{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
588 visninger | Oprettet:

Jonna P
Jonna P
Følgere: 4 Emner: 2 Svar: 4

Aggressiv katteopførsel {{forumTopicSubject}}

Hej, min 5 måneders hankat er begyndt at vise – hvad jeg vil kalde det – aggressions tegn.
Når man er sammen med ham og han er i sit "hypermood" og man kommer til at sætte hånden foran ham, så bider han bare til – så hårdt at det gør ondt. Han vil heller ikke slippe og får man sin hånd fri, hopper han op og angriber igen.

Har aldrig oplevet det med min tidligere katte, og ved ikke om det bare er killinge opførsel som forsvinder, eller hvordan jeg lige skal gribe det an.
Min tidligere katte vil når de var i deres legehumør, aldrig bide så hårdt at det decideret vil gøre ondt. Hvordan skal jeg lige takle det??

Jeg prøver at holde min hånd stille når han bider og ikke bevæge den væk for hurtigt, således han ikke tror det er en leg, men intet virker. smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Aggressiv katteopførsel
  • #1   8. okt 2023 Det lyder som en killing som er vokset op uden legekammerater spm kan "sætte den på plads" smiley

• #2   8. okt 2023 lyder til den er overstimuleret, er den kastreret?

• Jonna P
    Jonna P Tilmeldt:
    sep 2023

#3   8. okt 2023 Ja han er kastreret. Da han var lidt mindre blev han fundet alene, så kan meget vel passe at det er fordi han ikke har haft nogen anden kat, til at sætte ham på plads.

Er der noget jeg kan gøre, eller? Kan jeg på en eller andenmåde sætte hans opførsel på plads? smiley

• #4   8. okt 2023 At han er blevet fundet alene er PRÆCIS det der har gjort at han gør som han gør nu. Min kat er på helt samme måde, og er også fundet forladt i en have uden missemor. Og har man ikke en der kan være rollemodel for dem, så bliver de altså bare sære smiley

• #5   8. okt 2023 Og nej du kan ikke rigtig gøre noget. Andet end at skaffe ham en ældre kat som ven, som kan fortælle ham hvordan man opfører sig smiley

• #6   8. okt 2023 bedst vil være hvis du har mulighed for at få kat nr 2, helst en ældre kat, som kan lærer ham at være kat
    derfor er det vigtigt at killinger kommer ind hos nogen som har killinger og eller katte som kan opdrage på dem

når han bidder så bid igen, Ikke hårdt, bare så han lige ved at det ikke er sjovt
    sørg for at undgå at lege med ham med hænderne. Brug drillepinde
    men igen så vil det være bedst at få en ældre at som kan holde ham lidt i ørerne

• #7   8. okt 2023 Anja: Jeg føler jeg gentager mig selv lidt, men man skal altså ikke bide sin kat, hvis den bider en. Det får man intet ud af andet end en kat som bider endnu hårdere.

• Jonna P
    Jonna P Tilmeldt:
    sep 2023

#8   8. okt 2023 Købte ham nemlig fra dyreværnet, så det var ikke noget jeg tænkte over. Fik at vide at han var blevet fundet alene, men ikke yderligere. Har ikke mulighed for en kat nr 2. Tror i han vokser op og bliver til en agressiv kat, når han bliver stor? – nok min største frygt at han gør:/

• Jonna P
    Jonna P Tilmeldt:
    sep 2023

#9   8. okt 2023 Q uden hyps: Er din kat med tiden voksede sig væk fra hans halv
    aggressive adfærd? smiley

• #10   9. okt 2023 Det kan godt lade sig gøre at opdrage på en kat - selvom nogle vil hævde det modsatte - men det er op ad bakke smiley
    En kat er ikke som sådan et flokdyr, og dens mentalitet er ikke sådan udformet, at den nødvendigvis bare adlyder. Den skal selv kunne se fidusen, så at sige smiley
    Det er blandt andet det, der gør katte så fascinerende, synes jeg.

Du skal slå hårdt ned på uønsket adfærd, såsom (hårdt) bideri - og du har kun et sekund eller to, før den ikke længere ved, hvorfor den bliver straffet.

Hvordan du skal straffe den, afhænger af både katten og dig. For nogle katte virker det at hæve stemmen, andre responderer på et "smølfespark"/knips - det er op til dig. Men du må ikke bare lade den fremture, for den bliver jo større og stærkere, og jeres samvær skulle helst være hyggeligt for begge parter smiley

• #11   9. okt 2023 Jonna: Desværre ikke. Igen... han er ikke som sådan aggressiv. Han forstår bare ikke grænsen mellem bid og leg, fordi der aldrig er nogen der har lært ham den smiley

• #12   9. okt 2023 Med 14 katte og 6 år på internat så ved jeg at man KAN opdrage på sin kat
    på samme måde som man kan træne sin hund/ hest
    det kræver bare mere tålmodighed for katte er mere selvstændige
    men jo jeg bider killinger når de bider for at bide.det samme ville deres mor jo også gøre

jeg har haft flere killinger fra 6-7 uger.
    men har så ikke haft det problem da jeg stort set altid har mindst 12 katte eller mere

men faktisk burde du returnere ham til internatet fordi det er jo ikke det du har købt som du real ville have.

Det bedste råd jeg kan give er nok at kontankte
    https://www.michellegarnier.dk/

• #13   10. okt 2023 Du skal bare lige have i den, når den gør det der. Jeg har katte på gården, mange katte. Både hunkatte, hankatte og en kastreret. Der er indimellem én, der vil bide i leg og bider hårdt. Og det er sgu ikke fordi den ikke er vokset op med andre katte og killinger. Der er bare nogle indimellem, der er voldsomme, både hun- og hankatte.

Men hæv stemmen og tag i nakken af den, så den bliver forskrækket og forbinder det at bide med noget, der ikke er rart.

• #14   10. okt 2023 Jeg vil anbefale du skriver inde på kattegalleri frem for her, der er nok nogen som har gode råd. smiley

Man bider ikke sine dyr, er enig med Q uden Hypse, er da en underlig tendens at skulle udøve smerte på dyrene, nej man kan sagtens lære forskellige dyr ting uden smerte, det tager tid og arbejde.

Kommentér på:
Aggressiv katteopførsel

Annonce