{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
715 visninger | Oprettet:

lysten til at give op {{forumTopicSubject}}

kender i det? nogen gange får jeg en ekstrem lyst til at give op med træningen smiley og andre dage har jeg bare mega meget blod på tanden og føler at mig og vanessa nok skal klare den sammen og lære af hinanden, og at vi ikke behøver nogen hjælp, fordi vi har viljen til at opnå vores mål, også skal vi også nok nå dem! men andre dage kan jeg virkelig være helt nede i kulkælderen og bare føle at det hele er nyttesløst og at alt hvad jeg gør er forkert og får en følelse af at jeg ikke dur til en skid omkring hestene.. det går mig virkelig meget på, for jeg ved at mine følelser omkring det, også smitter af på hende smiley
har på ingen måder i sinde om at give op med vores træningen, lysten og følelsen dukker bare op ind i mellem .. har ikke haft hende ret længe (2 måneder) og vi er allerede kommet forholdsvis langt med træningen ..
Jeg får også nemt en rigtig dårlig fornemmelse i maven hvis veninder eller andre kigger på mig når jeg rider. er bange for hvad de tænker og det får mig også til at føle mig uduelig, så ofte rider jeg på de tidspunkter hvor der ingen mennesker er, for at slippe for den følelse..
har lært alt hvad jeg kan udfra egne fejl og rettet op på dem, indtil jeg fik det resultat ud af det jeg gerne ville have. ganske enkelt bare prøvet mig frem. har fået noget undervisning på min gamle part og fik også undervisning på vera dengang hun stadig levede, men ellers har jeg lært det meste selv, ved at læse hestens signaler..

hvad i alverden kan jeg gøre for at slippe af med de rigtig dumme følelser jeg går med indeni ?? bliver sindsyg i mit hovede, for jeg holder så meget af vanessa og er inderst inde helt sikker på at vi nok skal klare den, jeg mister bare modet engang i mellem :-(((

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  lysten til at give op
  • #1   18. apr 2012 har selvfølgelig i sinde at få undervisning når hun er kommet i bedre form, slapper mere af under ridning og har en bedre balance. det er det vi arbejder med lige nu, så lad venligst være med at kommentere omkring at jeg burde få undervisning, for har skam også i sinde at finde en underviser når vi er klar til at kunne få en enetime uden at hun bliver overanstrengt.

• #3   18. apr 2012 Isabella, problemet er bare at jeg får ros fra alle sider for mit arbejde med hende. både af gamle ejer, veninder og herinde fra .. så forstår ikke hvorfor jeg får den følelse, når folk vitterligt synes at jeg faktisk gør et godt stykke arbejde?? smiley tror jeg skal prøve at filme det en dag..

• #4   18. apr 2012 Jeg tror at en af de allervigtigste ting når man træner en hest er TÅLMODIGHED, hver gang jeg bliver frustreret over træningen med min hest, tager jeg en dyb indånding og tænker at der er sket fremskridt, det går bare langsomt men vi skal nok nå dertil. Tænker at det er svært for både min hest og jeg og at vi skal huske at hygge os mens vi træner og at vi ikke skal stresse smiley

• #5   18. apr 2012 Sara, ja tror også det bliver noget i den dur det skal være.. har nemlig oplevet et par gange at folk er kommet hen til mig og sagt at hun stadigvæk er stiv i nak, skuldre og ikke bruger ryggen rigtigt endnu, men vi arbejder jo på det, med at arbejde hende frem og ned (selvom det til tider kan være et større projekt alt efter om hun er i brunst eller ej, og når hun så har været i brunst skal man lige vise hende signalerne forfra før hun forstår det igen), laver bomarbejde, har planer om løsspringning en gang i ugen og arbejder meget fra jorden, i longen eller bare leger med hende i hallen hvor jeg slipper hende løs og lader hende gå rundt for sig selv, og lader hende følge efter mig hvis hun har lyst, stopper for at se om hun stopper, er ved at lære hende at bakke bare ved at pege på bringen og lidt andet spas vi leger med .. så nogen gange kan jeg godt blive fustreret hvis folk kommentere på at hun stadig er stiv, for jeg ved det godt, men gør også mit aller bedste for at få hende til at slappe mere af, og indtil videre har det givet bonus, for godt nok er hun stadig en smule stiv i skridten, men i traven går hun frem og ned helt af sig selv, jeg støtter kun op med sæde, udvendig tøjle og indvendig ben, og driver en smule på hende, så hun bliver i holdning (hvis man kan kalde det dét) .. ved ikke om det er de sidebemærkninger jeg får fra folk engang i mellem, som gør at jeg får den følelse i mig, at jeg ikke dur til noget smiley

• #6   19. apr 2012 Du har lavt selvværd. Der ligger problemet, lyder det til for mig. Hvorfor går du så meget op i hvad andre tænker om din ridning? Er det vigtigste ikke at du hygger dig omkring dine heste, det er jo det der er meningen og det dine heste også har bedst af. Ikke gør det til en konkurrence mod andre, gør det til en konkurrence mod dig selv til at stille ALLE forventningerne væk og slap af.

• #7   19. apr 2012 Forresten - tror noget jordtræning eller hesteadfærds og forståelse af hesten træning ville hjælpe dig med dine frustrationer. Det har hjulpet mig i den retning ENORMT. Og det er så fedt.

• #8   19. apr 2012 Jeg kender desværre til den følelse :-(:-(.

• #9   20. apr 2012 sådan har jeg tit haft det, og tit har folk bare sagt hvorfor sælger du ham ikke bare? han bliver jo aldrig en god dressur eller spring hest. og nogen gange tænker jeg bare, ja hvorfor ikke bare købe en der kan det hele.... men så har det sidste halve år været spild. tror bare det handler om at finde styrken. min styrke ligger i at de andre fandme ikke skal ha ret og bare fordi han er ox'er så kan han stadig blive god! og havde det ikke været for alle dem der modsagde os, så havde vi aldrig kommet så langt, jeg har selv tilredet ham med lidt hjælp fra en veninde, han var skide bange for sadel og bid og var en meget vågen og nervøs hest. men nu skal vi til vores første stævne i maj, synes aldrig man skal opgive sine drømme, så må man heller kæmpe hårdere slev om det ikke altid er sjovt for en selv eller dem omkring en, når alt tiden og opmærksomhed går til et dyr..

• #10   22. apr 2012 har selv haft den der med at folk kigger !! følte mig ond når jeg arbejdede med min hest : bakkede den brugte pisken og rettede roste osv osv. ... snakkede med min underviser hvilket hjalp enormt meget! har så efterhånden lært mig at lave 'klokken' og bare koncentrere mig enormt meget også fordi når jeg gør det kommer klokken af sig selv smiley det hjalp for mig at få ros for det jeg gjorde og at blive mere selvsikker i det jeg gjorde så jeg faktisk var stolt af det og gerne viste det frem jeg har lavet smiley prøv at blive sikker i det du gør for når du ved at det er rigtigt komme selvtilliden næsten af sig selv. vær stolt af det i kan og det du kanog gør :))

Kommentér på:
lysten til at give op

Annonce