{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.136 visninger | Oprettet:

Hest gider ikke gå fremad - råd søges {{forumTopicSubject}}

jeg har et problem med min pony beauty.
hun vil kun gå få skridt og så stopper hun, og du kan ikke får hende igang, medmindre der er en der gider at trække hende! det er jo bare ikke noget ridning man gider.
jeg har prøvet alt.. håber i har nogen gode råd. jeg blev træt af hende i går hvor jeg gad hende et stærk signal med fødderne, det der skete hva at hun stak af og jeg røg af. p.s
hun er bange for pisk .

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hest gider ikke gå fremad - råd søges
  • #1   3. mar 2012 Hvor brænder det????? Er der nogen som er ved at dø??????

Sigende overskrift!!!!!!!!!!

• #2   3. mar 2012 Vi kan jo sidde herinde og sige en masse forskellige ting om hvordan du bør og skal ride din pony, men det bedste råd vil nok være at få en underviser ud og hjælpe dig.
    Hvis det ikke hjælper, så prøv at få en anden mere erfaren rytter til at prøve hesten.
    Hvis det stadig ikke hjælper, er der nok noget galt med hesten, så den har ondt. Så skal dyrlægen kontaktes...

• #3   3. mar 2012 en pin med en gulerod for enden så skal den nok med smiley ej drej den rundt, mens du ber den gå frem af, i starten vil det hele nok køre lidt rundt for jer, men til sidst bliver hun træt af at gå rundt om sig selv smiley

• #4   4. mar 2012 Gider hun gå frem hvis du feks. rider en tur i skoven sammen med en anden hest?

• #5   4. mar 2012 sikker på den ik har ondt

• #6   4. mar 2012 prøv evt. at få den til at bakke, tilsidst gider den ikke mere og vil gå frem af, men husk det skal være dig der skal få hesten frem, så når du kan mærke den ikke rigtig gider bakke mere. så driv den frem. smiley

• #7   4. mar 2012 Det lyder umiddelbart som om at din pony ikke rigtig har forstået startsignalet. Eller også er der sket noget, så den ikke føler sig motiveret for at gå frem, når du klemmer med benene.

Du installere startsignalet på denne måde:

Du starter med at gå ved siden af hende og så har du en lille pisk med, som du kan tappe hende med bagpå. Derudover skal du have en god håndfuld godbidder med.

Så du stiller dig ved siden af hende, ved sadellejet. Bruger en verbale kommando som f.eks. "klik klik" lyden eller "kom". Dette reagere hun sikkert ikke på til at starte med, men så prøver du igen og tapper med pisken bagpå, til hun går frem. Når hun gør det har du en godbid klar og siger "dyyygtig" og giver hende en godbid.

Sådan så du motivere hende til at gå frem igen, næste gang. Hun vil efterhånden begynde at forstå at "klik klik" lyden betyder: hvis jeg går frem, kommer der godbid:-) Når hun har forstået det kan man kræve at hun skal gå længere og længere før, der kommer godbid og på den måde skære mere ned på dem.
    Når hun kan dette fra jorden, kan du sætte dig op i sadlen og gøre det samme.

Håber det giver mening:-)

• #8   4. mar 2012 Sådan havde jeg det lås du skal sparke tilkende imens du drejer så ved Shetter hvor den skal hen hvis det ikke virker så bare bliv ved med at hive stille i den ene tøjle så kan hestene ikke blive stående så drejer demo en runde og så plejer de at begynde at gå

Kommentér på:
Hest gider ikke gå fremad - råd søges

Annonce