Han lystre ikke mere. {{forumTopicSubject}}
Mh' ja for noget tid siden red jeg en dejlig dreng som virkelig har en hjerte af guld og i starten lystrede han når man gav ham signaler, men lige pludselig stoppede det. Red du ham på volte i trav eller galop stoppede han enten på foran hegnet eller også valgte han at tage den anden vej uanset hvor meget jeg kæmpede.
Der er ingenting med ham i skridt overhovedet, der går han sødt rundt. Der har været andre oppe og ride ham efter mig, men de er blevet smidt af ham, ved ikke lige, hvorfor..
Jeg spurgt ejeren om det kunne være fordi han evt. havde ondt i ryggen, men ejeren sagde nej og at det var fordi han godt kunne være bøvlet..
Han bliver nu mest brugt som kørehest, men jeg har det dårligt med at "opgive" ham, vil virkelig gerne kunne gøre sådan så der var nogle der turde ride ham igen, for han vil gerne arbejde.
Er der nogle øvelser jeg kan bruge/i kan anbefale mig til at han ham til at lystre mine signaler og blive inde i volten?
aug 2007
Følger: 54 Følgere: 55 Heste: 11 Emner: 150 Svar: 1.447
sep 2010
Følger: 19 Følgere: 18 Heste: 1 Emner: 70 Svar: 312
aug 2007
sep 2010
aug 2007
feb 2005
Følger: 57 Følgere: 80 Heste: 3 Svar: 3.489
Sørg for at have udvendige ben godt med, evt. en lille spring pisk som du kan tappe ham på skulderen med. Tag evt. indvendige hånd lidt ind mod midten for at "vise" ham vejen, og at han ikke kan bryde gennem skulderen og selv vælge hvad vej han vil.
jul 2006
Følger: 21 Følgere: 22 Heste: 1 Emner: 1 Svar: 45
flugt, flok, foder, frihed og formering.
Hvis han pludselig ikke vil dreje rundt på volten lyder det som om, at der er noget fysisk der forhindre ham i det. Det kan være balance, problemer i munden eller resten af kroppen.
Det kan også være du måske ikke har været sort/hvid nok i dine signaler, så de er blevet udviskede og han ikke forstår dem tydeligt nok. Hvis dette er problemet er det vigtigt du er konsekvent i dine signaler, men på en sød og venlig måde selvfølgelig. Med konsekvent mener jeg at det er vigtigt du gør signalerne sort/hvid, så han ikke har mulighed for at misforstå, hvad du mener:-)
sep 2010
Han lystre ikke mere.