To skridt frem og et tilbage :-( Hvem kender ikke det ;-) {{forumTopicSubject}}
Ja jeg var begyndt at træne Tindur for lange liner. Vi øvet frem og stopp signal og det gik rigtig godt Så begyndte vi at øve at dreje og det gik også fint. Før nyttår så gik vi faktisk frem og tilbage hvor jeg drejet ham og jeg tænkte at så kunne jeg måske binde et tau rundt om mig sidst på ugen, så jeg trak et dæk efter mig så han vænnet sig stille til at have påhæng på. Så til træning i dag gik det mildt sagt ad hælv... til. Han gad ikke rigtig så vi bukker og trækker lidt. Men da jeg trak godt i tøjlerne stoppet han. Supert tænkte jeg. Så lystrer vi stopsignalet. Jeg fik han fremover igen og det gik godt helt til vi kom frem til stedet hvor vi vender om (ved føllernes fold) men han ville ikke vende da han mente han skulle over til føllene. Men dumme mor har den holdning at når vi træner så er det det vi gør og hverken spiser eller hilser på, (medmindre vi går ture) da hun synes at det kan han lære sig først som sidst. Men Tindur ville hverken stoppe eller dreje væk fra folden, jeg klarte dog at dreje hans hovede så vi gik rundt i ring og jeg prøvde at få han fremad da vi havde rigtig kurs. Men kun med grime, uden pisk og med lange liner var det en lille kamp. Til sidst fik jeg han på vej igen men fanden tog ham og han gik ind under en metal tråd der skråner (strøm tråden der fører strømmen rundt fra hovedfolderne til føll folden) der var heldigvis ikke strøm i men den dumme hest (der ikke ville lystre på stopsignalet) mente at gå tilbage igen men der var det så lavt at han var ved at sætte hovedet fast over tråden. Han forstod dog heldigvis at han var på skidern så han stod stille til mor fik viklet han ud igen. Så tog vi turen en gang til dog ikke helt villig. Før nyttår gik det så godt og nu næsten tilbage til start igen Må nok se at vænne han til biddet så jeg bedre kan styre ham men har svært ved at finde det jeg skal have:-(
mar 2011
Følger: 146 Følgere: 1642 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.543
feb 2008
Følger: 41 Følgere: 36 Emner: 31 Svar: 672
okt 2004
Følger: 80 Følgere: 83 Heste: 4 Emner: 588 Svar: 16.651
Det kan også være vejret der er anderledes, eller også er det bare en dårlig dag.
Ingen har en god dag hver eneste dag. sådan er det bare.
Og så længe det er to skridt frem og et tilbage, i stedet for et skridt frem og to tilbage - så går det jo trods alt fremad, selvom det går langsomt.
Og så er han jo ung, og det hjælper heller ikke altid på det, jeg synes tit de får flere svingende dage, end de ældre heste, hvor det er lidt mere stabilt.
mar 2011
Følger: 146 Følgere: 1642 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.543
To skridt frem og et tilbage :-( Hvem kender ikke det ;-)