30. apr 2006 Følger: 58 Følgere: 55 Heste: 1 Emner: 565 Svar: 1.985
Træning af trafik? {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen ..
Jeg har en dejlig hest, som jeg ride i skoven på.
Men hun kan godt syntes at større biler, traktor, lastbiler er "farlige".
Så plejer at stå af og gå godt ind i rabatten når vi møder sådan en, der reagere hun ikke på køretøjet.
Da jeg desværre har oplevet en grim oplevelse med en hest, der begynder at gå ud imod en traktor på en tæt vej, så er jeg også en smule nervøs ved den større trakfik.
Men da jeg som sagt oplever min hest "næsten " er ligeglad, ville jeg gerne hører hvordan jeg kan få hende til at forbinde trafik med noget godt? og at jeg bliver mere rolig :), så jeg ikke altid skal stå af og trække. ( er mest når vi rider alene)
Håber i har gode råd/erfaringer
feb 2008
Følger: 69 Følgere: 64 Heste: 2 Emner: 18 Svar: 69
jan 2013
Følger: 13 Følgere: 15 Heste: 3 Emner: 44 Svar: 403
Lige I dette tilfælde er det nok lige så meget dig, der skal forbinde trafik med noget godt;)
jul 2011
Følger: 70 Følgere: 67 Heste: 4 Emner: 85 Svar: 748
Men hvis du kender nogle med traktor kan du få dem til at strte den, og køre med den et sted, hvor du er med din hest ikke så langt væk fra hvor du har den opstaldet ;D
jan 2006
Følger: 31 Følgere: 32 Heste: 7 Emner: 27 Svar: 262
nov 2008
Følger: 150 Følgere: 180 Emner: 397 Svar: 5.880
Det med at stige af hesten er en rigtig god ide. Når du er i sadlen skinner din utryghed mere igennem for hesten og det vil smitte af.
apr 2006
Følger: 58 Følgere: 55 Heste: 1 Emner: 565 Svar: 1.985
Jeg tror da jeg skal prøve med godbidder, så når der har været trafik forbi, så den forbinder det med en godbid :)!:
Rent ud sagt, er jeg jo bange for hun skulle trække ud imod køretøjet og vi begge ville komme i klemme
apr 2009
Følger: 46 Følgere: 40 Heste: 7 Emner: 73 Svar: 625
jeg er lidt heldig her, for har både personbil og ladvogn og traktor og lastbil, og mejetæsker, så mine heste er godt vant med det hele, men undtagen varevogn, pga vi mødte en varevogn på vores vej tur, som havde noget langt ud bag ved, og nu er hun bange for dem, men regner med jeg skal hører med vores nabo om hjælp til det.
held og lykke
Træning af trafik?