{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  bider sig fast?
  • #1   24. sep 2012 Bevæg bidet lidt med fingerene , ellers lav en masse øvelser , skrift volte tit, lave tit parader, ellers volte for hver anden bogstav for at holde den igang .

• #2   24. sep 2012 Prøv med et andet næsebånd eller måske et andet bid. Hvis biddet er for stort kan det være meget livligt inde i munde og derved trykke på hestens tunge eller gane. Og så kan det være derfor din hest tager biddet, hvis der er ubehageligt for den.

• #3   24. sep 2012 bid osv det passer og prøve og bevæge bidet lidt og lave massere af volter osv men han gør det alligevel jeg bruger et alm tre delt men det er ikke hver dag han gør det

• #4   24. sep 2012 at hesten bider sig fast i bidet kan også skylden at den evt. har tandspidser .. smiley
    - hvis dette har været tjekket inden for de sidste 8-9 Mdr skal du ikke tænke de veje .. Men er det Længere tid siden - kan det også være en mulighed ..
    Men Kan ellers kun give de andre to ret smiley
    Håber du finder ''problemet'' .. .

• #5   24. sep 2012 hans tænder er fine de blev tjekket for en måned siden da dr.dyr var og vaccinere smiley

• #6   24. sep 2012 jeg ville overveje om et tredelt så er ham smiley

• #7   24. sep 2012 hvilke bid ville i så bruge?

• #8   24. sep 2012 Okay det bare super ..
    jeg ville ikke på noget tid skifte et tre-delt bid til noget andet ? .. et todelt går i ganen på dem og forsager mere skade smiley
    - Jeg er lige Lost for ider .. da min gjorde det skiftede jeg fra det 2-delte jeg fik med da jeg købte hende til et tre-delt Muffebid .. og det hjalp smiley
    Bliver han sur eller irretavbel når han tager bidet fra dig - og løber afsted ?

• #9   24. sep 2012 Nogen heste skal have ordnet tænder hvert halve år, det er ikke alle heste der kan gå 12 mdr uden at få ordnet tænder smiley
    Det er meget forskelligt fra hest til hest..

Selvom han får med et 3 delt bid, kan det sagtens være dette ikke er det rette bid for ham, måske ligger det uroligt i munden på ham, måske et bid med parrerstænger er lige sagen for ham, et todelt, et Herman sprenger D rings bid eller noget helt helt andet..
    Det er ikke til at sige..
    Det kan også være du sidder for uroligt med dine hænder og det er derfor han tager biddet, for at få ro i munden...

Kan fortælle dig om min egen, som havde fede kinder og som så kommer til at tygge på sig selv, når biddet kommer i, her var løsningen så intet bid, ja sur numse smiley
    Det fik jeg simpelthen til at dyrlægen til at undersøge, ved at kigge min hest i munden smiley

• #10   24. sep 2012 Heste mangler den del af hjernen der gør dem i stand til at planlægge/tænke at de vil være frække og prøve deres rytter af.

Mht til bid, så kan bogen "Bag om bidet" af dyrlæge Christina Santum anbefales i jagten på det rigtige bid

• #12   24. sep 2012 nogen siger et pelham bid vil hjælpe? hvad siger i

• #13   24. sep 2012 prøv når du rider ham at vippe tøjlen frem og tilbage når du gør det så han ikke kan holde fast i bidet

• #14   24. sep 2012 prøv at rid med hackemore eller bidløs trense kan være at han ikke kan lide at ride med bid ???

• #15   24. sep 2012 Det hvad Frida skriver, synes jeg ikke er nødvendigt. Du finder jo ikke svaret på, hvorfor den tager i bidet, hvis du bare tager bidet ud af munden på den.

• #16   24. sep 2012 nej lige præcis og jeg er ikke tilhænger af bidløs ridning smiley

• #17   24. sep 2012 min gamle hest bed sig os fast i bidet og der var heller intet galt med tænder eller noget ... men han "knækkede" bidet i munden alt trak bidet på med sin tunge så man intet kunne gøre og så gjorde han sig stiv i hele halsen jeg skiftede til et stang bid med gummi og det hjalp mig meget men han var os meget stærk for mig så købte jeg et pelham stang bid med gummi til de dage han var fanden selv... det hjalp mig 100%

• #18   24. sep 2012 Der kommer utrolig mange frustrationer ud via biddet. Hvis alt er omkring biddet er tjekket ville jeg kigge andre steder på hesten.
    Hvor mange ved fx at tungebenet har direkte forbindelse til både brystben og skulder? Og derfor kan det at han bider sig fast have noget med skulderen at gøre?

• #19   24. sep 2012 Først og fremmest skal der ordnes tænder. Men hvis den stadig gør det mens tænderne er fine, tror jeg det handler meget om at din daglige ridning ikke bliver for monotom. Sørg for at du ikke kommer til at kede den, og pres den når du arbejder med den, så den tænker på dét, i stedet for at bide sig fast. Derudover er en god idé også at lade være med at ride "hård" dressur hver dag. Lav noget med den som den synes er sjovt, som udover at du får en gladere hest, også gør båndet mellem hest og rytter stærkere smiley

Kommentér på:
bider sig fast?

Annonce