{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
894 visninger | Oprettet:

Hest gider ikke slowfeeder {{forumTopicSubject}}

Min hest får tildelt wrap 3 gange dagligt på gulvet, men da jeg gerne vil sikre mig, at hun ikke står og mangler i løbet af natten, hænger jeg en høpose op ( https://www.contact-saddle.com/shop/hoepose-groen-eller-1321p.html). Den er bare tømt hver dag, og hun får ellers tildelt en del wrap, og så kan der jo også være en del kg. i posen, som bliver fyldt. Så købte jeg en slowfeeder, men den gider hun ikke rigtig. Jeg har ellers prøvet at hive nogle totter ud af hullerne, og det hjalp, men ikke nok..

Har I nogle andre muligheder? Det skal helst bare være noget, man kan købe, og ikke selv skal i gang med at lave.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hest gider ikke slowfeeder
  • #1   23. mar 2017 Hvis den bliver sulten skal den nok gide det. Mine i løsdriften blev også ret fornærmet da de fik deres. Men efter 2 dage havde de vænnet sig til det og nu er de tomme hver dag

  • #2   23. mar 2017
    Start med en med lidt større huller og gå så ned størrelse :o)


  • Feline S
    Feline S Tilmeldt:
    mar 2017

    Følger: 1 Svar: 1
    #3   24. mar 2017 http://hvi.sk/r/7rFw

  • #4   24. mar 2017 Jeg ville købe et net med fx nogle 5*5 cm huller

  • #5   24. mar 2017 Jeg ville også foreså lidt større masker. Min var heller ikke så glad den første uge, men i dag har hun intet imod det og ca. halvdelen af gangene foretrækker hun nettet i stedet for det der ligger på gulvet smiley

  • #6   24. mar 2017 Jeg tænker det handler om tilvænning.. Hvis du kun giver i nettet så skal du nok se hun vil spise smiley
    Mvh TT


  • #7   24. mar 2017 mine vi d også hellere have jeg lige smed wrappen på en lettere tilgængelig måde..
    de strejkede i 3 dage go legede onde mor du sulter os.. før de gik i krig med wrappen.. da det magiske jo ikke skete og nogenkom og smed maden på jorden til dem ..
    idag spiser de alle lystigt af dem


  • #8   24. mar 2017 jeg har stødt på heste som bliver frustreret over for små huller.

  • #9   24. mar 2017 min får slowfeeder og der skulle også lidt tilvænning til. nu foretrækker han det i nettet frem for det på jorden.(med enkelte undtagelser self)

  • #10   24. mar 2017 Det er en DV, som primært lever af wrap, så derfor skal der en del indebors, hvilket gør, at jeg ikke ønsker, at alt wrappen skal gives via. slowfeeder. Og da hun har haft mavesår, så skal hendes måde at få mad på ikke besværliggøres, andet end så hun ikke står for mange timer uden, og så er jeg også mere til, at hesten spiser maden fra jorden smiley
    Men jeg vil prøve at anskaffe mig et med lidt større masker, og så se om hun ikke med tiden kan vænnes til 3x3 masker.


  • #11   29. mar 2017 det vigtigste med en mavesårs hest er ikke mængden men tiden der bliver brugt. har selv haft mavesårs hest og har en nu også og det handler i langt større grad om at den konstant har strå tilgængeligt end at den får ædt en masse kg. ikke dermed sagt at den ikke skal have meget,men det er ikke det vigtigste. du kan hvis din hest ligesom min var svær at holde huld på tilføje fiberpiller for at øge indtaget og evt også en super god olie og tilføj gerne en kvalitets lucerne til krybbefoderet så er du godt sikret:)

Kommentér på:
Hest gider ikke slowfeeder

Annonce