{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
902 visninger | Oprettet:

Ved at miste lysten? {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen smiley
Jeg har her på det sidste ikke rigtig følt det at ride, var min passion længere, jeg har ikke kunne mærke lysten til det.
Jeg har her den sidste uge tænkt meget over det, og når jeg så tænker på at stoppe, føler jeg heller ikke at det er det rigtige.

Jeg har svært ved at få mig selv skubbet ud i stalden, men når jeg så først er der ude er det jo pisse godt! Men alligevel føler jeg, at jeg er ved at miste lysten til det.

Hvad hjalp jer med at få lysten tilbage? For aldrig kunne jeg forstille mig, at min prinsesse skulle være hos en anden end mig.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ved at miste lysten?
  • #1   16. feb 2016 Jeg valgte mellem to ting:

1) Hold en pause. Giv hesten og dig selv fri.

2. Planlægge din uge så du SKAL afsted. Om det er ride eller hygge er op til dig selv, men du SKAL afsted de dage du har valgt at planlægge hesten på. smiley

• #2   16. feb 2016 Ja, for jeg vil hende jo så gerne, og jeg vil hende det bedste. Tror bare jeg især har følt et stort pres over det her på det sidste. Fordi jeg stræber så meget efter at komme ud og starte noget højere, at det hele er blevet for meget "seriøst" ridning. Det sker så sjældent, at vi bare hygger i hallen eller andet hyggeligt.

• #3   16. feb 2016 Når du nu selv skriver, at du tror det er fordi der har været for meget seriøs ridning over det sidste, så prøv at tage en periode hvor du rider seriøst 2-3 gange om ugen og resten er hygge, fx en skovtur, tulle rundt uden sadel på ridehuset, rid tur med nogle andre, jordtræning, gå en tur el.lign. smiley

• #4   16. feb 2016 Måske, skulle du prøve en periode hvor det er bare er ren råd hygge? smiley
    Gør det du føler, der er hyggeligt for dig og hesten. smiley

• #5   16. feb 2016 Gør det du synes er sjovest oftere! ridning har også været liiidt "kedeligt" for mig her i det sidste vinter halv år (meget lille ridehus, heste ikke på fold, omkring 6 heste i ridehuset af gangen, er det bare ikke lige sååå sjovt). men nu hvor jeg kan komme ud og galoppere i skoven og hygge med ride veninderne bliver det bare en tand sjovere. altså det hele bliver bare lidt federe udenfor i solen! Og så prøv at lade være med at ride alt for meget seriøst, hyg dig med hesten. prøv noget nyt... smiley

• #7   16. feb 2016 Er det fordi at det ikke går så godt med ridningen?

For på et tidspunkt havde jeg det også sådan og det var fordi at det ikke gik godt i ridningen og jeg gik altid der fra og var ked af det fordi jeg var blevet så sur( det ved jeg ikke om du er). Men jeg blev bare ved og til sidst blev jeg glad for det, men har nemlig ikke lyst til at forlade sin lille pony/hest:)) så bare bliv ved og hvis det ikke hjælper så hold en pause, det hjalp på mig at blive ved:))

• #8   16. feb 2016 Altså vi elsker jo begge to at komme ud og få strukket benene godt og grundig i skoven med lidt frisk galop, men det må jeg indrømme, at det sker meget sjældent, for kan ikke tage en tur selv med hende.

Her på det sidste har vi trænet en del op til LA'en, og det går fremad. Men nu har jeg snart holdt 2 ugers pause, og har så dårlig samvittighed over det.

Men måske det kunne hjælpe at sætte mig nogle små mål for, også bare tage små skridt. Har nu prøvet at lave et program over de næste fire uger, og så vil jeg se hvordan jeg forholder mig til det. smiley

• #9   16. feb 2016 Jeg vil lige tilføje, at jeg mistede lysten til ridning fuldstændig omkring november 2013, og først lige har fået den tilbage mere end én dag ad gangen.
    For mig startede det ud med at være end depression som gjorde at jeg ikke rigtigt kunne nyde noget som helst. Så fik min hest konstateret tætsiddende torntappe, og det gjorde det ikke ligefrem bedre. Hun skulle holdes igang så hun ikke tabte muskler, da hun ville få ondt hvis hun ikke havde musklerne til at bære sig selv. Altså; ridning, som jeg i forvejen havde mistet lysten til, blev en "pligt" og noget der bare skulle overstås.
    Det har jeg kæmpet med i to år.

