{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Træning af jeres føl/ungheste
  • #2   20. feb 2014 Lyder meget godt JP Miniatures. smiley

• #3   20. feb 2014 Stå bundet
    Trukket med
    Striglet
    Rørt over alt på kroppen
    Og nussen på folden så den ikke bare flygter smiley

Det er det jeg vil mene en plag skal kunne. Min hingstemand står fint bundet og nyder at blive nusset og gå en lang tur trods han bliver trukket væk fra de andre. Også har jeg haft smeden ude n9gle gange for at han vender sig til beskæring.

• #4   20. feb 2014 Min på snart et år træner jeg i at stå/gå, løfte hove, strigles osv., hvor jeg til dette vil bruge klikkertræning så det er vi ved at indlære.
    Herefter når tingene er indlært ordentligt kommer der en masse gå-ture ind i træningen og "du-kan-godt-være-alene-på-staldgangen/ridebanen-uden-flokken" - træning (:

• #5   20. feb 2014 Jeg har en vallak på lige knap 4 år, som da jeg fik ham ikke kunne noget specielt. Han var bange for sadler, han kunne ikke løfte baghovene (arbejder vi stadig på) og han kunne slet ikke stå stille.
    Trods hans alder så er jeg gået helt back to basis med ham, hvor jeg træner alt det basale. At han kan stå stille, gå ved let træk i grimen, stoppe for blidt signal, rykke til siderne for pres mm.

For sjov skyld og narrestreger så har jeg også haft fat i de letteste tricks, som at smile og kysse. Trænes kort tid af gangen, over flere omgange i løbet af ugen, så han ikke bliver træt i hovedet. smiley Dette har jeg også gjort med føl og plage, på et plan som de kunne forstå. Simpelthen leget det ind i dem.

Kommentér på:
Træning af jeres føl/ungheste

Annonce