1.025 visninger
|
Oprettet:
Træning af unghest og trafik {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg har en ung hoppe på 10 mdr, som jeg er begyndt at træne lidt. Indtil videre kan hun læsses, køres i trailer, strigles og få ordnet hove. Gå ture med hende og øvet lidt forskellige "farlige" ting og generel meget nem at arbejde med.
Problemet er, at hun til tider reagerer uhensigtsmæssigt dvs vender rundt og enten stejler, bukker eller sparker mod en, hvis det er noget som ikke passer hende. Det samme problem opstår, når vi møder trafik selvom hoppens mor eller en anden barnepige er med. Hun virker ikke synderligt bange, men derimod lidt diva agtig ("jeg gider ikke" attitude). Nogle gode råd til at træne det?
Vh Sofie
mar 2011
Følger: 146 Følgere: 1642 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.543
Mvh TT
jan 2015
Følger: 3 Følgere: 26 Heste: 3 Emner: 85 Svar: 2.123
Her er det godt at huske huske,at træning skal være sjovt for hesten, at hesten hele tiden skal føle atsamvær med mennesker er spændende og godt. Og det er ligegyldigt om det er en plag det drejer sig om, en nytilredet unghest eller en GP hest.
Så undgå lange “træningsture”, lad hende være ung/baby - og så er det kanon at have dem gående på folde ud til en trafikeret vej, så lærer de at trafik ikke er farligt
Mvh Charlotte
okt 2013
Følger: 5 Følgere: 6 Emner: 4 Svar: 10
Jeg gik alene med ham,og for hver succes vi fik på gåturen,gjorde jeg afstanden lidt længer.
så gåturen var noget han så frem til.
Håber at du måske kan bruge mit råd.
Held og lykke.:)
nov 2006
Følger: 65 Følgere: 63 Heste: 3 Emner: 107 Svar: 531
feb 2005
Følger: 57 Følgere: 80 Heste: 3 Svar: 3.489
jan 2004
Følger: 50 Følgere: 39 Heste: 5 Emner: 134 Svar: 2.290
Hav mål med din træning. Det er ikke leg og ballade, det er alvor.
Træningssessioner skal ikke vare over 10 minutter pr. gang. Der skal forlanges koncentration. Stop når det går godt.
Uønsket bevægelse/reaktion: tilbage til start, den skal ikke slippe af sted med det.
Går det helt ad helvede til er det bedre at stoppe helt, holde en pause, og så starte forfra.
nov 2006
Ann C: Det virker bare ikke til, at hun trættes. Det er altid kun små og korte træninger, da hun stadig er lille Ift "Uønsket bevægelse/reaktion: tilbage til start, den skal ikke slippe af sted med det. " hvordan vil du mene, at de ikke skal have lov at slippe af med det? Hvad ville du helt konkret gøre?
jul 2017
Følger: 104 Følgere: 7 Heste: 1 Emner: 1 Svar: 14
nov 2006
Træning af unghest og trafik