Det er først nu, efter jeg har valgt at "droppe" det helt, og bare lave det jeg føler for med min hest, at ridelysten også er kommet tilbage. Den er der stadig ikke hver dag, men den er der oftere og oftere. Jeg skruede bare heeeelt ned, startede ud med kun at gøre det absolut nødvendige: lukke hesten ud, muge ud, lukke ind. Lukke ud, muge ud, lukke ind.
    Så gradvist op: lukke ud, muge ud, nusse, lukke ind. Lukke ud, muge ud, nusse, ind.
    Lukke ud, muge ud, strigle, nusse, ind. Lukke ud, muge ud, strigle, hygge på banen med jordtræning, lukke ind. Lukke ud, muge ud, strigle, skridte rundt i 10 minutter, lukke ind.
    Nu rider jeg rigtigt igen. Lige i disse dage kan jeg ikke andet end at skridte, da vi kun har udendørsbane og vi har frost, men at skrue HELT ned og bare gøre det jeg havde lyst til (dag-til-dag princip) når jeg havde lyst, så er den stille og roligt kommet tilbage. Nu har jeg sat det mål at få min hest og jeg trænet op til de øvelser vi gik igang med inden jeg begyndte at miste lysten, men i et tempo der stadig tillader at jeg kan tage en off-dag. smiley

• #10   16. feb 2016 Det var en god ide og så tag det stille og roligt så det ikke bliver noget man SKAL men noget man VIL:)

• #11   16. feb 2016 Når man gerne vil videre i sin sport, så er det vigtigt at ligge pauser ind - både fysiske og mentale pauser. Der er ingen - hverken rytter eller hest- som kan præsterer og bedre sig dag ud og dag ind smiley

Jeg ligger planer for min træning af mine to heste, således at jeg ved i hvilke perioder jeg er "dvask og uoplagt" - og her er januar og februar rigtigt svært at holde gejsten oppe i. Det er mørkt, koldt, vådt og blæsende - og "hesteriet" bliver nemt en sur pligt.
    Så de måneder plejer jeg ikke at planlægge stævner i - hvem gider også kører afsted til hverken træning eller stævne i storm, regn eller sne smiley

Nu elsker jeg generelt at ride dressur - men selv jeg får en gang imellem nok. Så får hesten lidt flere fridage, og jeg laver noget andet end dressur. Så løsspringe vi, traver over cavaletti, rider eller trækker ture med dem, rider ringridning eller...- og ja bare slapper af foran fjerneren smiley
    Når der så er gået en uges tid eller to, så får jeg lyst til at træne igen - og hestene virker også som om de har haft det godt med bare at gå på fold, og lave alt muligt mærkeligt.

At have så dyr og tidskrævende en hobby som vi hestefolk har, kræver at vi har det sjovt når vi udøver det smiley

Mvh Charlotte

• #12   16. feb 2016 For mig er det overskuddet som er helt væk, mit studie kræver ret meget af mig samtidig med jeg har et job ved siden af.
    For mig har det hjulpet at lave en plan for hver uge også følge den, også har jeg tilladt mig at have dage hvor træningen ikke er seriøs smiley

• #13   16. feb 2016 Da jeg skulle konfirmeres eller i den periode, mistede jeg også lysten, men jeg fik af vide at det var meget normalt når man har meget om ørene, og/eller hvis der er noget man hellere vil.

Jeg gav mig tiden til at få lysten tilbage, altså jeg forhastede mig ikke overhovedet, og så kom den heldigvis igen smiley

• #14   16. feb 2016 Lav noget andet end du plejer med hesten. Fx bare have hende løs i ridehuset eller på folden og hygge træne lidt. smiley smiley

• #15   16. feb 2016 Har nu lagt et lille program for resten af ugen
    i morgen træner vi lidt let dressur
    torsdag står den på hård dressur undervisning
    fredag skal vi en tur i skoven med nogle veninder
    lørdag bliver det lidt let dressur og søndag hård dressur inden jeg smutter på ferie

Også håber vi på at kunne starte på en frisk i uge 9 smiley

• #16   16. feb 2016 Hvis interessen går sin vej så kan du ikke selv bare lige fange den igen. smiley

Start med at give dig selv luft. Jo mere du presser dig selv, jo mere vil lysten forsvinde.

Og så giv det lige lidt tid. Det er ikke unormalt at man mister lysten til at gå uden for når det er så koldt smiley

• #17   17. feb 2016 Du har nok ret Bettemus<3

Jeg må give mig selv og hesten noget tid.

• #18   19. feb 2016 I onsdags red vi dressur træning, og tog også to små spring smiley
    I går red vi bare almindelig dressur undervisning og i dag har vi været i skoven smiley I morgen løsspringer vi, og søndag tror jeg bare at vi hygger i hallen med lidt ridning uden sadel og måske lidt jordarbejde smiley

Kommentér på:
Ved at miste lysten?

Annonce