{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.567 visninger | Oprettet:

Styrtede på min hest i dag... {{forumTopicSubject}}

Ja, i dag skulle jeg springe på min hypper..

Det gik som altid godt, og vi red lidt rundt og hun var bare dejlig! Så begyndte vi at springe nogle kryds spring, men da jeg vælger at galopere den anden vej fra, så snubler hun. Lige inden springet.. Hun glider ned og skraber mulen mod jorden så den ryger ind under hende (jeg regner med at I har set de billeder eller video'er hvor hestens nakke nærmest knækker sammen under den?) og så røg jeg ud over halsen på hende. Det næste jeg hører er at Fie råber: "KATJA! KOM VÆK DERFRA!" hvilket gør at jeg begynder at trille, og så ser jeg Friggs baghove. Men jeg nåede heldigvis at komme væk og jeg kom ikke til skade. Frigg blødte voldsomt fra mulen og havde fået skrabet en del af men det var heldigvis bare skrammer det hele.

Sådan noget kan fanme tage pusten fra én! Jeg fik af vide bagefter at min stakkels hest slog en hel kolbøtte og det var heldigt at jeg ikke kom noget til! Men jeg ved godt at det var et uheld, og banen er ikke specielt jævn nogle steder. Det har på ingen måder afskrækket mig fra at springe men jeg synes godt nok det var ubehageligt og stå at se på at min pony blødte fra mulen... Hun tog det bare helt køligt og hun lignede ikke en der lige havde lavet en kolbøtte. Vi smører sårhealer på hendes mule nu og jeg har fået af vide at jeg må begynde at ride hende mandag igen.

Nu håber jeg ikke hun er blevet afskrækket fra at springe, men det tror jeg ikke for hun virkede helt og aldeles normal her til aften. Jeg har fået af vide at hun måske har liidt ondt i ryggen (det tror da fanden når en robust islænder laver en kolbøtte!) så jeg skal først sikre mig at hun er helt okay og se til hende her de næste par dage.

Men puha.... Grim oplevelse som virkelig gjorde mig opmærksom på hvordan jeg selv sidder, vægt og balance. For måske har det været min skyld hun har snublet?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Styrtede på min hest i dag...
  • #1   30. aug 2012 puha da, det var da godt at i ikke kom særlig meget til skade!
    styrtede selv for et par år siden, pony kom ikke noget til, men min ankel havde fået et slags, så nu har jeg en skæv ankel smiley

• #2   30. aug 2012 Ej, hvor træls! smiley
    Ja, jeg var også meget rystet. Stod bare og græd og min pony stod bare; 'Hvad skete der her? Nå, græs!'

• #3   30. aug 2012 Hvor ubehageligt!

Og det viser bare, at uanset hvor godt man har styr på det, så kan uheld ske. Det sker altså at en hest eller en selv falder over sine ben. Jeg håber ikke at nogle af jer er blevet alt for bange.

• #4   30. aug 2012 Virkelig godt at ingen kom alvorligt til skade. Sikke en grim oplevelse.

• #5   30. aug 2012 phuha håber da at i begge snart er helt klar igen, det kan godt blive svært, er selv styrtet ved at ponyen var ved at snuble over en lodret forsæt så og snublede bagefter over en oxer, på en lang side, der skete ikke noget med hesten men jeg forstuvede nakken. jeg kan stadig ikke springe en grå oxer smiley

• #6   30. aug 2012 ikk en særlig rar tur men jeg ville ringe til en der massager heste da din hyp kan være blevet slået skæv i sin ryg hofte eller andet der har betydning, så var jeg dig ville jeg ikk ride for der er en der har tjekket hende igennem:) no hate
    håber i begge er oki eftr den tur

• #7   31. aug 2012 Det var godt nok heller ikk særlig fedt og se på men det var godt at du ikk kom til skade, og der ikk skete det helt vilde med friggermusen.
    men håber godt nok at hun har det bedre i dag.

• #8   1. sep 2012 Øv, ikke en rar oplevelse at få!

Godt at I ikke kom noget slemt til.

Jeg vil dog anbefale dig at få hende tjekket af en kiropraktor, for at være sikker på at der ikke er noget "slået" skævt i hendes krop.

Har lige oplevet at en hest gled med bagbenene uden at falde, men rytteren røg af. Hesten havde slået sin nakke og var blevet skæv i krydset, så der kan hurtigt ske ting, som man ikke ser med det samme.

• #9   2. sep 2012 Tak for jeres tips om at få hende tjekket smiley

team R-H: Jeg ser det bestemt ikke som noget 'hate' at du skriver det smiley Det er bare rart for mig og jeg vil hurtigst muligt for en ud og kigge på hende! smiley

Kommentér på:
Styrtede på min hest i dag...

Annonce