Underlig/aggressiv opførsel? {{forumTopicSubject}}
Jeg har denne helt fantastiske vallak på snart 6år. Han blev min i September2013.
Jeg har kendt ham siden han var 3år. Har redet hans mor inden jeg i sin tid fik ham i tilridning af avlere.
Han har altid været en kæmpe drengerøv med meget stor personlighed, dog flink og opmærksom på mig og mine signaler.
Der ligger en lidt længere historie bag i den tid fra han var 4(hvor jeg havde ham i ridning) til jeg fik ham igen her i September- denne kan i læse på hans profil(Darinio)
DET DET HELE HANDLER OM:
Da han kom skulle jeg finde en foldkammerat til ham, og han mødte en hest som fik sparket ham meget voldsomt som endte ud i dyre dyrlægeregninger og pause til ham i 3-4uger.
Han har ligeledes haft pause pga. Hovbyld osv osv.
Da jeg aldrig fandt en makker til ham går han alene på fold (dette tager han flot, og han går altid så han er ude "med" andre).
Han har når jeg rider med andre, en truende adfærd overfor de heste der rider forbi, han lægger ørerne fladt ned i nakken, og kan i værste tilfælde hoppe frem imod de andre før jeg når at stoppe ham i det(det gør han kun i skridt)
Når han er løs i ridehallen og der går heste forbi ved lågen, kan han simpelthen bare løbe fuld hammer ned og true på samme måde mod både mennesker og heste (han gør det ALDRIG ved mig)
Han gjorde det ligeledes for nogle dage siden ved en hest som havde hovedet ud af sin vindue(jeg skridtede forbi på ham) hvor han så ud af det blå trak frem i trav mod hesten med ørerne nede i nakken igen..
Igår løssprang jeg ham, hvor min veninde står med mig inde i hallen i modsatte ende af mig, hvor han løber hen mod hende på samme måde som ovenstående..
Jeg har selv tanker om hvorfor han gør dette, men hvad tror I ?
Hvorfor tror I han gør han dette ??!
apr 2009
Følger: 16 Følgere: 20 Heste: 8 Emner: 39 Svar: 449
Jeg ville finde en mindre og ydmyg hoppe og langsomt sluse dem sammen. Først fold tæt ved hinanden og boks... Gerne noget ridning sammen... Og forhåbentligt kan det hjælpe, ellers må du affinde med det og tage dine forholdsregler...
Det kommer nok af at han blev taget lidt voldsomt imod og derefter skilt fra flokken... Han har nok i dig og han anser dig som sin flok og forsvarer dig og selv selv mod udefrakommende...
Det er mit bud, men det kan være jeg er helt ved siden af... Jeg har ikke læst historien i profilen...
okt 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Heste: 2 Emner: 9 Svar: 339
Underlig/aggressiv opførsel?