{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
689 visninger | Oprettet:

Han lystre ikke mere. {{forumTopicSubject}}

Mh' ja for noget tid siden red jeg en dejlig dreng som virkelig har en hjerte af guld og i starten lystrede han når man gav ham signaler, men lige pludselig stoppede det. Red du ham på volte i trav eller galop stoppede han enten på foran hegnet eller også valgte han at tage den anden vej uanset hvor meget jeg kæmpede. smiley

Der er ingenting med ham i skridt overhovedet, der går han sødt rundt. Der har været andre oppe og ride ham efter mig, men de er blevet smidt af ham, ved ikke lige, hvorfor..

Jeg spurgt ejeren om det kunne være fordi han evt. havde ondt i ryggen, men ejeren sagde nej og at det var fordi han godt kunne være bøvlet..

Han bliver nu mest brugt som kørehest, men jeg har det dårligt med at "opgive" ham, vil virkelig gerne kunne gøre sådan så der var nogle der turde ride ham igen, for han vil gerne arbejde. smiley

Er der nogle øvelser jeg kan bruge/i kan anbefale mig til at han ham til at lystre mine signaler og blive inde i volten?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Han lystre ikke mere.
  • #1   28. feb 2012 Alt efter hvordan hesten normalt er så ville jeg skridte på ridebane for lange tøjler og så øve den i at dreje nærmest som var man igang med at tilride den smiley

• #2   28. feb 2012 Så egentlig bare prøve og starte helt forfra? smiley

• #3   28. feb 2012 Ja det ville jeg gøre smiley lade som om den ikke ved hvordan man drejer og så guide og lære den at sådan her drejer du den og det betyder den skal flytte sig for dig smiley evt. Start fra jorden smiley

• #4   28. feb 2012 Når du stiger start fra jorden, mener du så at jeg skal evt. hvis vi siger en volte bare skal trække den rundt på volte og rundt i hjørner? smiley

• #5   28. feb 2012 Ja altså med hovedtøj og det hele på smiley og hvis den er sød så have en hånd under halsen så man kan have fat i begge tøjler og styre den som sad man på den smiley

• #6   28. feb 2012 For mig lyder det til at skuldrene lever deres eget liv smiley

Sørg for at have udvendige ben godt med, evt. en lille spring pisk som du kan tappe ham på skulderen med. Tag evt. indvendige hånd lidt ind mod midten for at "vise" ham vejen, og at han ikke kan bryde gennem skulderen og selv vælge hvad vej han vil.

• #7   28. feb 2012 I det her tilfælde er det rigtig vigtigt at lytte til hvad hesten fortæller dig. Ingen heste er eller bliver frække eller bøvlede. Det er fysiologisk umuligt, fordi det vil betyde at de har frontallapper som foreste del af hjernen, ligesom og som os mennesker, men det har heste ikke. Heste reagere udfra deres instinkter, dvs. det eneste der motivere heste er:
    flugt, flok, foder, frihed og formering.

Hvis han pludselig ikke vil dreje rundt på volten lyder det som om, at der er noget fysisk der forhindre ham i det. Det kan være balance, problemer i munden eller resten af kroppen.
    Det kan også være du måske ikke har været sort/hvid nok i dine signaler, så de er blevet udviskede og han ikke forstår dem tydeligt nok. Hvis dette er problemet er det vigtigt du er konsekvent i dine signaler, men på en sød og venlig måde selvfølgelig. Med konsekvent mener jeg at det er vigtigt du gør signalerne sort/hvid, så han ikke har mulighed for at misforstå, hvad du mener:-)

• #8   28. feb 2012 Kunne det hjælpe også at longere ham lidt hvis det er balance, han har stået stille i et stykke tid men gør det stadigvæk. Når han er ude og køre elsker han at arbejde men kan godt blive lidt ustyrlig, men han stikker ikke af. Han kan godt blive nervøs for små lyde og sådan men sådan har mange heste det jo smiley han vil gerne øve tricks på banen og han følger han rundt på banen, han elsker hyggedage smiley

Kommentér på:
Han lystre ikke mere.

Annonce