{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
713 visninger | Oprettet:

Få ham i galop? {{forumTopicSubject}}

Er der nogle der har oplevet, at hesten ikke kan finde ud af at gå i galop? Sådan bogstaveligt talt?

Da jeg prøvede at lave et galop anspring kluntede hesten rundt med benene og kunne ikke finde ud af om det skulle være venstre eller højre galop og trak hovedet ned. Jeg gjorde mig ellers meget umage i at ligge benene korrekt.

Problemet er, at det blev ret farligt, da han ikke kiggede hvor han løb og at han ikke var til at stoppe, så han løb ind i ridebanehegnet.

Han kan sagtens galopere uden rytter på marken og har også kunne galopere ved ridning uden problemer før han holdte en pause.

Det virkede ikke som om han havde ondt i sinde, blot som om han ikke kunne finde ud af hvad han skulle. Jeg har både skridtet og travet meget på ham.

Det skal siges jeg red uden sadel og med bidløs, hvor han førhen har været vant til sadel og bid.

Hvordan kan jeg hjælpe ham til at forstå, hvad jeg vil have ham til, så vi ikke kommer galt afsted igen?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Få ham i galop?
  • #1   30. mar 2013 Prøv at longere ham:)

• #2   30. mar 2013 Prøv med bid og sadel,, min pony claisson løber også afsted uden bid,, smiley

• #3   30. mar 2013 Måske tag ham i en longe? Gør det tydeligt at det er galop du vil ha ham i fx. ved at sige 'KOM galop' og så driv ham frem. masser af ros og så ned i trav efter et par runder, på i galop igen med samme kommando og så ned i tav. Så den oplever kommandoen flere gange i longen.
    Så burde han til sidst kunne sætte i galop når du giver kommandoen 'kom galop' (eller hvad du nu siger)

hvis du gør det fra jorden først uden nogen rytter på så er der ingen signaler med ben eller sæde der kan misforstås. Efter et par gange, når kommandoen sidder der sådan okay, kan du sætte dig op og få en til at holde longen.

Jeg gør det samme med min part de få gange jeg har haft hende i longe, kommandoen bruger jeg også fra sadlen så det er meget lidt jeg bruger mine ben i galop anspringet

Håber det hjælper med ham smiley

• #4   30. mar 2013 Indlær ham det først i longen så du kan sætte ham i galop ved at sige "galop". Så når han 100% forstår det, få en til at longer dig, hvor personen så siger galop, og du liger benene til. Så kobler han det sammen tilsidst smiley Ellers kan du blot nøjes med at sige "galop" når i rider.

• #5   30. mar 2013 Team Forsomho: Han løber ellers aldrig afsted med bidløs og er utroligt nem at styre med bidløs. Tror nærmere det var fordi han ikke havde styr på sine bevægelser :).

• #6   30. mar 2013 Rid på en lang strækning og måske få en hest foran dig til at galoppere først. Så kommer det garanteret naturligt. Det kan jo være din hest har dårlig balance. Derfor er det lettere for den på en lang strækning hvor den selv kan styre balancegangen lidt smiley

Det gør jeg altid på ungheste når de skal lære at galoppere smiley

• #7   30. mar 2013 Det lyder som en god ide med longen :).

• #8   30. mar 2013 Prøv at longere ham. Så prøv at sig 'Galop!' hvis han går i rigtig galop, så ros ham al det du kan. Hvis han går i forkert, så tag i trav igen, og prøv igen!:)

Så når han lærer at ordet galop betyder at han skal galopere, så prøv det igen hvor du sidder på ham. Så giv hjælperne til anspring, sig Galop! og så ros ham stort når han gør det:)

• #9   30. mar 2013 ja okay, jeg ville sige at du skulle prøve med bid først, og så når han kan gå i galop med bid, så prøv uden smiley

• #10   30. mar 2013 Hvlr gammel er han?
    Er han vant til at galopere med sadel og bid eller hvordan går det der.?

• #11   30. mar 2013 Noget balance træning og longering, ville nok ikke være helt tosset, eller hvad tænker i? smiley

• #12   30. mar 2013 Tenna: Han er omkring de 10 år og har stået stille i en god del tid, men førhen havde han ingen problemer med galoppen. Efter han har stået stille har jeg ikke prøvet på at galopere med sadel på, da han ingen muskler har og jeg ikke tror at sadlen ikke passer ordentligt og derfor vil gøre mere skade end gavn.

• #13   30. mar 2013 Balancetræning+longering er rigtig fint!;)

Kommentér på:
Få ham i galop?

Annonce