{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
920 visninger | Oprettet:

Suge på biddet? {{forumTopicSubject}}

Hejsa HG:)

Jeg var lige ude for at købe et nyt bid idag og var lidt i tvivl om hvad forskellen på et muffe bid og et alm. tre-delt bid egentlig var, og der fik jeg så afvide at hesten havde nemmere ved at suge på et muffebid eller noget i den stil...
Men hvad betyder det egentlig at hesten suger på bidet?? Glemte at spørge om det i butikken-.-

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Suge på biddet?
  • #1   25. feb 2012
    Det er meget forskelligt :b

Nogen mener at hesten direkte skal gå og sutte på bidet og lave en bestemt lyd samt have skum om læberne.

Andre bruger udtrykket for at hesten strækker sig frem imod bidet og tøjlen.

Dybt forvirrende, istedet for at sige hvad man egentligt mener xD

• #2   25. feb 2012 Suger på bidet - det betyder, det holder sig i en holdning, den går ikke under og løfter ikke hovedet, den samarbejder med tøjlen og det føles lidt som om den suger på bidet, uden at være tung på tøjlen og uden at være væk fra tøjlen - Du har hele tiden i et samarbejder med hesten - det er utrolig godt!

Håber det var et godt svar smiley

• #3   25. feb 2012 Alm Bid - Nogen mener det alm bid kan nappe lidt i hesten mund, hvor muffibud har en anderledes samling omkring munden, som gør at det ikke napper smiley

• #4   25. feb 2012 sjovt... sidst det var oppe, havde min aldrig skummet, eller suget... det er det samme 3 delte kobber bid han går med, hvis det da ikke er hackamore eller bare grime. Nu har han virkelig fanget ideén med at tahe hoved og hals frem og ned, og han gør det både løs og med styrtøj på... han slikker sig om munden til at starte med og så kommer der en langsom elastik-aglig trækken i tøjlerne, fra ham af, og så tuller han derud af med en lille smule skum efter ca. 10 min.

så nu tror jeg er sugen det der langsomme stræk fremad, det er slet ikke sådan et ryk som hvis der var han ville tage biddet og rende eller prøve at få en tot græs midt i ridningen.

• #6   26. feb 2012 Det er svært at forklare hvad "suge på biddet" betyder. Man er bare slet ikke i tvivl når hesten gør det. Det er som Kia beskriver, at hesten strækker sig ned og frem til biddet at der kommer et bestemt træk, man er slet ikke i tvivl når hesten så suger på biddet. Det er meget tydeligt at mærke, når hesten går rigtigt. Hesten vil også begynde at danne skum.

Kommentér på:
Suge på biddet?

Annonce