22. maj 2011 Følger: 25 Følgere: 222 Heste: 6 Emner: 204 Svar: 1.843
En aggressiv men følsom hest? :) {{forumTopicSubject}}
Hejsa
Jeg ville bare lige høre jeres mening om det her.. ;b
Min mors hest, Brella (en sort islænder) er den dominerende i flokken og hvis det ikke går efter hendes hoved kan hun blive meget voldsom (løbe mod dem med munden åben, ørerne lagt langt tilbage).
Hun har dog så meget respekt for mig at det gør hun ikke ved mig, men hun gør det godt nok ved de andre.. På hendes dårlige dage kan hun finde på at bide ud efter mig og er ekstremt sur - men for det meste er hun bare ikke i humør til at lege, eller noget som helst.
Hvis man hidser sig op, så tror jeg bare hun ser en som et lille irriterende føl og så lukker hun altså af. Så hun må jo være følsom i det?
Hvordan ville I tackle sådan en hest?
feb 2010
Følger: 26 Følgere: 18 Emner: 21 Svar: 118
feb 2007
Følger: 5 Følgere: 6 Heste: 3 Emner: 6 Svar: 96
maj 2011
Følger: 25 Følgere: 222 Heste: 6 Emner: 204 Svar: 1.843
Hun lytter ikke til mig medmindre jeg nærmest skubber hende væk. D;
Desuden så hjælper det ikke at skælde hende ud Dsv, så lukker hun bare af igen ;-(
feb 2007
Følger: 5 Følgere: 6 Heste: 3 Emner: 6 Svar: 96
maj 2009
Følger: 93 Følgere: 89 Heste: 3 Emner: 3 Svar: 558
Mener (lissom Amanda) at du skal tage den domineren eller som flokleder.
Med det mener jeg at når hun bliver 'agressiv' og bider ud efter dig, så stamper du i jorden og bakker hende. Når du bakker hende, skal du være klar' over at det kan være en meget dominerende handling overfor nogle heste - så måske vil hun ikke i starten.
- Generalt, kan du lave 'kongens efterfølger' med hende - du går, hun skal skal gå med (gerne i træktov) Når du standser, stamper du i jorden. Kommer hun for tæt på, vender du dig om og bakker hende og går igen. Så står du også ud som leder.
For nogen hest er det også meget dominerende, hvis du sender dem ud og gå i 'longe' om dig, men bare i et træktov. Havde selv en part, der fandt det meeeget dominerende, så da vores HMS-træner prøvede det fik hun et los på låret. Men din reaktion skal bare være at ignorrere det, så står du stærkest. Andre mener du skal give en knytnæve igen. Vil jeg dog ALDRIG anbefalde
Held og lykke!
aug 2009
Følger: 5 Følgere: 15 Heste: 3 Emner: 29 Svar: 450
Og nu skal du selvfølgelig ikke risikere liv og lemmer fordi jeg siger sådan, vurder om det er for farligt at blive stående!!! Men hvis du kan så bare stå stille når hun truer.
Det er også en god idé at flytte rundt på hende når du kan komme til det, men husk at være rolig og ikke brug for store armbevægelser.
En aggressiv men følsom hest? :)