{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
949 visninger | Oprettet:

Træning af trafik? {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen ..
Jeg har en dejlig hest, som jeg ride i skoven på.
Men hun kan godt syntes at større biler, traktor, lastbiler er "farlige".
Så plejer at stå af og gå godt ind i rabatten når vi møder sådan en, der reagere hun ikke på køretøjet.
Da jeg desværre har oplevet en grim oplevelse med en hest, der begynder at gå ud imod en traktor på en tæt vej, så er jeg også en smule nervøs ved den større trakfik.

Men da jeg som sagt oplever min hest "næsten " er ligeglad, ville jeg gerne hører hvordan jeg kan få hende til at forbinde trafik med noget godt? og at jeg bliver mere rolig :), så jeg ikke altid skal stå af og trække. ( er mest når vi rider alene)

Håber i har gode råd/erfaringer smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Træning af trafik?
  • #1   27. feb 2013 følger lige med i dette forum smiley

• #2   27. feb 2013 Jo mere rolig du selv er jo mere bliver din hest det også:)
    Lige I dette tilfælde er det nok lige så meget dig, der skal forbinde trafik med noget godt;)

• #3   27. feb 2013 Jeg kender det, har selv været ude for noget ubehaling i trafikken. Men det gør det hest mere nervøs at stige af og på hele tiden smiley Det hjælper den ikke. Man må bare sige at du bare skal "igennem det" én gang, så du kan vinde tilliden til din hest igen. Og jo flere gange din hest er rolig, ved du at din hest ikke reagere smiley
    Men hvis du kender nogle med traktor kan du få dem til at strte den, og køre med den et sted, hvor du er med din hest ikke så langt væk fra hvor du har den opstaldet ;D

• #4   27. feb 2013 Min erfaring er, at hvis du selv tænker at noget i trafikken er farligt, så tænker hesten det også. Har altid lært (især ved ungheste og nervøse heste), at man netop ikke skal stoppe op, hoppe af osv., men så vidt muligt ride videre som om intet er hændt. Hvis du stopper hesten når du ser en traktor komme forbi, så vil hesten helt automatisk tænke at nu er der noget, som jeg skal være opmærksom på. Hvis du derimod fiortsat rider videre i fx skridt har hesten ikke på samme måde grundlag for at være opmærksom og blive bange for traktoren.

• #5   27. feb 2013 Hvis du bor nær en vej hvor der kommer meget trafik kan du jo tage den i snor og tage en ordentlig spandfuld foder og så lade den stå og spise i kanten af vejen. Alternativt kan du tage godbidder med i lommen når du rider på tur.
    Det med at stige af hesten er en rigtig god ide. Når du er i sadlen skinner din utryghed mere igennem for hesten og det vil smitte af.

• #6   27. feb 2013 Jeg stiger af , da jeg har erfaret at min hest bliver mere rolig ved min ved sin side, end når jeg sidder på ryggen og virker anspændt :)..
    Jeg tror da jeg skal prøve med godbidder, så når der har været trafik forbi, så den forbinder det med en godbid :)!:

Rent ud sagt, er jeg jo bange for hun skulle trække ud imod køretøjet og vi begge ville komme i klemme smiley

• #7   27. feb 2013 og når du har vent hende til det så, skal du på ryggen af hesten også have en til og gå ved siden af, med godbider, så den kan blive tryk med du er på ryggen af den selvom der kommer store biler.

jeg er lidt heldig her, for har både personbil og ladvogn og traktor og lastbil, og mejetæsker, så mine heste er godt vant med det hele, men undtagen varevogn, pga vi mødte en varevogn på vores vej tur, som havde noget langt ud bag ved, og nu er hun bange for dem, men regner med jeg skal hører med vores nabo om hjælp til det.

held og lykke

Kommentér på:
Træning af trafik?

Annonce