1.118 visninger
|
Oprettet:
Galop problem {{forumTopicSubject}}
Min hest der er 7år er blevet tilredet meget sent.
Problemet er her at han har rigtig svært ved at holde galoppen når jeg rider på ham. Han kan springe an og så kan han holde den nogle få skridt, sidder jeg i let sæde kan han holde den ca. en volte, og på en rigtig god dag mere. Når han springer an skifter han meget med at lave et rigtig fint anspring og løbe inden han så springer an. Han er rigtig svær at få til at holde op med at løbe og få ham ned til en fin trav inden han springer an.
Han galoppere på marken, men har rigtig svært ved det i longen.
Hvad kan jeg gøre ??
Og hvordan kan jeg gøre min egen balance bedre?
okt 2004
Følger: 80 Følgere: 83 Heste: 4 Emner: 588 Svar: 16.651
Det træner jeg ved masser af skridt-galop, trav-galop overgange. Jeg har lært, at man ikke forbedrer galoppen ved at galoppere videre, men ved at lave overgange. Selvom din hest er god til anspring, skal du fortsætte det.
Nogle heste har også nemmere ved det i naturen, hvor de fx kan gå ligeud, så de ikke låser i skulderen osv.
Balancen kan du træne ved bomarbejde, ride indenfor hovslaget, ridning i bakker osv.
jan 2009
Følger: 207 Følgere: 451 Heste: 4 Emner: 635 Svar: 7.960
Det sagde en berider til mig, da de ikke går ordentligt frem i den, og de har svære ved at forstå det.
Jeg fik at vide det var lettere at lære en hest det, når rytteren sad på.
Det er balance og styrke der mangles. Opvarm musklerne godt og grundtigt inden man galoperer. Rid mere lige ud. for volterne kommer EFTER den har balance, for ellers runder den slet ikke og går hurtigt ud af takt.
- så rid meget ligeud med den, ude i naturen som sagt marker osv.
Men det hjalp min helt vild, da jeg sprang baner på den, da den så lærer at den skal HOLDE galoppen hele banen igennem.
feb 2005
Følger: 55 Følgere: 53 Heste: 3 Emner: 50 Svar: 539
Galop problem