28. aug 2011 Følger: 77 Følgere: 67 Heste: 3 Emner: 133 Svar: 361
Forslag til min ridning+hjælp! Forslag til min ridning+hjælp!
Hej allesammen.
Jeg havde for et par dage siden et lignende forum, men syntes ikke rigtig jeg fik svar på det jeg spurgte om rigtig, og det var også formuleret forket, så nu prøver jeg igen!
Jeg rider på denne hern 2'er pony hoppe. Jeg har reddet hende næsten 2måneder. Hun går fint nok på biddet, men vi arbejder på at hun går mere stabilt. Jeg prøver at drive hende godt frem, så kraften ligesom kommer bagfra. Vi er påbegyndt versader. Hun runder sig godt i skridt og trav, men i galop har jeg problemer med at når jeg skal runde hende i hjørnerne at hun ligesom render fra mig! og i det hele taget galoperer hun meget hurtigt, hvad kan jeg gøre? syntes også hun er svær at runde i hjørnerne i glaop, og tykke hende længere ud i hjørnerne, selvom det er noget vi har arbejdet med siden dag1! hun tonser bare afsted.
I dpring springer vi ca. 70-80cm, og det går godt, hun vil dog gerne dreje med det samme efter springet, og er meget stærk! så det arbejder vi også med.
Hvad syntes i jeg kunne arbejde med, har i nogle gode råd til min ridning?
Og nogen der gider at forklare mig ordentlig hvad det betyder at hestem samler, og bærer sig, og hvordan man får den til det?
Tak på forhånd!
jan 2008
Følger: 34 Følgere: 35 Heste: 3 Emner: 90 Svar: 1.069
Desuden deltog jeg i det andet forum, du havde lavet, og der var én, der linkede til en hjemmeside, hvor du kunne læse om samling osv. Den var fin, men forstår du det ikke, så spørg din underviser. Jeg læste den netop igennem, men der var en enkelt ting, jeg var i tvivl om, så jeg spurgte min underviser, som gladeligt svarede og hjalp mig
aug 2011
Følger: 77 Følgere: 67 Heste: 3 Emner: 133 Svar: 361
aug 2011
Det er også lige pt. kun et spring vi springer på, og jeg prøver at ride lange lige linjer efter springet, men hun er s*atme bare hurtig på fødderne, så tit drejer hun og så må man rette hende ud igen
aug 2011
Og endnu et problem er at jeg ikke lige pt har mulighed for at få undervisning, desværre! så jeg må finde andre metoder, og spørge andre til råds
sep 2008
Følger: 57 Følgere: 53 Heste: 10 Svar: 64
maj 2010
Følger: 52 Følgere: 44 Heste: 6 Emner: 46 Svar: 203
Nemlig manglende balance i galopen. Da jeg skulle lære Nikita at galopere med takt og balance red jeg en runde i galop (gerne inde for hovslaget hvis det er muligt :)) Efter den runde skiftede jeg volte og gjorde det samme.
Men ellers er der ikke andet for end at prøve og atter prøve. Grunden til at den løber i hjørnerne er fordi at det er der den bøjer sig mest ind ad. Heste løber gerne hvis de mister balancen
Ud over dette (hvis mit gæt er forkert) Tjek din sadel og se evt. På en video hvordan du sidder. Måske er det dig der mangler balance, eller måske er det sadlen der ligger forkert (eller er forkert).
Men held og lykke med det!! :):):):)
aug 2011
Forslag til min ridning+hjælp!