{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.706 visninger | Oprettet:

Min hest gider ikke at galopere ?! {{forumTopicSubject}}

Hej HG.

Min hest er begyndt at gå i holdning og hun går pænt frem i trav osv. Hun går rigtig godt, men hun er simpelthen SÅ svær at få i galop, og hvis jeg endelig får hende i galop, så er hun simpelthen så svær at holde igang smiley hvad skal jeg gøre? Hun bukker også tit men mest i venstre gallop.

( jeg bruger ikke pisk så bukker hun meget, og ej heller sporer for så danser hun rundt)

Tak på forhånd smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min hest gider ikke at galopere ?!
  • #3   31. aug 2011
    Når hesten bukker vil jeg undre mig over om der er smerter bag - pga sadlen eller i ryggen fx.

    Derudover så giv hesten helt løse tøjler i galop og træn anspringet i skoven hvor den måske hellere vil i galop og op i fart.
    Når det virker der, så prøv på banen - stadig med løse tøjler. Samt ikke forlang vildt meget galop bare 2-3 meter i starten.


  • #4   31. aug 2011 Jeg ville få en kioprakter ud, da det godt kunne lyde som om den er låst.. Ellers er det et tegn på at du forlanger noget af det, som den ikke har musklerne til endnu (:

  • #6   31. aug 2011 Først ville jeg kigge på min sadel om den lagde for langt fremme smiley
    Skulderen skal være fri, så hesten kan bevæge den, hvis den bliver hæmmet der, så er det altså svært at være en hest der skal galopere smiley

    Ellers så må du prøve med en kiropraktor, for den bukker ikke bare for sjov eller for at være dum smiley

    Så er der galoppen..

    Jeg ville starte fra jorden..
    Træn gallopanspring fra jorden, jeg bruger "KOM GALOP" hver gang i longen..
    Kan også finde på at bruge "er du klar?" så ved han der skal ske noget smiley
    Nå men, brug den samme kommando, hver gang, uanset hvad du bruger, om det så er papegøje, sukkerknald eller vindtunnel, så skal det være det samme..
    Når hun så kan det i longen 100% også med udstyr, så overfører du det til ryggen, det skulle gerne virke smiley
    Det kan godt være det tager lidt tid, men sådan er det jo, men så har du også en glad hest og du bliver en glad ejer smiley

    HUSK ikke at træne for mange galop overgange især i starten, det er hårdt for hesten og kræver muller smiley
    Styrk den med masser af overgange, når du rider og bomarbejde (hvis det er muligt)


  • #7   1. sep 2011 enig med de fleste her inde. en hest tænker som oftest ikke "hehe nu skal jeg være en lort mod min rytter", din hest prøver at fortælle dig noget. Om det så er at sadlen sidder forkert, den har ondt i ryggen eller at du holder tøjlerne for stramt. Hæld og lykke med at finde årsagen =)

  • #8   1. sep 2011 Jeg havde lidt det samme problem med den jeg rider. Men vi trænede bare en del i trav, og efter to måneder har han fået meget bedre kondi og flere muskler, og nu går han i galop ved det mindste tegn, og han holder den NÆSTEN altid til jeg stopper ham smiley

    Nu er vores problem bare holdningen i galop smiley


  • #9   1. sep 2011 Tak for alle de gode svar!

    Jeg vil få en kiropraktor på hende, og se hvad der sker?!
    Men vil også prøve hende i longen og de, men giver hende lige et par dage fri smiley


Kommentér på:
Min hest gider ikke at galopere ?!

Annonce