902 visninger
|
Oprettet:
Ved at miste lysten? {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen
Jeg har her på det sidste ikke rigtig følt det at ride, var min passion længere, jeg har ikke kunne mærke lysten til det.
Jeg har her den sidste uge tænkt meget over det, og når jeg så tænker på at stoppe, føler jeg heller ikke at det er det rigtige.
Jeg har svært ved at få mig selv skubbet ud i stalden, men når jeg så først er der ude er det jo pisse godt! Men alligevel føler jeg, at jeg er ved at miste lysten til det.
Hvad hjalp jer med at få lysten tilbage? For aldrig kunne jeg forstille mig, at min prinsesse skulle være hos en anden end mig.
jun 2008
Følger: 278 Følgere: 884 Heste: 7 Emner: 292 Svar: 2.113
1) Hold en pause. Giv hesten og dig selv fri.
2. Planlægge din uge så du SKAL afsted. Om det er ride eller hygge er op til dig selv, men du SKAL afsted de dage du har valgt at planlægge hesten på.
okt 2012
Følger: 56 Følgere: 60 Heste: 4 Emner: 119 Svar: 416
jun 2008
Følger: 115 Følgere: 102 Heste: 7 Emner: 176 Svar: 3.499
nov 2011
Følger: 30 Følgere: 32 Heste: 2 Emner: 2 Svar: 235
Gør det du føler, der er hyggeligt for dig og hesten.
mar 2015
Følger: 1 Følgere: 5 Heste: 2 Emner: 8 Svar: 53
jul 2015
Følger: 4 Følgere: 4 Heste: 1 Emner: 5 Svar: 37
For på et tidspunkt havde jeg det også sådan og det var fordi at det ikke gik godt i ridningen og jeg gik altid der fra og var ked af det fordi jeg var blevet så sur( det ved jeg ikke om du er). Men jeg blev bare ved og til sidst blev jeg glad for det, men har nemlig ikke lyst til at forlade sin lille pony/hest:)) så bare bliv ved og hvis det ikke hjælper så hold en pause, det hjalp på mig at blive ved:))
okt 2012
Her på det sidste har vi trænet en del op til LA'en, og det går fremad. Men nu har jeg snart holdt 2 ugers pause, og har så dårlig samvittighed over det.
Men måske det kunne hjælpe at sætte mig nogle små mål for, også bare tage små skridt. Har nu prøvet at lave et program over de næste fire uger, og så vil jeg se hvordan jeg forholder mig til det.
jun 2008
Følger: 115 Følgere: 102 Heste: 7 Emner: 176 Svar: 3.499
For mig startede det ud med at være end depression som gjorde at jeg ikke rigtigt kunne nyde noget som helst. Så fik min hest konstateret tætsiddende torntappe, og det gjorde det ikke ligefrem bedre. Hun skulle holdes igang så hun ikke tabte muskler, da hun ville få ondt hvis hun ikke havde musklerne til at bære sig selv. Altså; ridning, som jeg i forvejen havde mistet lysten til, blev en "pligt" og noget der bare skulle overstås.
Det har jeg kæmpet med i to år.
Det er først nu, efter jeg har valgt at "droppe" det helt, og bare lave det jeg føler for med min hest, at ridelysten også er kommet tilbage. Den er der stadig ikke hver dag, men den er der oftere og oftere. Jeg skruede bare heeeelt ned, startede ud med kun at gøre det absolut nødvendige: lukke hesten ud, muge ud, lukke ind. Lukke ud, muge ud, lukke ind.
Så gradvist op: lukke ud, muge ud, nusse, lukke ind. Lukke ud, muge ud, nusse, ind.
Lukke ud, muge ud, strigle, nusse, ind. Lukke ud, muge ud, strigle, hygge på banen med jordtræning, lukke ind. Lukke ud, muge ud, strigle, skridte rundt i 10 minutter, lukke ind.
Nu rider jeg rigtigt igen. Lige i disse dage kan jeg ikke andet end at skridte, da vi kun har udendørsbane og vi har frost, men at skrue HELT ned og bare gøre det jeg havde lyst til (dag-til-dag princip) når jeg havde lyst, så er den stille og roligt kommet tilbage. Nu har jeg sat det mål at få min hest og jeg trænet op til de øvelser vi gik igang med inden jeg begyndte at miste lysten, men i et tempo der stadig tillader at jeg kan tage en off-dag.
jul 2015
Følger: 4 Følgere: 4 Heste: 1 Emner: 5 Svar: 37
jan 2015
Følger: 3 Følgere: 26 Heste: 3 Emner: 85 Svar: 2.122
Jeg ligger planer for min træning af mine to heste, således at jeg ved i hvilke perioder jeg er "dvask og uoplagt" - og her er januar og februar rigtigt svært at holde gejsten oppe i. Det er mørkt, koldt, vådt og blæsende - og "hesteriet" bliver nemt en sur pligt.
Så de måneder plejer jeg ikke at planlægge stævner i - hvem gider også kører afsted til hverken træning eller stævne i storm, regn eller sne
Nu elsker jeg generelt at ride dressur - men selv jeg får en gang imellem nok. Så får hesten lidt flere fridage, og jeg laver noget andet end dressur. Så løsspringe vi, traver over cavaletti, rider eller trækker ture med dem, rider ringridning eller...- og ja bare slapper af foran fjerneren
Når der så er gået en uges tid eller to, så får jeg lyst til at træne igen - og hestene virker også som om de har haft det godt med bare at gå på fold, og lave alt muligt mærkeligt.
At have så dyr og tidskrævende en hobby som vi hestefolk har, kræver at vi har det sjovt når vi udøver det
Mvh Charlotte
okt 2004
Følger: 99 Følgere: 160 Heste: 5 Emner: 156 Svar: 9.701
For mig har det hjulpet at lave en plan for hver uge også følge den, også har jeg tilladt mig at have dage hvor træningen ikke er seriøs
feb 2014
Følger: 31 Følgere: 40 Heste: 1 Emner: 14 Svar: 135
Jeg gav mig tiden til at få lysten tilbage, altså jeg forhastede mig ikke overhovedet, og så kom den heldigvis igen
dec 2015
Følger: 7 Følgere: 3 Heste: 2 Emner: 3 Svar: 28
okt 2012
i morgen træner vi lidt let dressur
torsdag står den på hård dressur undervisning
fredag skal vi en tur i skoven med nogle veninder
lørdag bliver det lidt let dressur og søndag hård dressur inden jeg smutter på ferie
Også håber vi på at kunne starte på en frisk i uge 9
jul 2015
Følger: 10 Følgere: 124 Heste: 2 Emner: 76 Svar: 1.764
Start med at give dig selv luft. Jo mere du presser dig selv, jo mere vil lysten forsvinde.
Og så giv det lige lidt tid. Det er ikke unormalt at man mister lysten til at gå uden for når det er så koldt
okt 2012
Jeg må give mig selv og hesten noget tid.
okt 2012
I går red vi bare almindelig dressur undervisning og i dag har vi været i skoven I morgen løsspringer vi, og søndag tror jeg bare at vi hygger i hallen med lidt ridning uden sadel og måske lidt jordarbejde
Ved at miste lysten?