{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.074 visninger | Oprettet:

Skælde ud eller ignorer dårlig adfærd? {{forumTopicSubject}}

Sad lige og tænkte på om i skælder jeres heste ud ved dårlig adfærd eller om i ignorer dem? smiley

Jeg ignorere dårligt adfærd, da det virker bedst for mine parter.. Jeg forholder mig roligt så kan jeg kan, og driver videre på hesten smiley

Men hvad mener i er rigtigt?
Og hvad når adfærden bliver farlig for dig?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skælde ud eller ignorer dårlig adfærd?
  • #1   9. mar 2012 Jeg plejer altid at ignore det, jeg har kun oplevet at det har kørt hesten mere op hvis jeg har skældt den ud, så jeg ignore det. Bliver den ved, siger jeg bestemt NEJ, og så hvis min træning virker godt nok vil mine heste "forstå" at den ikke skal fortsætte med den uønskede adfærd. smiley

• #2   9. mar 2012 Ignorere*

• #3   9. mar 2012 Altså jeg mener bestemt ikke det gavner hverken ejer eller hest, at råbe af den. Hesten tænker der er farer og bliver endnu vildere.. Så hvad heste ejere nogensinde har fået ud af det, er mig en gåde..

Monique og jeg har trænet lidt fra jorden, hun kan trave, gallopere, og skridte på kommando. Hun laver aldrig nogensinde nogen form for uønsket adfærd af nogen slags. Vi forstår hinanden, og hun er rolig og i balance med sig selv omkring mig. smiley Men nu er hun virkelig os godheden selv smiley

Jeg ville bestemt sige, nej, hvis hesten bed ud efter mig, hvis det er under ridning, så ville jeg prøve at gøre mine hjælpere tydligere for at hesten forstår det jeg mener smiley

• #4   9. mar 2012 Situationen afgør udslaget.

• #5   9. mar 2012 Jeg ignorer ikke, og skælder ikke ud - men jeg korrigerer hesten, hvis den udviser dårlig adfærd.

• #6   9. mar 2012 Hmm.. Skælder aldrig ud.. Ved godt at hvis han ikke gør det rigtige, er det fordi jeg lige skal give ham en chance til, da han stadig kan blive forvirret over alle de nye ting osv.. - og ved at han gør alt for at gøre det man ber' om. og nu da han er en tændt hest, er det bedst bare at forholde sig roligt og ride videre.. Han kan hidse sig pænt meget op, bare de andre heste får skæld ud.. I stald osv, gør han aldrig noget.. Men hvis boks lågen er åben og han er på vej til at gå ud, siger jeg "nej".

• #7   9. mar 2012 Det kommer æodt an på situationen. Min hest er ret velopdragen faktisk, men han har en dårlig vane med at løfte og "true" med det ene bagben når man går bag om ham. Han kunne ALDRIG finde på at sparke og tror det er en dårlig vane fra han har stået i mange vædeløbsstalde, men det er jo ikke ok, der skælder jeg ud når han gør det og klapper på det nem han løfter, så han ved hvad jeg skælder ud over. Det er blevet MEGET bedre bare på en månede. Hvis jeg rider og han gør noget andet end jeg ønsker, så prøver jeg bare igen. Det er jo et spærgsmål om kommunikation og jeg kan jo selv have lavet fejlen smiley

• #8   9. mar 2012 nem=ben*

Kommentér på:
Skælde ud eller ignorer dårlig adfærd?

Annonce