til galop. Dog skal du vide, hvordan man driver i en longe via rytterens placering i forhold til hesten. Når du rider bruger du samme kommando, som du bruger under longearbejdet, dermed får hesten lettere ved at forstå kombinationen af bentegnet, sædet og stemmen. Evt kan du også kombinere dette med en bom.

Høje lyde: Hesten er et flugtdyr, og derfor er det ganske naturligt at reagere på høje lyde. Hvis det er lyde af almindelig, stemmehøjde, kan du evt. tænde en radio mens du strigler og hygger med hesten i stalden - man kan også høre musik mens man rider. Dog ikke højt musik.

• #7   22. apr 2013 Hvis han gør det i alle gangarter skal du tilbage til stop signalet . Ja, faktisk uanset gangart, så skal han have lært stop signalet først .

• #8   22. apr 2013 Kan det være han ikke har balancen til det? smiley

Kommentér på:
hjælp til galop

Annonce