{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  træning af jeres to års
  • #2   13. jun 2011 mønstring

• #3   13. jun 2011 mønstring

• #4   13. jun 2011 jeg har tænkt noget longe arbejde tilvænning af sadel og trense. en masse ture.. lidt bom arbejde

• #5   13. jun 2011 Berøring på hele kroppen, det er givet godt ud (:

• #6   13. jun 2011 hun er vant til at gå ture,er trafiksikker,plejer at være håndhest, kan løfte ben, vaskes, læsses, været i longe nogle gange

• #7   13. jun 2011 MajaM-BROR .

En rytter på en 2 års? er det ikke lige tidligt nok?

• #10   13. jun 2011 jeg lader min 2års være plag, så han får lov til at lege og ha det sjovt smiley
    self. tager jeg ham ind og strigler ham og træner lidt med at han skal gå pænt ved mig, stoppe, barke, løfte hove, trafikvant, trailervant, jeg smider ham ikk i longe, da det belaster bene, putter ikke hovedetøj på da kæberne ikke er færdige, heller ikke sadel på da hesten slet ikke er færdig udvokses, så jeg mener ikke de skal ha sadel eller andre belasting på ryggen. OG SMIDER DA SLET IKKE EN OP PÅ EN 2 ÅRS?!

så kan folk ha deres meninger, men jeg holder fast i mine smiley

• #11   13. jun 2011 pernica: hvor meget vil du syntes er "acceptabelt" longe arbejde

• #12   13. jun 2011 Må sige jeg er enig med ¤ Camilla Roerselv ¤
    De er normalt nemme at lære sadel og hovedtøj så ser ingen grunde til at gøre det før det er nødvendigt. Jeg lærer kun mine den normale omgang, altså at blive trukket og striglet og lign..

• #13   13. jun 2011 * Pernille NVR *
    godt jeg ikke er ene om det smiley
    ser heller ingen grund til at de ikke kan gå og ha det sjovt og være "små børn" smiley

• #15   13. jun 2011 Er i det store hele enig med Camilla.

Mener at man skal passe på sin unghest/plag. Og ja den skal da have lov til at lege. Men hvis vi har fat i den en time om dagen har den 23 timer til at lege i.

Og jeg ser det som et problem, når unge heste ikke bliver håndteret før de er 3 og skal rides til. Så er der SÅ meget de ikke har lært.

Så ja. De basale ting i opdragelsen skal som minimum på plads. Og gerne lægge noget fx bomarbejde ind, trafiktilvænning, vask af ben og resten af kroppen osv.
    Nogle triks såsom kysse, smile, og andre er heller ikke belastende for den, så det kan man også sagtens.

Man skal bare heller ikke gøre det for længe af gangen, da de hurtigt mister koncentrationen.

• #17   13. jun 2011 *Jeanette & Konikken Masca* Lucernegrisen < 3

det er også lidt der som jeg vil hen smiley
    jeg træner også de basale ting med min men jeg tænker over hvor udviklet min er i hovede og krop og smidder ikke bare hovetøj, sadel og rytter på, eller longere den, fordi min holding er at de fysik ikke er klar til det smiley

• #18   13. jun 2011 Min "lille" pige på 2år, får også bare lov til a være plag til lidt inden hun bliver 3år..
    Så det eneste vi laver er hygge i stalden,hvor hun bliver striglet, rørt over det hele osv. så skal hun snart prøve a blive vasket..
    Ellers er det små gå turer væk fra flokken..

• #21   13. jun 2011 - Pernica Fofo -
    er 100% enig i at de skal tilvændes langsomt smiley men vil da stadig slet ikke smide en rytter op på en 2 års!

• #23   13. jun 2011 - Pernica Fofo -

Så enig med det du siger der!

• #24   14. jun 2011 Jeg har også en 2-års.

Hun har haft trense på nogle gange, "longeret" i skridt (er ved at lære hende at gå rundt om mig).

Hun har haft underlag, tæppe og bandager/gamascher på.

Og selvf. bak, stop, tilbage, flyt skulder, "ryk sig".

Det er meget tidligt, men hun er en energisk hest, og kræver meget træning/håndtering, for at hun ikke bliver krop umulig, så det er godt at vi har et år til at forberede at skulle op i sadlen.

• #25   14. jun 2011 Min lille 2 års, er mest med på små ture, enden alene eller sammen med en anden fra flokken. Ellers almindelig håndtering som før nævnt. Jeg longere gennerelt meget lidt, og hun bliver slet ikke longeret. Men jeg er ved at lære hende at gå uden om mig. Så lidt forarbejde til det, er da i støbeskeen. Men vi leger med forskellige rekvisitter, meget lidt (og meget meget lavt) løsspringning. Se min film om ponyhop, der ligger bommen bare på jorden, når hun er med. Men alt sammen bliver gjort, således, at hun synes det er sjovt.

Kommentér på:
træning af jeres to års

Annonce