{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
402 visninger | Oprettet:

Bange for hun glemmer det ? :/ {{forumTopicSubject}}

[ HÅBER DET ER POSTET RIGTIGT ]

Jeah som sgat i overskriften. så er jeg bange for Rozita glemmer hvad det vil sige at ride. For her om vinteren for jeg ikk redet.har ikk redet i en uge. for det er UMULIGT at ride da det er SÅ glat og smatet.

Og Rozita hun reagere altså på det. hun løber og bukker så kan ikk engang galopere på hende :'/ VRÆL

men jeg vil ud og i hvertfald skridte bare lidt rundt på hende i weekenden,.

Men tror i hun glemmer det ?. har i nogle forslag. ? hvad gør i med jeres hest der ikk kan rides nu her. reagere de også sårn på blødjordne ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bange for hun glemmer det ? :/
  • #1   7. dec 2006 jorden er da ikke så glat at du ikke kan ride en tur og finde en mark?????

• #3   7. dec 2006 det kommer nok meget an på på den enkelte hest, men tror når det er så korte perioder ikke at en hest kan "glemme" på den måde (:
    men annabell bliver noget lign. din hvis hun ikke er blevet redet i en uge, eller 3 dage - om vinteren - for den sags skyld.. fordi hun både er kuldret og en meget energifuld hest samtidigt.

har desværre ingen ideer, da jeg ikke har været ude for det samme da jeg har mulighed for ridehus..
    men håber det går med jer to (:

- Mary

• #4   7. dec 2006 Jeg tror ikke hun glemmer det? Når hun nu bukker osv, tror jeg bare det er af lykke for at komme ud og hyppe igen.. smiley

• #5   7. dec 2006 sandie L -min ridebane er FULDSTÆNDIG hulet fordi jeg har redet der mens det er blødt. så nuh liger der vand og hesten reagere voldsomt på det :/. og kan ik bare lige finde en mark for når der ikk er indhegning så ` stikker´ hun af. også dey jeg vil lære hende hun ikk skal. men svært nårh det er blødt. det er ikk særlig glat nej med BLØDT. hun synker i til koderne.

maria (pommes ;D ) . - puha :/, bare fordi den hest er virkelig stædig og svær at ride så gyser for hvis jeg skal starte forfra med hende smiley

• #7   7. dec 2006 så må du da træne med hende ride en tur.. og rid i græsset hvis din undskyldning for at ride er at der er glat.. syntes da ikk man kan sige at man ikke kan ride bare fordi der er glat.. ellers bli kørt til et ridehus

• #8   7. dec 2006 Trav Rolateren - Trav hesten er den BEDSTE . - nu har du ikke set hvordan hun reagere. har en video hvor hun bukker bare i skridt fordi hun ikk kan lide at bliver presset til at ride på det. også derfor jeg ikk vil. men her i weekenden vil jeg ud og tjekke marker og få mor til at longere os og se hvordan det går.

Ride tur ømh tjeah. det er langt med vej til en skov såh :/.

• #9   7. dec 2006 Hennie P
    Oka.. surt at der er lang vej.. men på billederne af hende rider du i ridehus??

• #10   7. dec 2006 Trav Rolateren - Trav hesten er den BEDSTE . - der stod hun omme ved min veninde det var i sommers. Måtte også godt have hende stående der omme til vinter. Men er sku flad for penge :'/ ville ellers være SÅH dejligt smiley :b

• #11   7. dec 2006 Også RET træls for nogle bekendte der kun bor under 1 km (man kan se fra os af også hen til dem ) stod hun i sommeren 2005.

De har da en lille ridehal men man kunne ride der. måtte godt komme der op og ride så tit jeg ville (kunne jo så bare trække hende der op hvis det var). Men nejh nuh er den lavet om til en slaks løsdrift :'/

• #12   7. dec 2006 Hennie P
    hmm.. så kunne i bare køre der hen et par gange om ugen, måske 2-3 og rid i ridehuset.. og så ellers træn lidt horsemanship med hende

• #13   7. dec 2006 Trav Rolateren - Trav hesten er den BEDSTE .- horsemanship er jeg i FULD gang med heh :b, Mine forældre har ikk trailer kørekort I)

• #14   7. dec 2006 og det er bare trist. for var lige begyndt at få hende til at lære at sænke farten i galop. også ville jeg gå videre med at få hende til at søge ned i galop også men nejh ikk nuh xb

• #15   7. dec 2006 det er rigtig surt.. ved ikk hva du kan gøre.. hvor mange folde har i

• #16   8. dec 2006
    Trav Rolateren - Trav hesten er den BEDSTE . - vi har 1 stor en som de går på (vil jeg ikk ride så bliver hun forvirret for det gjorde vi sidste år)
    En anden mark hvor vi har lavet`ridebane (med græsunderlag)
    En anden også nogle STORE nogle køerne har gået på

(det er dem jeg skal ud og undersøge om de er bløde smiley )

• #17   8. dec 2006 Hennie ;

Heej, jeg kan heller ikke ride på min bane, tør ikke engang ride der selvom den så var helt tør, da Nesser ikke rigtig har nogen balance (eller det er hun ved at få) også elsker hun at galopere, der kommet altid et lille let buk og et kasten med hovedet når vi endelig skal galopere (plejer godt nok at sige ; EEEY ! Når hun bukker og lige klaske hende liet med tøjle på halsen når hun kaster med hovedet, Men anden sag . )

Vi har en lang mark, og 4 sådan store/ kvardartiske marker med græs. Dem kan jeg trygt ride Nesser på, udnytter dem bare fuldstændigt, rider godt nok ikke 10 meter volter og helt ud i hjørnerne, men ellers og det går smadder godt. Synes du burde prøve at ride på jeres folde, der giver hesten mere plads at vende på, og den kender dem ud og ind, så den ved hvor lange de er også. Men jeg galopere også kun 3-4 'volter' på hver volte, så det er ikke meget, men det en min dressur bane lige pt. , den måler bare dte samme som 3-4 alm. 20*60 baner.

Men prøv det, og en anden ting, slip hende løs oppe på ridebanen inden, tag dressur piske med (evt.) og driv hende lidt rundt så hun ikke er så krudtet.
    Og hvis man ser det fra den vinkel min ridelærer plejer at bruge så skal hesten selv kunne finde/ holde balancen i alle ganarter, (hvis man så går ind og forlamger at den skal gå til biddet og sådan sammentidig er man selv skyld i det ! ) Så jo, du kan sagtens ride din hest, også selvom der er smadret .

Lidt hurtigt fra mig, skriv hvis du vil vide mere, have det uddybet ?

Hilsen Ditte

• #18   8. dec 2006 Ditte&de5 - Mange tark. vil snart have min mor til at longere os på en anden mark. for kan i hvertfald ikk galopere på sårn en stor mark uden hun flipper FULDSTÆNIDG og jorde afsted. smiley
    Tror du det er en god ide at min mor longere os først?, og se hvordan hun reager der, istedet for at hun kan stikke af med mig ? .

Kommentér på:
Bange for hun glemmer det ? :/

Annonce