2.723 visninger
|
Oprettet:
Malene-Kaja & Maygårdens Cordial <3
15. dec 2007 Følger: 56 Følgere: 55 Heste: 4 Emner: 46 Svar: 224
15. dec 2007 Følger: 56 Følgere: 55 Heste: 4 Emner: 46 Svar: 224
Min hest gider ikke at galopere ?! {{forumTopicSubject}}
Hej HG.
Min hest er begyndt at gå i holdning og hun går pænt frem i trav osv. Hun går rigtig godt, men hun er simpelthen SÅ svær at få i galop, og hvis jeg endelig får hende i galop, så er hun simpelthen så svær at holde igang hvad skal jeg gøre? Hun bukker også tit men mest i venstre gallop.
( jeg bruger ikke pisk så bukker hun meget, og ej heller sporer for så danser hun rundt)
Tak på forhånd
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.031
Når hesten bukker vil jeg undre mig over om der er smerter bag - pga sadlen eller i ryggen fx.
Derudover så giv hesten helt løse tøjler i galop og træn anspringet i skoven hvor den måske hellere vil i galop og op i fart.
Når det virker der, så prøv på banen - stadig med løse tøjler. Samt ikke forlang vildt meget galop bare 2-3 meter i starten.
mar 2007
Følger: 60 Følgere: 58 Heste: 5 Emner: 204 Svar: 2.642
apr 2005
Følger: 40 Følgere: 41 Heste: 1 Emner: 78 Svar: 4.980
Skulderen skal være fri, så hesten kan bevæge den, hvis den bliver hæmmet der, så er det altså svært at være en hest der skal galopere
Ellers så må du prøve med en kiropraktor, for den bukker ikke bare for sjov eller for at være dum
Så er der galoppen..
Jeg ville starte fra jorden..
Træn gallopanspring fra jorden, jeg bruger "KOM GALOP" hver gang i longen..
Kan også finde på at bruge "er du klar?" så ved han der skal ske noget
Nå men, brug den samme kommando, hver gang, uanset hvad du bruger, om det så er papegøje, sukkerknald eller vindtunnel, så skal det være det samme..
Når hun så kan det i longen 100% også med udstyr, så overfører du det til ryggen, det skulle gerne virke
Det kan godt være det tager lidt tid, men sådan er det jo, men så har du også en glad hest og du bliver en glad ejer
HUSK ikke at træne for mange galop overgange især i starten, det er hårdt for hesten og kræver muller
Styrk den med masser af overgange, når du rider og bomarbejde (hvis det er muligt)
apr 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Heste: 1 Emner: 36 Svar: 782
jul 2004
Følger: 98 Følgere: 94 Heste: 5 Emner: 146 Svar: 1.187
Nu er vores problem bare holdningen i galop
dec 2007
Følger: 56 Følgere: 55 Heste: 4 Emner: 46 Svar: 224
Jeg vil få en kiropraktor på hende, og se hvad der sker?!
Men vil også prøve hende i longen og de, men giver hende lige et par dage fri
Min hest gider ikke at galopere ?!