{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.174 visninger | Oprettet:

Min hest gider ikke! {{forumTopicSubject}}

Jeg rider på den dejlige hest Trigger, problemet er bare, at han ikke gider lytte og reagere på mine schenkler! Jeg er ikke meget for at sparke til, men det bliver jeg dsv. nød til, da jeg ellers ikke kan få ham frem, dog skal jeg snart have købt nogle sporre...
Håber i har nogle ideer, til hvad man kan gøre! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min hest gider ikke!
  • #1   1. maj 2012
    Tror ikke det handler om at hesten ikke gider, men at den er blevet schenkeldøv :o)

    Så du skal starte forfra med at indlære signalerne, hvis du ikke ved hvordan man gør det, så ville jeg nok få en underviser på siden :o)


  • #2   1. maj 2012 hm.. prøv at drive rigtig meget med rumpen, og ingen ben, og gør det et par gange så han reagere på det, og så læg ben til? smiley

  • #4   1. maj 2012 Din hest er ''bare'' ganske enkelt blevet schenkeldøv. Derfor bør du starte forefra med frem signalet smiley
    Og sporer bruges til at forfine IKKE forstærke smiley


  • #5   1. maj 2012 Okay, så schenkeldøv vil sige, at hesten ikke ved hvad man mener, når man lægger ben til?:)

  • #6   1. maj 2012 Vil mere sige, at det er at man har sparket for meget eller hele tiden, så hesten tilsidst ikke ''kan mærke det'' smiley Men det kan også være, at din hest ikke forstår signalet smiley

  • #7   1. maj 2012
    Schenkeldøv kan være at hesten ikke aner hvad man beder den om eller at der er en der har vænnet den til at det at drive frem er ligemeget fordi personen har haft urolige ben :o)


  • #8   1. maj 2012 for det første er der ikke noget "hesten gider ikke", fejlen lægger hos dig, og som de andre siger, lyder det som om den er schenkeldøv.

    du må starte forfra, og få en dygtig underviser til at hjælpe dig smiley


  • #9   1. maj 2012 Heste bliver tit schenkeldøve fordi nogle har en tendens til at sidde og presse den i siderne hele tiden, eller ''glemme'' at fjerne presset når hesten går fremad. Tilsidst vælger hesten at ignorerer signalet.
    Det kan også være, at den bare ikke forstår hvad signalet betyder.
    Så det skal indlæres forfra. Det er ikke så svært, men det er svært at forklare over skrift smiley


  • #10   1. maj 2012 Hvis du kigger på hesten, ja denne hest, som du rider og siger er chenkel døv, prøv at se når der lander en flue på dens side, så sitre den! Heste kan mærke en flue der sætter sig. Så ja den er forvirret eller har lært at ignorer chenklerne. At tage spore på er ja mishandling er nok et hårdt ord. Men kan jo spørge kan du sidde helt stille med dine ben? Kan du have f.eks et æg liggene op af hesten med dit ben uden du knækker det? Så stille skal dine ben kunne være inden du tager spore på.

    Det kan være en stor fordel fra dig, at starte helt fra jorden af, hesten skal kunne gå frem på dine signaler, stemme og evt. Hav en pisk med, som forstærker.
    Men ja der skal undervisning til, ellers ødelægger man tit mere end man træner.


  • #11   7. maj 2012 Jeg tror ikke ligefrem han er shenkel-døv, for han reagere rigtig godt, når jeg lægger indvendige ben til (ud i hjørnerne) og kan ride en cirkelvolte uden brug af tøjle. Jeg er stadig sikker på at han godt kan, men ikke gider...eller at han ikke kan "mærke" lige dér hvor man trykker til, for at få ham til at gå....
    HJÆÆÆLP! D:


  • #12   14. maj 2012 ellers tag en pisk med og så brug lyd og handling.. altså klik med tungen samme tid med at du lige tjatter til den bagpå med pisken, ikke slå, bare lige sig: gå frem du.. når du har gjort det et par gange så vil hesten til sidst virke "normalt" bare ved lyd.. smiley

    bliver nok meget upopulær ved at sige det, men det virker på mine.. smiley


Kommentér på:
Min hest gider ikke!

Annonce