{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
683 visninger | Oprettet:

Træning af jeres 4 års. {{forumTopicSubject}}

Jeg har en 4 års ( fylder 4 til juni) som blev tilredet i efteråret. Fik så pause til marts i år og nu er vi så i gang med at få nogle muskler og kondi bygget op ved ridning 3 gange om ugen. Ca en time i skov 2 gange om ugen, bane træning ca 30 min 1 gang om ugen samt 1 gang longering (20) min eller 1 gang løsspring.

Kunne godt tænke mig at høre hvordan i andre med 4 års træner. Hvor længe ad gangen osv.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Træning af jeres 4 års.
  • #1   17. apr 2013 Min blev gjort ryttervandt sidste sommer.
    Han er lige kommet på rideskole i søndags og skal den kommende måned trænes af M-rytter og berider.
    Efterfølgende skal jeg undervises af hende, så jeg får de rigtige værktøjer at arbejde videre med smiley

Han skal efter ca. én uges jordarbejde og træning af rygmuskler rides 6 dage i ugen.. Hvor længe?? Kommer an på, hvor meget han kan klare i sit lille hoved, så ingen tid sat på der smiley

profilbillede
  • #2   17. apr 2013 Nu bliver min godtnok 5 om 1 uge. Men vi er igang med tilridningen og lige nu skridter vi og traver, vi arbejder på at hesten lærer at søge lidt ned og rider ikke mere end 30 min maks.
    Kondien er ikke så god og rider omkring 3-4 gange om ugen og det er mest bane ridning pt da jeg ikke lige har modet til en ridetur på en ikke trafikvant hest smiley

• #3   17. apr 2013 Min bliver 5 om 7 dage.
    Han bliver redet 5 gange om ugen.
    Jeg har kun torsdag, fredag og lørdag hvor jeg skal noget bestemt.
    - Torsdag; ringridning - ca. 2 timer.
    - Fredag; dressur undervisning - 30 minutter og så plus opvarmning.
    - Lørdag; ringridning (2 timer) eller springundervisning (30 minutter) (hver anden weekend).
    De andre 2 dage laver jeg det jeg har løst til og det kan være alt. Laver en masse med ham. smiley

• #4   17. apr 2013 Jeg træner dressur 2-3 gange om ugen ca. Og konditeæning samt balancetræning på vores galopbane 2 gange om ugen ca. Og så springundervisning 1 gang om ugen smiley
    En af dagene med dressur er undervisning smiley

Min hest er også 4 i år og blev tilredet sidste år, er også indsprunget smiley

• #5   17. apr 2013 Min er 3 år ( 20 maj) men hun bliver trænet i gennemsnit 5 dage om ugen og det er ca 40 min pr. Gang, and på hvad vi træner .

• #6   17. apr 2013 Min bliver 4 henved juli.

Vi var igang med schenkelvigning, versader, pirouetter, og sidst jeg red hende, tog vi et par skridt i traversade.

Men så fik jeg fys (igen), som sagde, at hun var beskåret forkert.
    Fik min smed ud at kigge, som ikke opdagede noget.
    Og så en ny smed, som så at alle hove var skæve...
    Så nu får hun fri, måske en måned, og så tager vi den derfra.

Altså hun er ikke det mindste halt eller uren, men better safe than sorry.

Hun skulle helst holde mange, mange år endnu.

Jeg har også max redet hende 30 min., ca. 4-5 gange om ugen, så håber hun ikke har taget for meget skade af det med hovene.. Står nu med BoT om natten.

• #7   17. apr 2013 Min 4års bliver redet ca. 5 dage og ugen, og tidsmæssigt, kommer det an på hvor meget hun kan klare den enkelte dag, så det kan variere..

• #8   17. apr 2013 Min 4års bliver redet 2-4 gange om ugen i 20-30 minutter (bliver snart 5! ;)) Løssprunget 1 gang om ugen 15 min.
    Går en tur/rider tur en gang om ugen alt fra 10 min - 1 time.
    Trickstræning en gang om ugen 15 min.
    Longearbejde 1 gang om ugen 20 minutter.
    smiley

• #9   17. apr 2013 SR

Rider du ringridning træning eller "stævne" 2 gange om ugen året rundt ?

• #10   17. apr 2013 Dejligt at høre hvordan i træner jeres 4 års, høre gerne fra flere og vis gerne billeder af jeres unghest.

• #11   17. apr 2013 Du kan se min 4 års på min profil. Hun hedder Cille smiley

Kommentér på:
Træning af jeres 4 års.

Annonce