{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
909 visninger | Oprettet:

Højre volte. {{forumTopicSubject}}

Hej HG'ere.
Min pony er ret stiv på højre volte og nu har jeg altså besluttet at jeg ikke vil tage den kamp fra ryggen. (Det er dog allerede blevet bedre end før, men stadig ikke godt nok!)
Jeg har derfor valgt, at jeg de næste 2 uger ikke rider ham men longere ham 2-3 dage om ugen. Jeg har også tænkt mig at lave noget agility i form af nogen bomlege o.lign. På den måde kan vi også få gennemgået nogen basis-ting som start/stop osv.

Men jeg vil da også lige høre jer, hvilke ideer I har til, at jeg kan lave med ham som hjælper på ligeudretning, overlinjen/bærring samt smidigheden?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Højre volte.
  • #1   22. okt 2012 Ville få en kiropraktor og en massør til at tjekke hesten igennem først.

Der er ingen grund til at træne videre, hvis hesten har noget der er spændt eller sidder fast.

• #2   22. okt 2012 Har han manen ind mod midten af banen når i rider på højre volte?
    Man siden er den stærke side, så heste har tendenser til at være lidt mere stride der.

• #3   22. okt 2012 Sanne Kolind : Jeg havde massør på ham i dag, og hun kunne godt mærke lidt spænding. Ikke noget vildt, men nok til at det strammer når han stiller til højre. Det var hende der foreslog jordarbejde med longering 2-3 dage om ugen. smiley

Amanda : Jeg er ked af at sige det, men det er da noget sludder. Hvad med Fjordheste og andre heste med kort man, som der stritter. Er de så ikke stride på nogen side?

• #4   22. okt 2012 Hvad med en kiropraktor? For en massør kan som ofte kun gøre noget ved musklerne..

• #6   22. okt 2012 Alle heste har en dårlig side, ligesom vi mennesker enten skriver med højre eller venstre hånd, så to uger er ikke nok, hvis det nogensinde bliver nok. Mange heste går bedst på venstre side, og det må man acceptere, for der er mere arbejde for rytteren på den mindre gode side smiley

• #7   22. okt 2012 Sanne : Ifølge massøren var det kun et problem i nogen enkelte at hans muskler - ikke noget vildt, men noget der bare lige skulle rettes ud. Og da højre side desværre også er min svage side, så hjælper det ikke jeg gør det fra ryggen.
    Umiddelbart er der ikke noget galt udover hans muskulatur, men han får kiropraktor i November uanset om det bliver bedre eller ej. smiley

• #8   22. okt 2012 Jeg ville få en hestefys til at kigge på ham(har lige været igennem det samme selv og det har virkelig hjulpet) ellers skal du lave rullepølse øvelser med manen det har taget det værste på min..

• #9   22. okt 2012 Jeg ville få en underviser til at hjælpe med at se hvad rytter gør anderledes på venstre kontra højre volte smiley

• #10   22. okt 2012 Pernille - Jeg har underviser på. Men lige nu vil jeg bare gerne have nogen ideer til hvordan jeg får arbejdet med tingene fra jorden.

Til andre: Hesten har det fint - får jævnligt massør, tænderne iorden, sadlen tilpasset og skal snart have kiropraktor for et dybere check. Men han har det fint - han er bare stiv. smiley

• #11   22. okt 2012
    Har du overvejet om det kunne være din ridning? :o)
    Nu har jeg jo set videoerne og ville kraftigt overveje om der var noget der.

• #12   22. okt 2012 Det er bla. min ridning - eller i alt fald gør min ridning det ikke nemmere. smiley Der er fremskridt fra videoerne, og han har det altså helt fint! Sadlen ER tilpasset, tænderne ER ordnet, han FÅR massør hver 14 dag og hun siger han har det bedre, men stadig er mere stiv. NETOP fordi det er MIN dårlig side også har jeg valgt at hoppe NED på jorden og tage den derfra indtil han er mere løs så det er nemmere for mig også at arbejde med den side og selv blive bedre. Jeg HAR underviser på!

Det her forum er for øvelser TIL AT TRÆNE FRA JORDEN! smiley Nogen gode ideer?

Kommentér på:
Højre volte.

Annonce