{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.176 visninger | Oprettet:

Slæber nærmest benene langs jorden {{forumTopicSubject}}

Hej HG...
Jeg har denne her lækre traver vallak, men han snubler konstant og hele tiden... Ja selv over den mindste perlesten hvis den vender forkert....;)
Ej spøg til side, jeg ville høre om der var nogen med nogle gode råd for at få ham til at løfte benene noget mere... Det er somme tider til at få ret dårlige nerver af, hvis ikke man har det i forvejen.
På forhånd tak

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Slæber nærmest benene langs jorden
  • #1   14. jun 2012 Kiropraktor, han lyder til at være låst eller noget smiley

• #2   14. jun 2012 enig med Anne Mette

• #3   14. jun 2012 en masse bomme på jorden, så han lærer at når han rider skal man stadig løfte fusserne i dressur - ikke kun i spring smiley

• #4   14. jun 2012 kiropraktor
    så en omgang med
    og derefter noget træning i styrke.. = temposkift og overgange smiley
    Ofte kan de snuble hvis de er for meget på forparten. ved at træne med temposkift og overgange får man stille og roligt hesten flyttet over på bagparten, og dermed lettet lidt fortil..

• #5   14. jun 2012 en omgang smed skulle der stå på anden linie..

• #6   14. jun 2012 Ja det kunne egentlig godt give mening... Han bukker så også når han skal galopere, men ellers er der ikke nogle nykker som sån... Han er generelt tændt og opmærksom over for alt og alle... Når vi er på tur f.eks kigger han sig meget omkring og i sær tilbage, selv om de heste vi evt. rider sammen med er foran ham.. På tur snubler han endnu mere, fordi har skal koncentrere sig om alt muligt andet.... for et par uger siden (sådan ca) var vi på tur i skoven, vi skridtede og pludselig lå han ned med forparten... Det kan jo nemt gå hen og blive lidt farligt... smiley

• #7   14. jun 2012 Den traver jeg rider gjorde det faktisk enormt meget i starten på ridebanen, men er holdt op med det efter at hun er begyndt at blive redet mere, end da ejer købte hende.

• #8   14. jun 2012
    Min gamle part snublede og slæbte sin ben hen af jorden når hun gik og tullede. Dvs hun gik i sine egne tanker så og sige også glemte hun at flytte benene.

• #9   14. jun 2012 ROMEO`S TATTOO H - Når du siger tjekket igennem, mener du så i form af kiropraktor eller....? smiley

• #10   14. jun 2012 Tror også jeg vil få en kiropraktor ud bare lige og tjekke smiley .

Ellers ja, bom træning. Har redet en del heste som har glemt at løfte fusserne, og det hjælper utrolig meget at smide nogle bomme ud smiley

• #11   15. jun 2012 Altså...drop alt det med kiropraktor.

Din hest er en traver, og det slæbende mønster er typisk for racen. Jeg har set mange travere begæve sig sådan. Alt det med låst her og der osv...tror simpelthen ikke på, at det har noget at gøre med det. Jeg synes, kiropraktik på heste er fuldstændig overvurderet. Jeg har set mange såpkaldte kiropraktiske behandlinger uden nogen som helst virkning hos hesten...mens indbildning og "tro flytter bjerge" hos ejere er formentlig den eneste effekt smiley

• #12   15. jun 2012 Bomtræning, benbeskyttelse, måske mere fremaddrift? Lader til at den ikke koncentrere sig om at flytte benene.
    Hvordan er dens benstilling? Er den indfodet? smiley

• #14   15. jun 2012 Enig med K A

Du kan også supplere bom træningen med nogle trækketure ud i forskelligt tærren (op og ned af bakke, i blød skovbund, på hård asfalt, i dyb sandbund osv.), så hesten lærer at blive opmærksom på underlaget.

• #16   15. jun 2012 Sandra N. Det er ikk er ikk noget det er nomalt for racen. det er måden de bliver trænet på, tænker på tjek, der er helt sikker noget der sidder fast i nakken. En hest MÅ ikk snuble, den er et flugt dyr, og så hjælper det jo ikk noget at den snubler, hvis der er et rovdyr der er ved at angribe den. Derfor få den tjekket af en kiropraktor.

• #17   15. jun 2012 Jeg har set en utal af kiropraktiske behandlinger og spurgt indtil forskellige ting hos kieorpraktorer - Jeg skal spare jer for alle de grinagtige episoder, men den sidste jeg overværende sidste trosdag var en tysk "anerkendt kiropraktor" , der lavede en behandling og vurdering eller hvad man nu skal kalde det hun gjorde, på en af vores sommergræs heste. Hesten har wobler (nerveforstyrrelser, der stammer fra rgtforandringer i nakken, hvor nervebaner blir klemt og derved slæbder hesten sine baghove og har et underligt bevægemønster), hvilket er konstateret både gennem røntgen og de tests, man anvender for nerveskader på et af DKs bedste hestehospitaler.

Denne kiropraktor påstår, at hesten ikke har wobler med låsninger i lænden...og skal have 5 behandlinger....

TSK TSK.....det er jo helt til grin altså.

• #18   17. jun 2012 Jeg vil også prøve kiropraktor, min hest snublede hele tiden og slæbte forbenene langs jorden.
    Efter en behandling er han blevet en anden hest.
    Så på min har det virket!

Kommentér på:
Slæber nærmest benene langs jorden

Annonce