{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
718 visninger | Oprettet:

Mistede lysten til at ride.. :( {{forumTopicSubject}}

Efter jeg er fandt ud af jeg var gravid 10 uger siden ca. mistede jeg lige så stille lysten til at ride, jeg har længe ikke vidst hvorfor, men igår gik det op for mig. Det er fordi at jeg ikke må falde af nu, så når jeg rider er det jeg tænker på, og det gider jeg ikke tænke over når jeg rider, når jeg rider så rider jeg og så kan der ske det der vil ske. Og det gør mig sgu lidt ked, for elsker at ride, og især springe, og arbejde med ung heste, men nu er jeg fangede herhjemme, for gider ikke sidde på en hest der bare går uden at gøre noget smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mistede lysten til at ride.. :(
  • #1   30. jul 2013 Bare rolig - du er jo ikke gravid for evigt, så det skal nok komme igen smiley


  • #3   30. jul 2013 Lyder næsten som en undskyldning for ikke at ride i mine ører!

    Graviditet er jo ikke en sygdom, jeg er selv 17 uger henne (4 md) og rider helt normalt, jeg har meldt til tre stævner i august og satser på min. to måneder mere i sadlen, min læge syntes kun det er godt, dressur gir goe mavemuskler og en stærk bækkenbund;-)


  • #4   30. jul 2013 Jeg fik en lille dreng for tre mdr. siden.. jeg træner min hest akademisk, og imens jeg var gravid trænede jeg hende fra jorden, så nu hvor jeg er klar til at ride igen har hun nogle fantastisk flotte muskler og hun er tip top i træning og klar til at jeg kan begynde at ride hende.. at træne korrekt fra jorden er aldrig spildt, tværtimod får du en stærk og afbalanceret hest der kan holde til langt mere! smiley Samtidig kan man jo også lave mange sjove ting og tillidsøvelser fra jorden smiley Jeg træner min hoppe et kvarter-20 min. fire gange om ugen, og hun er langt bedre muskulleret og mere i balance end samtlige heste jeg har set der rides traditionelt..

  • #5   30. jul 2013 Og desuden enig med Søs - jeg red lige indtil jeg ikke kunne komme ned for maven smiley Men naturligvis skal man nok vælge en rolig hest og generelt bare lytte til sin krop smiley Men hvis du fortsætter med at ride holder du kroppen ved lige og træner din bækkenbund.. en masse øvelser for sædet i skridt kan være super hvis det bliver for hårdt i trav og galop smiley Så er du også godt rustet til en fødsel smiley

  • #6   30. jul 2013 Not perfect: tusind tak smiley det er nu ganske enkelt når man sætter sig lidt ind i sagerne, og så lærer man sin hest rigtig godt at kende smiley


  • #7   30. jul 2013 Skal ud og prøve en Tinker her næste uge, så ser jeg frem til og håber det kan få lysten tilbage smiley

  • #8   30. jul 2013 At miste lysten til at ride er min værste frygt

  • #9   30. jul 2013 Hehe nej det afhænger jo helt af hvor godt du kender din hest i forvejen.. men i akademisk lærer man bare at lytte til de mindste signaler hesten giver smiley (men det kan jo sagtens være du gjorde det før også)

  • #10   30. jul 2013 Jeg vil så indskyde at det med at få hesten til at tabe sig.. pyh det er det store minus i akademisk det første laaange stk. tid da alting jo foregår i slowmotion for at sikre at hesten bruger sig korrekt.. og så er det først når det er helt på plads at i kan skrue lidt op for tempoet smiley Men muskler og smidighed får de masser af smiley


  • #11   30. jul 2013 hvad er akademisk ridning helt nøjagtig?:-)

  • #12   30. jul 2013 Ditte: kig evt. min hjemmeside: www.perfekto.dk/positiv-hestetraening der står en masse om hvordan jeg træner min hest.. kort sagt er det dressur hvor man tager hensyn til hestens psyke, indlæring og biomekanik (kroppen i bevægelse) således at hesten får en positiv oplevelse og bruger sin krop rigtigt, så den bliver stærk og kan holde mange år.. søg evt. efter Bent Branderup på youtube, der ligger nogle klip.. eller Marijke de Jong (straightnesstraining)

Kommentér på:
Mistede lysten til at ride.. :(

Annonce