{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
929 visninger | Oprettet:

Højre volte {{forumTopicSubject}}

Hej dejlige HG'er, jeg ville lige se om i kunne hjælpe mig, med det her spørgsmål.

Mit spørgsmål er:
Jeg har denne her skønne araber dame. Men desværre har hun spat i begge bagben og kan derfor ikke springe eller ride hårdt dressur. Så jeg hygger bare med at ride på ridebanen.
Men når jeg vil trave på højre volte er det som om hun halter, men det gør hun ikke. Så tænkte jeg om det kunne have noget balancen at gøre eller er det spatten der gør det. Der er bare ingen ting når vi rider venstre volte der traver hun så FLOT.
Det er det samme i galoppen.

Hvad kan jeg gøre ? (:

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Højre volte
  • #1   19. dec 2012 Har du prøvet at filme det? Hvis det mærkes somom hun halter så gør hun det jo højst sandsynligt. Det er bare ikke sikkert man selv lige kan se det.
    Men ellers er det måske fordi det bærende (indvendige) bagben ikke er aktivt nok. Har du svært ved at bøje og stille hende og ride volter også?
    De fleste heste er jo født med en god og en mindre god volte, men man kan træne sig fra det, hvis det er smiley

• #2   19. dec 2012 Jeg har filmet det, og har haft folk ude og kigge imens og der er bare ikke noget.
    Nu er den nemmest og bøje og stille, min nogle volter kan vi have problemer med. smiley
    Det bare træning, ja det skal der til men nu har jeg trænet det med hende i ½ år, og syns bare ikke der sker noget s;

• #3   19. dec 2012 jeg har haft problemer med at min hest var "tøjlehalt" også i kapsun/longen... hun fik 14 dages pause, en god gang massage og så en langsomt igang igen hvor hun skal gå ned og frem.... virkelig meget frem... og nu gør hun det ikke mere, hun havde noget i det ene bagben så hun ikke kunne komme godt nok ind under sig...!!

Jeg har selvom engang haft en spat hest og han blev bedst opvarmet ved at jeg skridtede 15-20 minutter og så 2 minutter galop på hver volte før jeg begyndte at trave...!! Men han gik både dressur og spring stævner selvom han havde det så det "sidder" nok ikke på samme måde på din hest...

• #4   19. dec 2012 Det lyder som om en kiropraktor kunne hjælpe jer. smiley

Kommentér på:
Højre volte

Annonce