705 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Unghest... Unghest...

Hejsa alle dejlige mennesker på HG smiley

Jeg har lige fået den dejligste sødeste unghest på 4 år...
Når han nu er så ung, og skal leve mange år frem (forhåbenligt) så vil jeg gerne vide lidt mere om hvad der er godt for hestens helbred,muskler krop osv.
F.eks hvor lang tid jeg må ride ham, og hvor tit m.m

Håber at nogle af jer kloge mennesker derude kan hjælpe mig? smiley

- På forhånd tak

ps. Vores fremtids planer er at få startet en masse stævner, efter han lige er blevet færdig tilredet. Så nogle tip der også? smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• drilling 12 holes near ceiling 1.100 kr.
  • Sætte tre rullegardiner op 550 kr.
  • VVS skift af armatur på lille kbh badeværelsw 735 kr.
  • Beskæring af træ 2.699 kr.
  • Hjælp til at skrue gynger fast i træstativ skruer skal medbringes 300 kr.
  • Flytte min seng og samle et skab sammen. 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Unghest...
  • #1   19. sep 2012 Jeg gjorde det at jeg startede stille op, han er jo ikke skrøbelig bare fordi han er ung smiley han skal rides som en normal ikke bare gå til den og måske ikke så lang tid, smiley
    - Men måske lav noget balance trænning og longere ham smiley Men hvis han kan så rid ham til bidet.. Vi gjorde ikke noget stort ud af det smiley
    men aligevel pas på ikke at gå for hurtigt frem smiley

• #2   19. sep 2012 altså den gyldne ungheste regel siger at 3 års rides 3 gange om ugen, 4 års - 4 gange om ugen osv.. Men det er det bedste er helt klart og kigge på hesten og derfra bedømme hvad den er klar til og hvor meget den kan holde til. Der er jo ikke to der er ens smiley min 3 års går max 20 min og hun er i fin form nu og skal snart have den sidste voksepause. Prøv dig lidt frem smiley Held og lykke smiley

• #3   19. sep 2012 Tak skal i have! smiley Men jeg tænker nu også meget på hvad der gavner ledene og benene og sådan noget. Og noget andet som måske ikke er så godt for ham...
    Ved det godt, jeg bekymre mig meget smiley

• #4   19. sep 2012 du skal selvfølgelig ikke krølle den op i halsen og ride samlet altid. Lad den få den tid det tager og sørg for at ride dybt og i et tempo hvor du føler at den arbejder korrekt i hele overlinjen og bruger sin bagdel fornuftigt! smiley Så kan det umulig gå galt smiley Når i så bliver stærkere kan du jo sagtens begynde på mere samlede øvelser smiley Men igen... prøv dig lidt frem smiley

• #5   19. sep 2012 Min 4 års Bella rides 4-5 dage om ugen alt efter hvad jeg lige kan mærke på hende. Kan jeg mærke på hende hun er lidt træt osv. får hun flere fridage og her hele sommeren har hun stortset haft fri kun med få rideture da jeg bare kunne mærke at hun havde brug for ferie pga hun voksede.
    Men sørg for guds skyld for at ride den lang og dyb så den kommer op og bruger ryggen og får balancen der, ikke noget med at pakke den sammen. Så har du hvertfald ridehest i noget længere tid:)

• #6   19. sep 2012 Tak...
    Det vil jeg lige prøve Pontos smiley

• #7   19. sep 2012 Jeg fik min pony som 4 års, det var min første pony smiley
    Vi tog det stille og roligt til at starte med så vi kunne lære hinanden at kende helt. Vi red også meget undervisning så jeg med garanti ikke red den forkert og "ødelagde" ham. Min underviser red også en del på den for at påbegynde at lave øvelser.
    Vi fokuserede rigtig meget på det løsgørende i starten så den bare lagde jeg ned og frem så den lære det fra starten, så den også kunne blive stærk ved at få nogle muskler. Da vi begyndte at lægge den op var ikke ikke længe hver dag men selvfølgelig gradvis længere tid. Det handler også rigtig meget at vise hvem der bestemmer fra start. Jeg red stævner på den så hurtigt jeg kunne så den kunne blive rutineret så hurtigt som overhovedet muligt smiley
    Men hav meget fokus på foder for det har vi erfaret virkelig betyder noget så den kan blive ved med at bygge muskler og have det overskud den skal have!
    Vil ikke sige vi har været skånfulde med den men vi har taget tingene lidt som det kom og den har aldrig været halvt eller noget. Idag er den lige begyndt at gå PRI på C plan og kan alle pony øvelser og påbegynder snart heste øvelser da vi vælger at opklasse den smiley
    Men alt held og lykke med din unghest, de er en fornøjelse smiley

• #8   19. sep 2012 Ja det bedre denn søger ned af en op af smiley og måske longere lidt smiley jeg giver Amigo olie i maden det smøre ledene og er godt for pelsen smiley Lad det ikke gå for hurtigt jeg er kun nået til LC2 hvor andre allerede er i LA1-2 det syntes jeg er gået for hurtigt:)

• #9   19. sep 2012 Lyder bare super godt Pernille! smiley
    Vi er lige nu ved at færdig tilride ham, så lige nu går jeg faktisk bare og tuller rundt med ham inde i stalden, og hygger. Så var min plan lidt at lære ham at kende i sadlen, ridemessigt, og så til juni/juli næste år få noget undervisning så vi kan komme godt i gang smiley
    Og tak smiley

• #11   19. sep 2012 Nu er han jo ikke tilredet, men det bliver der helt sikkert også mange af (gode lange ture)
    Men han har et enormt stort ''flok-instinkt'' Og kan bare ikke komme for langt væk fra vennerne på folden/boksen...
    Det skal der selvfølgelig arbejdes med smiley

Kommentér på:
Unghest...

Annonce