1.136 visninger
|
Oprettet:
Hest gider ikke gå fremad - råd søges {{forumTopicSubject}}
jeg har et problem med min pony beauty.
hun vil kun gå få skridt og så stopper hun, og du kan ikke får hende igang, medmindre der er en der gider at trække hende! det er jo bare ikke noget ridning man gider.
jeg har prøvet alt.. håber i har nogen gode råd. jeg blev træt af hende i går hvor jeg gad hende et stærk signal med fødderne, det der skete hva at hun stak af og jeg røg af. p.s
hun er bange for pisk .
feb 2008
Følger: 27 Følgere: 31 Heste: 4 Emner: 260 Svar: 2.358
Sigende overskrift!!!!!!!!!!
maj 2010
Følger: 43 Følgere: 43 Heste: 3 Emner: 26 Svar: 913
Hvis det ikke hjælper, så prøv at få en anden mere erfaren rytter til at prøve hesten.
Hvis det stadig ikke hjælper, er der nok noget galt med hesten, så den har ondt. Så skal dyrlægen kontaktes...
apr 2008
Følger: 28 Følgere: 27 Heste: 1 Emner: 54 Svar: 749
okt 2007
Følger: 15 Følgere: 14 Heste: 2 Emner: 27 Svar: 158
apr 2008
Følger: 22 Følgere: 26 Heste: 12 Emner: 439 Svar: 3.237
jun 2011
Følger: 20 Følgere: 20 Heste: 3 Svar: 842
jul 2006
Følger: 21 Følgere: 22 Heste: 1 Emner: 1 Svar: 45
Du installere startsignalet på denne måde:
Du starter med at gå ved siden af hende og så har du en lille pisk med, som du kan tappe hende med bagpå. Derudover skal du have en god håndfuld godbidder med.
Så du stiller dig ved siden af hende, ved sadellejet. Bruger en verbale kommando som f.eks. "klik klik" lyden eller "kom". Dette reagere hun sikkert ikke på til at starte med, men så prøver du igen og tapper med pisken bagpå, til hun går frem. Når hun gør det har du en godbid klar og siger "dyyygtig" og giver hende en godbid.
Sådan så du motivere hende til at gå frem igen, næste gang. Hun vil efterhånden begynde at forstå at "klik klik" lyden betyder: hvis jeg går frem, kommer der godbid:-) Når hun har forstået det kan man kræve at hun skal gå længere og længere før, der kommer godbid og på den måde skære mere ned på dem.
Når hun kan dette fra jorden, kan du sætte dig op i sadlen og gøre det samme.
Håber det giver mening:-)
nov 2010
Følger: 38 Følgere: 35 Heste: 1 Emner: 89 Svar: 259
Hest gider ikke gå fremad - råd søges