{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
778 visninger | Oprettet:

Hjælp til galop. {{forumTopicSubject}}

Har lige fået min hest til at slappe helt af efter han ankom, og er begyndt at slappe af når jeg rider ham. har skridtet og travet på ham, men når jeg skal et skridt videre med at få ham i galop, hvordan gør jeg så det?
Han vil gerne frem af, men har kun set ham galopere 2 gange på folden mens jeg har haft ham. Håber der er nogen der har en måde der kan hjælpe med at træne ham i galop :).

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til galop.
  • #1   15. dec 2011 det jeg har hørt at de andre har gjort er lange lige strækninger også drive godt på indtil den slår i galop... gentagene gange med dette, samt den normale anspringsning hjælp, så lærer han det sikkert.. og selvfølgelig en masse masse ros når han endelig går i galop

• #2   15. dec 2011 Min part og jeg har haft succes med at skridte og fra skridt lave et anspring på en lige strækning samtidigt med at vi ivrigt siger GALOP og lægger pisken bag ved sadlen! - Dette forstod hun første gang og det var utroligt for havde forventet det meget meget sværere- Held og lykke med det!

• #4   15. dec 2011 min eeeeeeeeeeeeeeelsker galop ((o:
    Hans galop er 3-taktet som de skal være, men tog også 1,5 år, med en masse stævner og kursuser. Synes galoppen kommer bedst frem under springning :o) da man driver den frem, og lærer at den skal holde den hele banen igennem. Til mine kursuser, har de aldrig set en traver have sådan en smuk trav som min har :o) så kig gerne forbi...

Men i galoppen når den er ny, har de med at være lidt stride i starten, og vil bare give den gas. Så lav mindre og mindre volter for hver gang den sætter farten op :o)

• #5   15. dec 2011 min traver vil meget gerne galopere, og han vælger næsten altid galop frem for trav, men alle mulige andre heste jeg har redet har også været glade for at galopere når det går op ad bakke, så hvis det kniber kan du snyde lidt og finde en god halvstejl bakke eller noget rigtig blød/tung jord og lokke galoppen frem på dem måde...

• #6   15. dec 2011 Mange tak alle sammen, vil prøve mig frem:)
    har også selv redet en trav hest der heller vil galopere en trave:)
    Team små smiley LUCKY BEACH!<3 OH YEAR smiley <: det tror jeg helt sikker jeg vil prøve at gøre :).

• #7   15. dec 2011 I starten er det en god idé at træne galop feks på stranden for der er meget plads, og det lidt tunge sand gør de ikke hjerner afsted. Så når de laver anspring er det lettere at rose dem og slappe af

• #8   16. dec 2011 god metode der har lært Magic at tage næsten flydende anspring: Start med at få ham til at gå godt frem, som en rigtig travertrav... og så i hjørnerne ligger du an til anspring, og diver på ham - når nu han galopere af sig selv på folden er det et godt tegn - lige så snart han slår i galop skal du lette trykket lidt, men holde galoppen ned af langsiden... (hvis han har god balance er der intet i at lade ham fortsætter rundt men hvis ikke, så lav en halv parade, og ned i trav, og ny galop i det 'sidste' hjørne før langsiden igen... når han er sikker i galoppen kan du så begynde at holde den hele vejen rundt... smiley

• #9   16. dec 2011 Hvis hesten ikke så gerne vil galopere så find en li strekning og gør som beskrevet ovenfor, hvis hesten gerne vil galopere men tonser afsted så find en bakke der man sætter den i galop men holder den tilbage så man har arbejdsgalopen. Ros hesten masse når det lykkedes. Man kan også gøre det på ridebanen men da holder man hesten tilbage mens man presser med schenklene. Man kan også bruge elastiker til at hjælpe hesten med at lære at ikke stikke hovedet fremad og tonse afsted. Det har fungeret for mig.

• #10   16. dec 2011 Team Tindur Å: Hvad mener du med elastikker?:)

• #11   16. dec 2011 Indspændings elastiker.:-)

Kommentér på:
Hjælp til galop.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce