{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
965 visninger | Oprettet:

Galop problem :/ {{forumTopicSubject}}

Hej HG
Jeg rider en rigtig skøn hest men der er et problem...
Han er rigtig fin i skridt og trav men når det kommer til galoppen er han svær at få igang og når han så er i galop løber han meget...
Jeg ligger benene rigtigt, og presser, men der sker ikke rigtigt noget og derefter giver jeg ham et lille spark, og så når han ikke reagere lidt hårdere, men er det forkert? Så når jeg plejer at gøre det løber han travløb eller noget inden han slår i galop, og så er det lidt tilfældigt om det bliver rigtig eller forkert galop, og så snyder han hjørner smiley
Håber der er nogle kloge heste mennesker der kan hjælpe smiley
Tak på forhånd smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Galop problem :/
  • #1   10. feb 2015 Må jeg spørger hvor gammel din hest er? Og har den kunnet galopper?
    For hvis den først er ved at lære det, så er det nok fordi den ikke helt forstår hvad det er du vil

• #2   10. feb 2015 Han er 6 år, så det er der måske noget rigtigt i smiley
    Men hvad gør jeg så? smiley

• #3   10. feb 2015 Jeg vil sige du bare skal give dig tid.
    At den løber sig i gang er meget normalt til en start og at den løber, når den galopper gør ingenting her til en start, så skal de bare frem fordi ellers kan det være svært for den med balancen og så senere pille farten stille af når den er klar til det.

• #4   10. feb 2015 Hvis den er i longe hvordan får du den i galop der?

• Neel
    Neel Tilmeldt:
    feb 2013

Følger: 13 Følgere: 13 Svar: 20
    #6   11. feb 2015 jeg ville sige prøv at komme på en volte og når du så er kommet rundt og er på vej mod kort siden fra din volte så stiller du ud af og giver den signalerne smiley
    ved selvfølgelig ikke om det hjælper for dig men det gør det for mig men du kan jo prøve:)
    held og lykke:)

• #9   11. feb 2015 Hvis det er balancen så rid evt. Inden for hovslaget i skridt og trav, så finder han ikke støtte i f.eks. Barrieren smiley og på den måde træner du hans balance smiley og en masse longe arbejde, jeg anbefaler at sætte longen i en snor om halsen så han kan finde balancen helt selv via halsen (det er deres balance pind) og ikke "holde balancen" i snoren smiley

• #10   11. feb 2015 Tusind tak alle, det skal jeg helt sikkert prøve smiley

• #11   11. feb 2015 Det er ikke forkert at sparke den hårdere når den ikke reagere, der skal være en reaktion med det samme! Men ros med det samme den reagere.

Jeg vil tro din pony mangler balance.

• #12   12. feb 2015 Rider en rideskolehest som har samme problem. Det kan være at den ikke helt forstår anspringet fordi den ikke er så gammel. Men lav et tydeligt galopanspring og husk at hvis tøjlerne er lange løber de mere. Hold den tilbage i tøjlerne:)

Kommentér på:
Galop problem :/

Annonce