Aggressiv katteopførsel {{forumTopicSubject}}
Hej, min 5 måneders hankat er begyndt at vise – hvad jeg vil kalde det – aggressions tegn.
Når man er sammen med ham og han er i sit "hypermood" og man kommer til at sætte hånden foran ham, så bider han bare til – så hårdt at det gør ondt. Han vil heller ikke slippe og får man sin hånd fri, hopper han op og angriber igen.
Har aldrig oplevet det med min tidligere katte, og ved ikke om det bare er killinge opførsel som forsvinder, eller hvordan jeg lige skal gribe det an.
Min tidligere katte vil når de var i deres legehumør, aldrig bide så hårdt at det decideret vil gøre ondt. Hvordan skal jeg lige takle det??
Jeg prøver at holde min hånd stille når han bider og ikke bevæge den væk for hurtigt, således han ikke tror det er en leg, men intet virker.
nov 2011
Følger: 22 Følgere: 144 Heste: 3 Emner: 124 Svar: 5.762
jan 2004
Følger: 190 Følgere: 189 Heste: 40 Emner: 120 Svar: 3.713
sep 2023
Følgere: 4 Emner: 2 Svar: 4
Er der noget jeg kan gøre, eller? Kan jeg på en eller andenmåde sætte hans opførsel på plads?
nov 2011
nov 2011
apr 2008
Følger: 16 Følgere: 25 Heste: 2 Emner: 134 Svar: 1.695
derfor er det vigtigt at killinger kommer ind hos nogen som har killinger og eller katte som kan opdrage på dem
når han bidder så bid igen, Ikke hårdt, bare så han lige ved at det ikke er sjovt
sørg for at undgå at lege med ham med hænderne. Brug drillepinde
men igen så vil det være bedst at få en ældre at som kan holde ham lidt i ørerne
nov 2011
sep 2023
sep 2023
aggressive adfærd?
feb 2008
Følger: 1 Følgere: 5 Emner: 20 Svar: 2.875
En kat er ikke som sådan et flokdyr, og dens mentalitet er ikke sådan udformet, at den nødvendigvis bare adlyder. Den skal selv kunne se fidusen, så at sige
Det er blandt andet det, der gør katte så fascinerende, synes jeg.
Du skal slå hårdt ned på uønsket adfærd, såsom (hårdt) bideri - og du har kun et sekund eller to, før den ikke længere ved, hvorfor den bliver straffet.
Hvordan du skal straffe den, afhænger af både katten og dig. For nogle katte virker det at hæve stemmen, andre responderer på et "smølfespark"/knips - det er op til dig. Men du må ikke bare lade den fremture, for den bliver jo større og stærkere, og jeres samvær skulle helst være hyggeligt for begge parter
nov 2011
apr 2008
Følger: 16 Følgere: 25 Heste: 2 Emner: 134 Svar: 1.695
på samme måde som man kan træne sin hund/ hest
det kræver bare mere tålmodighed for katte er mere selvstændige
men jo jeg bider killinger når de bider for at bide.det samme ville deres mor jo også gøre
jeg har haft flere killinger fra 6-7 uger.
men har så ikke haft det problem da jeg stort set altid har mindst 12 katte eller mere
men faktisk burde du returnere ham til internatet fordi det er jo ikke det du har købt som du real ville have.
Det bedste råd jeg kan give er nok at kontankte
https://www.michellegarnier.dk/
jan 2004
Følger: 50 Følgere: 39 Heste: 5 Emner: 134 Svar: 2.290
Men hæv stemmen og tag i nakken af den, så den bliver forskrækket og forbinder det at bide med noget, der ikke er rart.
dec 2015
Følger: 1 Følgere: 5 Emner: 34 Svar: 422
Man bider ikke sine dyr, er enig med Q uden Hypse, er da en underlig tendens at skulle udøve smerte på dyrene, nej man kan sagtens lære forskellige dyr ting uden smerte, det tager tid og arbejde.
Aggressiv katteopførsel